ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت امور خارجه آمریکا: نقض حقوق بشر در ایران ادامه داشته است

رفتارهای خشن با زندانیان، صدور احکام قطع عضو، خشونت‌‌ورزی نسبت به زندانیان سیاسی و شرایط نابسامان زندان‌ها در ایران، از موارد ذکر شده در گزارش وزارت امور خارجه آمریکاست.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در گزارش سالانه حقوق بشری خود درباره کشورهای مختلف جهان، از ادامه نقض حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۱۵ انتقاد کرده است.

بخش مربوط به ایران این گزارش ۴۵ صفحه است و بر اساس آن، مهم‌ترین مشکلات حقوق بشری ایران از این قرارند:‌

    وزارت امور خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی را حکومتی مذهبی، بر‌آمده از اسلام شیعی خوانده که اساس آن ولایت فقیه است و در آن حقوق بشر با شکنجه، سرکوب آزادی بیان، اعدام در ملاء عام و ... زیر پا گذاشته می‌شود.

    این چهلمین گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکاست که به موارد نقض حقوق بشر در سراسر دنیا می‌پردازد و بخش زیادی از آن به منطقه خاورمیانه و کشورهایی مثل ایران، سوریه، عربستان سعودی و ... اختصاص دارد.

    رفتارهای غیرانسانی و خشن با بازداشت‌شدگان و زندانیان، صدور احکام قطع عضو، خشونت‌‌ورزی نسبت به زندانیان سیاسی و شرایط نابسامان و خطرناک زندان‌ها در ایران، از دیگر موارد مورد اشاره مقام‌های آمریکایی در گزارش وزارت امور خارجه این کشور است.

    این گزارش می‌گوید که کسانی در ایران بدون حکم قضایی و خودسرانه بازداشت‌ می‌شوند: «قوه قضاییه‌ فاقد استقلال است، زندانیانی به دلیل ابراز عقیده و نظر (سیاسی) در بند هستند، روزنامه‌نگاران بازداشت می‌شوند و با آن‌ها با خشونت رفتار می‌شود، سانسور بر رسانه‌ها حاکم است و دانشگاه‌ها با محدودیت‌های شدید روبه‌رو هستند.»

    از دیگر مسائل حقوق بشری ایران که در این گزارش آمده است، می‌توان به مساله ناپدیدشدگان قهری، بی‌توجهی به سلامت جسمی افراد بازداشت شده یا در بند، قطع عضو و شلاق زدن با حکم قضایی، مصون ماندن نیروهای امنیتی و نظامی از مجازات، نقض حریم خصوصی افراد (که اغلب به شکلی خشونت‌آمیز انجام می‌شود)، فساد دولتی و فقدان شفاف‌سازی حکومتی، اعمال محدودیت در تحقیقات سازمان‌های بین‌المللی و غیر‌دولتی که در زمینه حقوق بشر فعالیت می‌کنند، تبعیض‌های اجتماعی و حقوقی، خشونت علیه زنان، اقلیت‌های ملی، مذهبی و دگرباشان جنسی و اعمال محدودیت‌های شدید بر کارگران و ... اشاره کرد

    صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، در واکنش تندی به گزارش حقوق بشری وزارت امور خارجه ایالان متحده از ستاد حقوق بشر این قوه و وزارت امور خارجه خواست به سطر سطر گزارش دروغ آمریکا پاسخ دهند

    نمونه دیگری از واکنش‌ها و برخورد‌های شدید مقام‌های ایرانی با گزارش‌ها حقوق بشری، واکنش‌هایی است که مقام‌های ایرانی به گزارش‌های احمد شهید، نشان می‌دهند: جواد لاریجانی: گزارش احمد شهید آبکی است و ایران خود را ملزم به پذیرش مأموریت احمد شهید نمی‌داند.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • بشر را تعریف کنید

      آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است خامنه ای در ایران نقش ولایت فقیه را دارد و به ایران گند می زند و آمریکا در دنیا نقش ولایت فقیه را دارد و به دنیا گند می زند