ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی بیش از ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی لرستان

به روایت آمارهای دولتی ۴۰۰ واحد تولیدی در استان لرستان تعطیل شده‌اند. معاون وزیر صنعت می‌گوید که نزدیک به چهار درصد از واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها در لرستان مستقرند.

یش از ۴۰۰ واحد تولیدی در استان لرستان راکد هستند. مقام‌های محلی می‌گویند که ۶۸ درصد این واحد‌ها از سوی بانک‌ها تملک شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت که ۳۱ درصد از واحدهای تولیدی مستقر در این استان تعطیل هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «لرستان خبر» محمدرضا صفی‌خانی عصر سه شنبه ۱۳ اردیبهشت تعداد واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل در استان لرستان را ۳۵۴ واحد اعلام کرد و گفت که بخش زیادی از واحدهای تولیدی هم با نصف ظرفیت به فعالیت ادامه می‌دهند.

این مقام مسئول در حالی از ۳۵۴ واحد تولیدی در لرستان خبر داد که علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یک روز قبل، دوشنبه ۱۲ اردیبهشت، گفته بود که ۴۱۸ واحد تولیدی در این استان تعطیل شده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران سی درصد از صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی لرستان تعطیل هستند در حالی که میانگین کشوری ۱۹ درصد اعلام شده است.

او گفته بود که ۴.۱ درصد از واحدهای صنعتی که از سوی بانک‌ها تملک شده‌اند در لرستان مستقر هستند. بر اساس آمار اعلام شده از سوی یزدانی یک هزار و ۲۴۳ واحد تولیدی در سال‌های گذشته به تملک بانک‌ها درآمده‌اند.

در همین زمینه استاندار لرستان هم از بالا بودن تعداد واحد‌ها و پروژه‌های عمرانی تملک شده توسط بانک‌ها در این استان خبر داد. به گفته هوشنگ بازوند ۶۱۸ پروژه راکد در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد ۶۸ درصد در تملک بانک‌ها هستند.

او از بانک‌ها خواسته بود که اگر توانایی احیای این پروژه‌ها را ندارند به «بخش خصوصی یا هلدینگ‌های بزرگ اجازه ورود به این پروژه‌ها را بدهند». بازوند دلیلی اصلی تملک واحدهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی توسط بانک‌ها را مطالبات بانکی و چک‌های برگشتی اعلام کرد.

لرستان رتبه اول در بیکاری جوانان، آخر در جذب اعتبار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اعتبار مورد نیاز برای احیای ۳۵۴ واحد تولیدی نیمه تعطیل یا راکد را هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این اعتبار تحقق پیدا نکرد.

در همین زمینه ایرج عبدی نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت که استان لرستان رتبه آخر را در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی دارد. به گفته او برخی از پروژه‌ها در لرستان امنیتی هستند و مسئولان دولتی باید توجه بیشتری به تامین اعتبار این پروژه‌ها داشته باشند.

مرکز آمار ایران اسفند سال گذشته مدعی شد که نرخ بیکاری در لرستان به نسبت سال گذشته بیش از یک درصد کاهش یافته و به ۱۳.۳ درصد رسیده است. این در حالی است که برخی مسئولان محلی این آمار را غیر واقعی می‌دانند. بر اساس گزارش نرخ بیکاری پائیز سال گذشته از هر ۱۰ جوان لرستانی شش نفر بیکار هستند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.