ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: گزارشگر ویژه را به ایران و سازمان ملل تحمیل کرده‌اند

وزیر امور خارجه ایران کشورهای غربی را متهم کرده که با طرح اتهام نقض حقوق بشر در ایران، دنبال هدف‌های سیاسی خود هستند. ۳۴ سازمان حقوق بشری، خواستار تمدید ماموریت احمد شهید شده‌اند.

وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به استرالیا، در گفت‌و‌گویی با شبکه ای‌بی‌سی از برخوردهای غرب با ایران در زمینه حقوق بشر انتقاد کرد و این برخورد‌ها را نادرست خواند.

محمد‌جواد ظریف در این گفت‌و‌گو ایران را تنها کشور منطقه دانست که در آن انتخابات برگزار می‌شود و همزمان برایش گزارشگر ویژه حقوق بشر تعیین شده است.

این تازه‌ترین واکنش ظریف به گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران و گزارش جدید اوست. او روز ۲۴ اسفند در گفت‌وگویی با رادیوی زلاندنو، گزارش حقوق بشری احمد شهید را «سیاسی» خوانده بود.

وزیر امور خارجه ایران کشورهای غربی را متهم کرده که با طرح اتهام نقض حقوق بشر در ایران، دنبال هدف‌های سیاسی خود هستند و گزارشگر ویژه حقوق بشر را به ایران و سازمان ملل تحمیل کرده‌اند.

در مقابل اما ۳۴ سازمان حقوق بشری، در نامه‌‏ای ‏خطاب به کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل، از آن‌ها خواسته‌اند تا مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران را تمدید کنند.

در این نامه روز پنج‌شنبه ۱۸ مارس/ ۲۸ اسفند منتشر شده، آمده است: «تمدید ماموریت گزارشگر ویژه پیام قدرتمندی به مقام‌های ایران است که نقض حقوق بشر در مرکز توجه شورا و جهان خواهد بود مگر این‌که در این زمینه تغییر و بهبودی قابل لمس رخ دهد.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است در جلسه‏‌ روز چهارم فروردین ماه سال ۹۵ خود درباره تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران رای‌گیری کند: واکنش‌ها به گزارش احمد شهید؛ آیا ماموریت او تمدید می‌شود؟

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، آخرین گزارش خود از وضعیت حقوق بشر در ایران را روز پنج‌شنبه ۱۰ مارس/ ۲۰ اسفند به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه کرد: احمد شهید: اعدام نوجوانان و فشار بر جامعه بهاییان را متوقف کنید

این گزارش با واکنش‌های تند و انتقاد برخی مقام‌های ایرانی از جمله جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران روبه‌رو شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه همچنین ایران را «بزرگ‌ترین و جدی‌ترین دموکراسی غرب آسیا» دانسته و از احمد شهید دعوت کرده است که دوره‌ای درباره حقوق بشر بر اساس اسلام بگذراند: «ما حاضریم در این‌باره به او کمک کنیم.»

در همین راستا محمد‌‌جواد ظریف هم گفته است که چرا استرالیا از پیش‌نویس یک قطعنامه‌ حقوق بشری علیه برخی کشورها حمایت نمی‌کند که کارنامه حقوق بشری‌شان بدتر از ایران است و حتی یک مقام انتخابی هم ندارند.

او درباره پناهجویان ایرانی استرالیا هم گفته است که این افراد فریب‌‌خوردگان تبلیغات غزب هستند: «این پیام به آن‌ها داده شده که مدعی شوند قربانی نقض حقوق بشر در ایرانند تا از آن‌ها استقبال شود، اما آن‌ها قربانی نقض حقوق بشر نیستند».

ظریف در پاسخ به سؤالی درباره بازگشت پناهجویان ایرانی که درخواست پناهندگی‌شان در استرالیا رد شده هم گفته است که ما این افراد را اخراج نکرده‌ایم: «آن‌ها توسط قاچاقچیان انسان و تبلیغات غرب که وعده شرایط مناسب داده بودند، اغوا شده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    این کوتولهء پاسدار ازتحمیل خود وسایر جنایتکاران اسلامی به ملت ایران طی بیش از سه دهه سخنی به میان نمی آورد؛ به هزینهء ملت ایران سالها ست خود و هفت جدش درآمریکا کنگرخورده و لنگرانداخته اند. پرت وپلا گویی و باج دهی وآسمون ریسمون را شق القمر میداند.

  • گودرزی

    جناب ظریف، کاملا حق با شماست. نقض حقوق بشر در نگاه دولت های غربی، ابزار سیاسی برای تحت فشار قرار دادن دولت های ناهمسو است. که اگر حساسیت واقعی و حقیقی در مورد نقض حقوق بشر وجود می داشت، این دولت های غربی، ابتدا به دولت های همسو با خود که به صورت علنی نقض حقوق بشر می کنند، فشار می آورد. مانند اسراییل و عربستان و امارات و ترکیه و قطر و بحرین و... اما ستانداردهای دوگانه غربی در برخورد با نقض حقوق بشر، به معنی پایبندی جمهوری اسلامی به حقوق بشر نیست. جمهوری اسلامی از ابتدا تا به امروز به صورت گسترده ناقض همه جانبه حقوق بشر بوده و هست و با سعی و کوشش شما نیز از قرار خواهد بود.

  • شاهد

    در دوگانه حکومت ایران رهبری جنبش شیعه گری امام زمانی بر قوانین فرا تاریخی تکیه دارد و دولت کارگزار وظیفه اش حفظ شرایط جامعه بر اساس قانون موضوعه کشوری و دیپلماسی در سطح بین المللی است تا کل حکومت سقوط نکند . اما در این دوکانگی دولت کارگزار در چهارچوبی که ولی فقیه تعیین می کند عمل خواهد کرد . هرچند تعارض بین جنبش و بورکراسی و قانون فرا زمانی و قانون کشوری و بین المللی موجب شکاف هایی می شود اما قدرت اصلی در اختیار رهبری ولایت فقیه و پلیس سیاسی ایده لوزیک -سپاه پاسداران خواهد ماند . قاسم سلیمانی مدعی شد که موضع ایران درباره مساله فلسطین چه قبل از توافق هسته‌ای چه بعد از آن، «ثابت و راسخ و بدون تغییر» است و گفت: «ما با صدای بلند تأکید می‌کنیم که مذاکرات با غرب فقط درباره موضوع هسته‌ای بوده نه هیچ موضوع دیگری». بنا بر این گزارش، فرمانده سپاه قدس ایران تاکید کرده است: «هیچ معامله دیگری نیست و دکتر ظریف، وزیر امور خارجه نیز مأموریت مشخص و روشنی داشت و آن توافق هسته‌ای بود و برای موضوع دیگری به او اختیار داده نشده بود».

  • naseem

    تکرار دروغهای احمدی نژادی ! ریسشان یکی است .

  • neda

    تظاهرکنندگان اهوازی و شماری از فعالان حقوق بشر بریتانیا، با یورش به ساختمان شرکت ملی نفت ایران (NIOC) در لندن، باعث توقف مذاکرات نفتی بریتانیایی-ایرانی شدند. تظاهر کنندگان به این مذاکرات که به گفته آن ها به «غارت نفت اهواز» که 90درصد درآمدهای ایران را تشکیل می دهد می انجامد، آن هم در حالی که «مردم عرب اهواز از حقوق اولیه خود محروم هستند» اعتراض داشتند. یورش به ساختمان که پس از تظاهرات در برابر ورودی ساختمان روی داد، باعث سر و صدای زیادی در ساختمان شرکت نفت ایران و لغو جلسه مشترک بازرگانان و دیپلمات های بریتانیایی و ایرانی شد. معترضان با کارمندان شرکت نفت ایران درگیر شدند؛ مساله ای که به دخالت نیروهای پلیس و بازداشت شماری از معترضان در داخل ساختمان انجامید. بازداشت شدگان ساعاتی بعد آزاد شدند. در جلسه مذاکرات بریتانیایی-ایرانی، شخصیت های برجسته ای از جمله «لورد لامونت» رئیس اتاق بازرگانی مشترک بریتانیا- ایران (BICC) و ریچارد بیکون، نماینده محافظه کار پارلمان بریتانیا و رئیس تیم ویژه مذاکرات با ایران در بریتانیا، حضور داشتند!!. معترضان با شعارهایشان حاضران در جلسه را شگفت زده کردند. آن ها خواستار توقف از سر گیری روابط با نظام ایران که آن را «دیکتاتور و غاصب ثروت استان غنی از نفتشان» توصیف کردند، شدند. معترضان همچنین به آن چه «استفاده نظام ایران از درآمدهای نفتی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه» نامیدند هشدار دادند. تظاهر کنندگان اهوازی شعارهایی با خواست حمایت از محیط زیست استانشان نیز سر دادند به ویژه اینکه گزارش اخیر سازمان ملل متحد، استان خوزستان را «آلوده ترین» استان در جهان دانسته است. در این تظاهرات اعتراض آمیز که توسط گروه هاشم شعبانی (شاعر و فعال اهوازی اعدام شده در ایران) برگزار شد، شماری از فعالان بریتانیایی از جمله «دانیل پریت» و «پیتر تاچل» نماینده سابق پارلمان بریتانیا از حزب سبزها حضور داشتند

  • neda

    محکومیت دو شاعر ایرانی به ۲۰ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق! مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، از چهره های شاخص شعر «پست مدرن» ایران به تحمل شلاق و حبس طولانی مدت محکوم شدند. اتهام این دو شاعر ایرانی: توهین به مقدسات، نشر تصاویر غیر اخلاقی در اینترنت و روبوسی و دست دادن با نامحرم بوده است !

  • nader

    شرم بر کسانی باد که از یک شعرومقاله نیز وحشت دارند و نویسنده و خبرنگار و شاعر را کشته اند و زندانی و شکنجه میکنند!

  • Farid

    قابل توجه کسانیکه او را با بزرگ مرد تاریخ ایران٬ مصدق مقایسه میکردند که دوران او تنها دوره کوتاه بعد ازابتدای  مشروطه بود که مردم ایران مزه دموکراسی را چشیدند. بیخود نیست که حکومت اسلامی ٬ حتی رفتن مردم رابه مزار اورا ممنوع کرده اند.......