ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تجاوز یک معلم به دانش‌آموزی ۹ ساله در استان زنجان»

یک روزنامه محلی در استان زنجان با انتشار گزارشی مدعی تجاوز یک معلم به دانش‌آموز ۹ ساله خود، «ندا» در یکی از روستاهای این استان شد.

یک روزنامه محلی در استان زنجان با انتشار گزارشی از تجاوز یک معلم به دانش‌آموز ۹ ساله خود در یکی از روستاهای این استان خبر داد.

عکس تزئینی است

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا جماعت‌لو، سردبیر روزنامه محلی «مردم نو»، هفته گذشته ماجرای تجاوز ندا، دخترکی ۹ ساله توسط یکی از معلمان مدرسه ۲۲ بهمن، در روستای قره‌محمد را از زبان خانواده دخترک شنید. جماعت‌لو پس از آن با استناد به گفته‌ خانواده ندا و تأیید معتمدین و شورای روستا این خبر را به‌صورت یک گزارش در این روزنامه منتشر کرد.

شرح کامل این ماجرا توسط دایی ندا به سردبیر روزنامه محلی«مردم نو» گفته شد. به گفته دایی ندا گویا ماجرای آزار جنسی دخترک توسط معلمش مدت‌ها ادامه داشته اما او از ترس مدتی سکوت کرده است.

مادر ندا هم می‌گوید که دخترش مدت‌ها بود که تمایلی به رفتن به مدرسه نداشت و هر روز صبح به بهانه‌ای از رفتن به مدرسه طفره می‌رفت، اما مادر او را با کتک روانه مدرسه می‌کرد.

به گفته دایی ندا، دخترک در نهایت در اواسط اسفندماه سال گذشته این مسئله را برای اولین بار با خانواده اش در میان می‌گذارد. مادر اولین کسی است که شرح حال ندا را می‌شوند. سپس دایی ندا نیز از این ماجرا آگاه می‌شود و پس از او پدر نیز در تهران باخبر می‌شود.

دایی دخترک بلافاصله ماجرا را به رئیس پاسگاه منطقه اطلاع می‌دهد و سپس قاضی زرینه‌رود در جریان قرار می‌گیرد و ندا به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود. پس از استعلام پزشکی قانونی ماجرا تأیید و دستور بازداشت «ی.ن» صادر می‌شود. پرونده ابتدا به دادگستری خدابنده و سپس به زنجان ارسال می‌شود.

دایی دخترک در پایان می‌گوید که آن معلم به قید ضمانت آزاد شده و به روستا بازگشته است. او ادامه می‌دهد: «او جلوی خانه ما رژه می‌رود و ما را مسخره می‌کند. دیگر خسته شده‌ایم. ندا انگشت‌نمای اهالی منطقه شده است. نمی‌دانیم چه بکنیم. هر کجا می‌رویم حرف این ماجراست، اما کسی پاسخگو نیست».

جماعت‌لو برای پیگیری این ماجرا به سراغ برخی از مدیران آموزش‌و‌پرورش می‌رود. به گفته او برخی بی‌تفاوت و برخی مسئولانه به‌دنبال شرح ماجرا و پاسخ مناسب برآمدند. در نهایت به او اطلاع داده شد که حراست آموزش‌ و‌ پرورش پیگیری کرده و مشخص شده است که فرد خاطی از کار معلق شده و در بازداشت است. در حالی که ساعاتی بعد از روستای قره‌محمد با جماعت‌لو تماس می‌گیرند و می‌گویند که «ی.ن» در روستا پرسه می‌زند و خانواده را به مبارزه می‌طلبد.

همچنین، با اینکه از سوی حراست آموزش‌ و پروش اعلام شده بود که این معلم از کار معلق شده است، خانواده ندا مدعی هستند که «ی.ن» با گذاشتن کلاه‌گیس در روستای دیگری مجدداً مشغول به‌کار شده است.

تجاوز به کودکان توسط بزرگسالان (پدوفیلی) یکی از معضلات اجتماعی است که نمی‌توان به آمار دقیق آن در ایران پی برد. بخشی از کودکان قربانی، از ترس خانواده و آبرویشان از بازگو کردن شرح حال خود پرهیز می‌کنند؛ سازمانی نیز وجود ندارد که به طور مشخص به این مسائل بپردازد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرد چهل ساله مجرد

    من از دلایل اصلی این فجایع گفتم در این لینک. ولی شمامنتشر نکردید. ولی من دستبردار نیستم این قدر در سایت میننوسم بالاخره منتشر کنید http://www.radiozamaneh.com/275478

  • صادق دادمهر

    بیشترو هرچه بیشتر از پیش روشن وصریح از این دست رویدادهای غیر انسانی ای که دردنیای حیوانات هم رخ نمی دهد. را انعکاس باید داد و درسر تیتر خبر ها باید جای داده شود.در کنار فقر گسترده در این جامعه و ده ها نا به سامانی گریبان گیر آن دیگر این رویدادواز این دست ر ویداد ها که مستقیم بی دفاع ترین. وآسیب پذیر ترین اعضای این جامعه ,را هدف قرار داده کوچک نباید انگاشت جا دارد رسانه های آزاد اندیش فارسی زبان خارج از کشور هر چه فعال تر در این زمینه به روشن گری پرداخته و پی آمد های سر پوش گذاردن ولا پوشانی ها را آسیب شناسی کنند.سال هاست ستم بر خلق های این سرزمین خفته به خون می ر ود ودر کنار ستم مضاعفی که بر زنان روا داشته می شود. این ستم که بر بی دفاع ترین اعضای این جامعه می رود نا بخشوده ترین وغیر انسانی ترین ستم هاست .جا دارد در سطحی وسیع در بین جوامع طرف دار حقوق بشری جهان انتشار یافته تا باشد که وجدان ها ی خفته ای که سال ها با سکوت حیرت آوری شاهد ازاین دست فجایع اند مهر سکوت را شکسته وبه جنبشی هدف دار در جهت احقاق حقوق پایمال شده کودکان بی دفاع بدل شوند. باشد برای همیشه بستری امن برای کودکان جهان فراهم آوریم. صادق دادمهر. 14-2-1395