ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمریکایی‌ها باید به ما در خلیج فارس به زبان فارسی جواب بدهند»

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید تحرکات حدود ۶۰ شناورهای نظامی در خلیج فارس رصد می‌شوند و اگر آمریکایی‌ها در این حریم "حماقت" کنند بیشتر از گذشته تحقیر خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید همه تحرکات شناورهای نظامی در خلیج فارس رصد می‌شوند و اگر آمریکایی‌ها در فضای خلیج فارس حماقت کنند بیشتر از گذشته تحقیر خواهند شد.

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید تحرکات حدود ۶۰ فروند شناور نظامی بیگانه در خلیج فارس  پیوسته از سوی سپاه رصد می‌شود و توانمندی‌هایشان در هوا نیز مورد اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار دارد: «آمریکایی‌ها می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند ناوهای آنها در خلیج فارس، ‌تنگه هرمز و دریای عمان غرق می شوند.»

فدوی شامگاه دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در تلویزیون دولتی ایران گفت از سال ۹۴ اعلام کردیم که اینجا خلیج فارس است و آمریکایی‌ها باید در این منطقه با ما به زبان فارسی صحبت کنند: «در ماجرای ۲۲ دی سال قبل که منجر به دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس شد همه مکالمات به زبان فارسی بود.» او افزود که این قید شامل نیروهای ایرانی نمی‌شود بلکه آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند.

در ۲۲ دی ۱۳۹۴، نیروی دریایی سپاه دو شناور آمریکایی حامل ۱۰ تفنگدار  را به عنوان ورود غیرمجاز به ‌حریم ‌آبی ایران در حوالی جزیره فارسی توقیف کرد. با وجود آزادی سریع این ملوانان، موجی از تبلیغات برای تحقیر آمریکا به راه افتاد. فیلمی از ورود این ملوان‌ها به عرشه کشتی سپاه منتشر شد که آنها را در حالت زانو زده جلوی پای پاسداران ایرانی نشان می‌داد. این فیلم که در خبرگزاری‌های نزدیک به محافل نظامی و امنیتی ایران منتشر شد، خشم آمریکایی‌ها را برانگیخت.

در ژانویه ۲۰۱۶ نیروی دریایی سپاه پاسداران ۱۰ ملوان آمریکایی را بازداشت کرد

علی فدوی در برنامه تلویزیونی، حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس را یک حضور معمولی و طبیعی ندانست: «آنها همواره به دنبال هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در خلیج فارس هستند و همین موضوع آرایش نظامی منطقه را غیرطبیعی کرده است.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت آمریکایی‌ها در این منطقه در هوا هم گاهی شیطنت‌هایی می‌کنند: «اما بدانند اگر حماقتی انجام دهند بدتر از دریا تحقیر خواهند شد.» به گفته او، امریکایی‌ها می‌خواستند "تک خور" منافع منطقه" باشند اما فهمیدند امکان چنین چیزی را ندارند. او اعلام کرده که ایران در سال ۹۵ هم رزمایش‌های زیادی در خلیج فارس خواهد داشت و این مانورها به اراده فرمانده کل قوا (خامنه‌ای) مربوط است.

سخنان فرمانده نیروی دریایی سپاه حلقه‌ای از زنجیره موضع‌گیری‌های محافل نظامی و سپاهی علیه آمریکا در هفته‌های اخیر است و متوجه طرحی در مجلس آمریکا می‌شود که خواستار جلوگیری از رزمایش‌های ایران در خلیج فارس است.

رهبر ایران پیش‌تر در این زمینه موضع‌ گرفته است. خامنه‌ای روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در ملاقات با جمعی از معلمان و فرهنگیان گفت: «می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط‌ها... از طرف دنیا می‌آیند در خلیج فارس رزمایش برگزار می‌کنند... خب برود خلیج خوک‌ها... اینجا چه می‌کند؟» خامنه‌ای افزود اگر در مقابل دشمن از قدرت‌نمایی بترسیم، پررو می‌شود.

یک روز بعد، حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد که قدرت دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی برای "غلبه بر قدر بزرگی چون آمریکا" توسعه یافته و آرایش داده شده است.

سلامی گفت اگر آمریکا از زبان تهدید استفاده کند، سپاه اجازه عبور کشتی‌های تهدیدکننده از تنگه هرمز را نخواهد داد.

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، دریادار علی سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز از "رزمایش تخصصی جنگال" در خلیج فارس در ماه خرداد خبر داد و گفت: «منطقه مال ماست و خلیج فارس خانه ماست و ما با اقتدار کامل در آن حضور داریم.» سیاری افزود که این حضور به هیچ کس ارتباطی ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حجازی

    تمام مشکل وقتی بوجود آمد که ما حدود همین صد سال پیش به همه دنیا گفتیم از این به بعد ما را ایران بنامید و نه پرشیا!!! اگر ما خود می توانیم نام کشورمان را که بخوبی شناخته شده و اسطوره ای بوده تغییر دهیم چرا دیگران نتوانند نام یک خلیج را که اکثر حاشیه نشینان قدرتمند آن عرب هستند جور دیگر ببرند؟ اینهایی که به نام خلیج فارس مفتخر هستند آیا می دانند همین لغت معرب فارس چقدر تحقیر آمیز است؟ یعنی ما پذیرفته ایم به عنوان یک کشور اشغال شده توسط اقوام دیگر نامی که آنها برگزیده اند را بر گزینیم در حالیکه واژه پارس آن چیزی است که باید مثلا بدان مفتخر بود و امروزه کمتر جایی برای فخر فروشی ناسیونالیستی این ملت سراپا شکست باقی مانده. بجای پا فشاری بر نام های تاریخ گذشته سایه سیادت اعراب را از فرهنگ خود بزدایید! نه اینکه سفره حضرت عباس پهن کنید، علم حسین بر دوش بکشید، در غم علی زجه بزنید، گیس بر مصیبت کربلا آشوب کنید و با خفت به حج مکعب ابراهیم بروید و بعد یقه بر نامی بدرنانید.

  • حمید

    با عباس آقا موافق و فکر میکنم «خلیج لَجَن» نام مناسبتریست که هم عجم را خوش آید و هم عرب را!!! ایول!!!! طیب الله انفاسکم!!!

  • عباس

    دریغ از یک مثقال عقل و شعور: آخه خلیجی که هرگز و هرگز در مورد آلوده ننمودن آن نه از جانب ایرانیان و نه از جانب هیچیک از اعراب مورد احترام و توجه قرار نگرفته و سراسر مسموم و کشنده است واقعأ چه اهمیتی دارد نامش چه باشد؟ خلیج لنجنزار چطور است؟

  • د

    هويت خليج عربي هويت كاملا عربي است نه فارسي

  • داریوش

    خدمت منتقدان عزیز برسانم هر چی میفرمایید ؛ درهرصورت آمریکا یک بیگانه است که میخواهد بر جهان به هر قیمتی سلطه داشته باشه و من که ایرانیم نه به عنوان ایرانی بودنم بلکه در خاور میانه بودنم از این سلطه جویی بیزارم همین ایالتی که با یک خدعه در ویتنام جنگ درست کردند و مردم بی گناه به بهانه وحشت از آنها مردم بیسلاح به خاک خون میکشیدند جنایتها نیست که آمریکا انجام نداده ؛ خوبه وحشت آمریکایی هنوز دارند وگرنه پیش از اینها جنگ شده بود

  • اشکان

    درباره نام خلیج باید گفت اساسا نام , مقوله ای اعتباری است. نامها همگی قرارداد هستند.  اهمیتشان هم در حد همان قرارداد است نه بیشتر. البته خود ما ایرانیها در عوض کردن نامهای تاریخی خود سرآمد هستیم. مثلا :     *  شهر " اشک آباد " پایتخت ترکمنستان که نامش یادگاری از اشکانیان است. در همه نقشه های جهان با همین نام اصلی آمده. ایرانیان عزیز , آنرا " عشق آباد " مینامند ! * " دریای  کاسپی" که نام باستانی ایرانی آن است و در تمام جهان نیز به همین نام (کاسپین) شناخته میشود را دریای " خزر" نامیده ایم! نمونه هایی از این دست زیاد است. تلاش برای تغییر نام خلیج فارس به خلیج ع…  یا تنگه هرمز به تنگه باب السلام همان قدر زشت است که تغییر نام شط العرب (عرب رود ) به اروند رود. با توجه به آینده اسف بار مردم هر دو منطقه, این دعوای مسخره بر سر تغییر نام نواحی ؛ به نظر شبیه دعوای دو مرد طاس بر سر یک شانه است !

  • كوروش كبير

    تا سال 2022 كه جام جهاني قطر هست فارس ها هر قدر دوست دارند خليج فارس بگيد بعد جام جهاني قطر نام درست خليج عربي بيشتر جا ميافته . فارس ها در نهايت قومي بي اهميت در نواحي بياباني مركز ايران ميشند

  • Fariborz

    این فدوی اوستای بلوف زنی است از زمان احمدی نژاد به بعد مسئولین جمهوری ضد بشری اسلامی ایران دروغگویی را به حد اعلاء رسانده اند شاید هم ناشی از روان پریشی آنان است بیچاره ملتی که مسئولینش عده ای فحاش و دروغگو و متوهم باشند نمو نه اش مراجع تقلید که جوادی آملی از به اصطلاح دانشمندان جهان شیعه است که واژه دیوث سیاسی را ابداع کرده. حکومت لمپن ها!!!

  • اریا

    متاسفانه یان طرح مسائل تنش زای قومی و مذهبی و ادعاهای مخلف بر مبنای تاریخ خود نوشته، هیچ ارزش حقوقی ندارد و اساس مشکلی حل نمی کند. اینکه ادعا شود مردم آریایی بوده یا هستاند یا ایرانی کیست یا معنای کاربردی پارسی/فارس در قدیم چی بوده و اکنون نام یک خلیج، چه حق و حقوقی سلب و کسب می شود؟ در واقع بجای این طرح این بحث ها که مدعیاتش هزاران بار در اینترنت اعم مخالف و موافق طرح شده، به این پرداخته شود، کشورهای موجود و مردمش چگونه به حل مشکلتشان بپردازند. ریشه مشکلات در عدم وجود عدالت و عدم دموئکراسی و احترام متقابل و نقض حقوق بشر و امثالهم است. نابرابری ها، عامل تنش زا است که رنجش انسانها را دستاویز می شود که به مجادلات بیهوده در زمینه اصل و نسب انسان ها و گاه به طرح ادعاهای نژادپرستانه به انجامد!

  • اریا

    عجب بی چارگی گرفتار شده ایم! سوء استفاده از احساسات و علایق مردم نسبت به زبان و قومیت یا ملیت خود، دست مایه اغراض دیگر شده است. فارسی صحبت کردن با فردی خارجی که نمی دانی آیا فارسی بلد هست یا نیست، اصولا چه ارزشی دارد؟! زبان عامل ارتباط است، حداقل لازمه استفاده یک زبان این است دو طرف گفت و گو، آن زبان را بدانند. در ضمن در جواب برخی افراد، که معمولا به پان... معروف یا متهم هستند. اینجا چه ربطی داشت نام خلیخ فارس زیر سوال برود؟ این بحث نام خلیج فارس و استفاده نام دیگر به جای آن کهنه شده است و آن قدر مخالف و منتقد و موافق این نام خیلج فارس بحث کردند که هر کسی مقداری جست و جو کند در اینترنت، مدعیات کافی در مورد آن پیدا می کند. جدا از اینکه نام خلیج فارس در چند هزار سال چی بوده و بهتر بگویید ساحل نشینان یا افراد خارجی بدان چی می گفتند. بحث اصلی این است وقتی یک نام در جغرافیای سیاسی و اسناد رسمی معاصر ثبت شده مثلا در اسناد اولیه سازمان ملل، چه لزومی دارد آن را تغییر داد؟ مثلا الان مردم یا حکومت های کشورهای ساحلی افریقا، تصمیمی بیگرند نام اقیانوس هند را بگذارند اقیانوس افریقا! این کار چه ارزشی دارد؟ و چه امتیازیا حقی برای آنها دارد؟ نکته همین است صرف نام جغرافیایی امتیاز و حق و حقوقی برای مردم و ملیت یا کشوری نمی آورد. نمونه بارزش درگیری کشورهای اطراف دریای چین جنوبی سر برخی جزایر میانی این دریا. اساسا نام دریای چین جنوبی، آیا این حق و امتیاز به کشورهای چین و تایوان (چین ملی) می دهد ادعای مالکیت تمام دریا و حتی سواحل و کشورهای حاشیه کنند؟ یا حقوق بین الملی و رعفی مردم کشورهای دیگر حاشیه را نقض کنند؟ پاسخ من این است، به مردم محترم عربی زبان ایران و هم حاشیه های آن، تغییر نام خلیج فارس (که در ایران آن را جعل اسم خلیج فارس نیز می گویند) مشکلات آنها را حل نمی کند. حقوق بشر یا حقوق قومی و یا ز بانی برخی ساکنان یک کشور از راههای درست تری مانند فعالیت مدنی و حقوقی و همراه شدن با سایر مردم برای برقراری حکومتهای دمکراتیک است که به حقوق بشر از جمله حقوق قومی زبانی احترام می گذارند و قوانین دمراتیک/مردم سلارانه برای حفظ حقوق اقلیت ها وضع و اجرا کنند.

  • هرمز

    در جواب اسکندر .از آنجای که گفتی کشوری به اسم روم وجود ندارد ودریای به نام روم وجود ندارد ود ریای مدیترانه است وکشوری بنام فارس وجودنداردو خلیج فارس وجود ندارد خلیج عربی است پس کشوری به نام عربی وجود ندارد خلیجی هم به اسم خلیج عربی وجود ندارد ونخواهدداشت.وتا ابدخلیج همیشه فارس بوده وخواهد بود!!!!!!!!!!!!!

  • wakcy

    واسه اون احمقهای وطن فروش باید بگم که هیچ کشوری در دویست سال گذشته در حاشیه خلیج همیشه فارس وجود نداشته که حالا یک عده نفهم شده اند حلقوم عرب نشینان خلیج فارس- لا اقل اطلاعات تاریخیت رو اصلاح کن عربستان یک ملت نیست بلکه مجموعه ای متشکل شده از چندین قبیله بادیه نشین بودند - بهتره بدونید که کشور عربی خلیج فارس از جمله امارات بحرین قطر وقسمتهای شمال عوان و یمن هم در زمان صفویه جزو خاک ایران بود. کویت ، عراق، و شمال عربستان هم جزو قلمرو عثمانی بود در ضمن تغییر نام با جعل نام تفاوت داره بهتره به جای زدن سنگ عربستان به سینه ات لاعقل سنگ یک کشور دیگه رو که سرش به تنش بیرزد میزدی بدبخت.....!!!

  • حقیقتگو

    جناب فرمانده نیروی دریایی جناب پاسدار گفتار و حرکاتت از نظر امپریالیست های جهانی و کشورهای ابر قدرت پیشرفته همانند مرغ ها و قدقد کردنشان است!! تا زمانی که مرغ ها تخم گذار هستند و از تخم هایشان به مصرف انسان ها و صنایع همه شکل فرم انسانی میرسد قدقد کردن و بال زدن هاشون در لونه هاشون انسان هایی که تخم هاشون رو برمیدارند به وحشت نمی اندازه زیرا که انسان ها ذات و طبیعت مرغ هااز قدیم و ندیم می شناسند وترسی از قدقد کردن مرغ ها ندارند!! جناب پاسدار ملعون بی فکر نمی دانی و یا نمی فهمی که گروگان گیری دریایی هم باعث چند میلیارد دلار خسارت خواهد شد! برادر پوتین با موشک سازی هدفمند و مصلحتی بری منافع روسیه و زیرپا گذاشتن پوست موز زیر پای فرد تمام عقده ای و دیوانه گمراه بر ایران علی خامنه ای در صدد جنگ افروزی برعلیه ایران و نابودی ایران است!!

  • آمریکایی

    آمریکایی : باشه به فارسي جواب ميدهيم اين هم اولين جواب ***

  • بهنام

    خودشان هم خوب میدانند اگر در دام یک جنگ واقعی در منطقه گیر کنند ، آنوقت است که التماس کنان به دریوزگی افتاده و عقب نشینی می کنند و تمامی این شعارهای تو خالی صرفآ مصرف داخلی داشته و پوچ و بی محتواست .

  • اسكندر

    خلبج فارسي يا خليج عربي ؟؟؟؟؟؟ 1- برخلاف ادعاهاي بيان شده قديمي ترين نام اين خليج كه در كتيبه هاي اشوري هم وجود دارد خلیج نارمراتوnar) marratu) بوده به معني خليج تلخ و خليج فارسي قديمي ترين نام اين خليج نيست 2- عرب ها قديمي ترين ساكنان منطقه هستند هزاران سال قبل از مهاجرت اقوام هند و افغاني به منطقه 3- تمامي سواحل جنوبي و غربي و بيشتر سواحل شمالي اين خليج عرب نشين هستند شامل شش كشور عربي در واقع بيشتر از 70 % سواحل اين خليج عرب نشين است و هويت اين خليج هويت عربي است . 4- نقشه هاي قييمي زيادي وجود دارد كه اسم اين خليج در انها خليج عربي است . 5- كشور ايران معادل كشور فارس نمي باشد و شامل عرب ها وترك ها و كردها و بلوچ ها وگيلك ها و..... و دفاع از اسم خليج فارسي مورد علاقه ساير ملت هاي ايران نمي باشد مخصوصا اينكه در يك قرن گذشته كه در حكومت تحت نفوذ ناسيوناليست هاي فارس قرار گرفت اسامي هزاران ساله بسياري از شهرها و رودها و كوهها و ...از عربي و تركي و بلوچي و.. به اسم هاي ساختگي و جعلي فارسي تغيير يافت . 6- در حال حاضر كشوري بنام فارس وجود ندارد همانطوريكه كشوري بنام روم وجود ندارد و دريايي بنام روم هم وجود ندارد اسم اين دريا در حال حاضر درياي مديترانه است همين دلايل كافي است كه اسم اين خليج را خليج عربي بناميم

  • حمید

    منطقه مال ماست و خلیج فارس خانه ماست و ما با اقتدار کامل در آن حضور داریم.» منطقه مال خداست و خلیج فارس هم خلیج خداست که با اقتدار کامل  دیر یا زود به خدمت همچون «حضوری» سرکش و توخالی و پرمدعا  خواهد رسید. اگر «مالکیت و حضور» خدا را هم قبول نداری سری به تاریخ بشری بزن تا آخر و عاقبت هر گونه «بزرگ بینی» خویش را در  آن ببینی . و گر هم خواستی در آینه نظر کن «علی فدوی» عزیز تا همچون دیگر مال دوستان در خانه ما «بینی عظیم» و «زبان دراز»  خود را در آن بینی .