ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار روزنامه‌نگار ایرانی در مجموع به ۲۷ سال زندان محکوم شدند

آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، داود اسدی و احسان صفرزایی، چهار روزنامه‌نگاری که آبان سال گذشته در پروژه «نفوذ» بازداشت شدند، در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، داود اسدی و احسان صفرزایی، چهار روزنامه‌نگاری که آبان ماه سال گذشته در پروژه امنیتی سپاه پاسداران به عنوان «عوامل نفوذ دشمن» دستگیر شده بودند، در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

علی مطهری این بازداشت‌ها را غیر‌قانونی خوانده بود.

خبرگزاری تسنیم با انتشار این خبر از قول محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل دادگستری که وکالت عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی و داود اسدی را بر عهده دارد، از چهار نفری که احکام آن‌ها صادر شده، با عنوان "متهمان امنیتی" نام برده است

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ قضاییه، یک‌شنبه پنجم اردیبهشت در آخرین نشست مطبوعاتی خود، از صدور احکام این روزنامه‌نگاران خبر داده و گفته بود که آن‌ها به تحمل پنج تا ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

بر اساس حکم‌های صادر شده، آفرین چیت‌ساز به‌ اتهام اجتماع و تبانی به‌ قصد بر هم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است. او ار ستون‌نویس‌های روزنامه ایران بود.

احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان (نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی) هم به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت، به تحمل هفت سال حبس محکوم شده است.

به گفته ایمان میرزا زاده، وکیل مدافع احسان صفرزایی، دبیر بخش بین‌الملل نشریه اندیشه پویا، این روزنامه‌نگار هم به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

اساس حکم صادر شده، ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی است.

علیزاده‌‌طباطبایی و میرزا‌ زاده، از تصمیم موکلان‌شان برای اعتراض به احکام صادره خبر داده‌اند.

هنوز خبری از چند و چون حکم عیسی سحرخیز که همراه این روزنامه‌نگاران بازداشت شده، در دست نیست.

کارتون از جهانگیر درمنی

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.