ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سکوت»؛ نماهنگ تازه‌ای از سارا نائینی

به تازگی نماهنگ «سکوت» از سارا نائینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. این موزیک ویدیو در یک دیدار عصرانه و خودمانی ساخته شده است.

به تازگی نماهنگ «سکوت» از سارا نائینی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

سارا نایینی، هنرمند شیرازی متولد ۱۳۶۰ است. پس از آنکه وزارت ارشاد از او اجازه خوانندگی، حتی به عنوان «همخوان» را سلب کرد، ناگزیر شد به خارج از ایران مهاجرت کند.

سارا نائینی در صفحه فیسبوکش نوشته است که این موزیک ویدیو را با همکارانش در یک «دیدار عصرانه و دوستانه» با «چیزهایی که در دور و بر» در اختیارشان بوده، ساخته‌اند.

سارا نائینی تا پیش از مهاجرتش در کنسرت‌های خصوصی به عنوان خواننده تک‌خوان و در کنسرت‌های عمومی بسیاری نیز به عنوان همخوان حضور داشت. او با خوانندگانی نظیر علیرضا عصار و محمد اصفهانی هم تجربه همکاری دارد.

سارا نائینی. عکس: منوش نبوی

نائینی به‌عنوان «همخوان» در آلبوم‌هایی از گروه «راما»، گروه «پیکولو»، گروه «جم» و در آلبوم‌های «زندگی عروسکی»، «به دادم برس»، «هیشکی منو دوست نداره» آواز خوانده است.

سارا نائینی در گفت‌و‌گویی درباره ممنوعیت صدای زن گفته است: «فکر می‌کنم موسیقی بانوان از دور خارج شده و کسی ارزشی برای آن قایل نیست. کار خواندن [در ایران] را کنار گذاشته‌ام چون با هر گروهی که تمرین می‌کردم، به مرحله اجرا که رسیدیم از سرپرست گروه خواستند تا صدای زن در گروه نباشد.»

در چهاردهمین جشن خانه موسیقی ایران، داریوش پیرنیاکان، سخنگوی خانه موسیقی در حضور علی مرادخانی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزادی صدای زن را نخستین خواسته جامعه موسیقی ایران خوانده و گفته بود: «فقها باید پاسخگو باشند که چرا می‌گویند موسیقی حرام است؟»

پیرنیاکان در این مراسم گفته بود: «از خواسته‌های مهم خانه موسیقی پخش شدن صدای زنان است. نیمی از هنرمندان موسیقی زنان هستند اما اجازه خواندن ندارند. فکر می‌کنم همه اهالی موسیقی درباره این خواسته‌ها یک صدا هستند. اصلاح شیوه ممیزی در حوزه موسیقی، صدور مجوز‌ها، سالن اجرای کنسرت، نمایش ساز‌ها در تلویزیون همه و همه خواسته اهالی موسیقی هستند.»

پس از این سخنان که در رسانه‌ها هم بازتاب گسترده‌ای یافت، داریوش پیرنیاکان در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۲ از سخنگویی خانه موسیقی استعفا داد.

علی جنتی، وزیر ارشاد در واکنش به خواسته جامعه موسیقی ایران گفت: «هر کس در اظهار نظر شخصی خود درباره [تک‌خوانی زنان] آزاد است اما حتی بین مراجع تقلید هم نظر واحدی در این زمینه وجود ندارد. بعضی از مراجع تقلید گفته‌اند تک‌خوانی خانم‌ها اگر موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد.»

سارا نائینی قهرمان ژیمناستیک دختران ایران بود، اما در اثر سقوط از بام، ستون فقراتش آسیب دید و ناگزیر شد ورزش را کنار بگذارد. از آن پس به موسیقی روی آورد.

ترنگ عابدیان، فیلمساز ایرانی در مستندی به نام «نه یک توهم» به زندگی ورزشی و هنری سارا نائینی پرداخت و تلاش او در عرصه موسیقی را در طی شش سال، از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۸ نشان داد.

منبع تصاویر: فیسبوک سارا نائینی

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.