نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای امنیت سازمان ملل رای‌گیری در باره پیشنهاد الجزایر برای آتش‌بس در غزه را به تعویق انداخت

ارتش اسرائیل در حمله به بیمارستان شفا ۱۷۰ تن را کُشت. مسئولان دولتی در غزه گفتند ارتش اشغالگر کادر درمان را کشته است.

شورای امنیت سازمان ملل رای‌گیری در باره پیش‌نویس قطعنامه جدید برای آتش‌بس فوری در غزه را به دوشنبه ۲۵ مارس/ ششم فروردین ۱۴۰۳ موکول کرد. قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا به دلیل مخالفت چین و روسیه تصویب نشد.

پیش‌نویس قطعنامه تازه‌ای که قرار بود شنبه ۲۳ مارس/ سه فروردین به رای گذاشته شود را الجزایر نوشته است. الجزایر با قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا مخالفت کرده بود.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده ایالات متحده در شورای امنیت با بحرانی توصیف کردن غزه، خواستار تصویب قطعنامه شد. روسیه و چین دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل اما واشنگتن را مسئول ادامه جنگ دانستند.

ایالات متحده که پیش از این با تمامی قطعنامه‌های پیشنهادی برای آتش‌بس فوری در غزه مخالفت کرده بود، در قطعنامه پیشنهادی خواستار اعلام آتش‌بس فوری و آزادی گروگان‌های اسرائیلی شده بود.

پیش از رای‌گیری در باره این قطعنامه آنتونی بیلنکن، وزیر خارجه آمریکا برای چندمین بار پیاپی به تل‌آویو سفر کرد. او گفت در گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو با او «صریح» گفت‌وگو کرده است. نخست وزیر اسرائیل همچنان بر حمله زمینی به رفح در جنوب باریکه غزه اصرار دارد، واشنگتن اما به عنوان اصلی‌ترین حامی اسرائیل در نسل‌کشی فلسطینی‌ها مخالف حمله زمینی است. بلینکن گفت حمله زمینی به رفح اسرائیل را بیشتر منزوی می‌کند.

اسرائیل به حملات هوایی به رفح و دیگر مناطق نوار غزه ادامه می‌دهد. رسانه‌های فرامنطقه‌ای از کشته شدن پنج عضو یک خانواده در حمله پهپادی اسرائیل به یک خانه در رفح خبر داده‌اند. تمام کشته شدگان کودک بودند. هفت عضو دیگر این خانواده مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

نظامیان اسرائیل همچنین به حملات به بیمارستان‌ها ادامه می‌دهند. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای ادعا کرد در حمله به بیمارستان شفا ۱۷۰ جنگجو را کشته و ۸۰۰ تن را اسیر کرده است. ادعای استفاده حماس از مراکز درمانی و عمومی تا به حال بارها از سوی اسرائیل طرح شده سندی دال بر واقعیت داشتن آن منتشر نشده است.

سلامه معروف، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه کشته شدن بیش از صد تن را در حمله اسرائیل به بیمارستان شفا تایید کرد. او گفت: «ارتش اشغالگر تعدادی از کادر درمان را به شهادت رسانده است».

شمار کشته شدگان در غزه تا شامگاه جمعه به ۳۲ هزار و ۷۰ تن رسید.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل قرار است به باریکه غزه سفر کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.