ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ تند مصباح يزدی به حسن روحانی

آيت‌الله محمدتقی مصباح يزدی، مدیر

آيت‌الله محمدتقی مصباح يزدی، مدیر "مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی"، عضو مجلس خبرگان و تئوريسين جبهه پايداری به سخنان اخير حسن روحانی رئيس‌جمهور ايران درباره مخالفان توافق هسته‌ای به‌تندی پاسخ گفت.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، مصباح يزدی که در قم سخن می‌گفت، در رابطه با سخنان اخير روحانی در جمع دانشگاهيان گفت: "در طول تاريخ همواره روحانيون را به بی‌سوادی، کم‌فهمی و کج‌فهمی متهم می‌کردند. شاه هم می‌گفت اين آخوندها يک دَم‌کُنی روی سرشان گذاشته‌اند و نمی‌فهمند سياست يعنی چه و ما چه دنيايی داريم."

حسن روحانی در دیدار چند روز پيش خود با دانشگاهیان ضمن استقبال از "انتقاد سالم"، گفته بود: “چرا وقتی یک کار بین‌المللی می‌شود استاد به من نامه خصوصی می‌نویسد چرا حرف نمی‌زنید؟ ژنو اولین راهگشا برای دانشگاه‌ها و پول دانشجویان بود. فقط یک عده که از یک جا تغذیه می‌شدند چیزی گفتند اما چرا باید یک عده بی‌سواد صحبت کنند؟ چرا استادان صحبت نمی‌کنند؟”

مصباح يزدی در پاسخ به روحانی گفت: "اين‌ها می‌گويند انتقاد را دوست داريم اما دروغ می گويند، طاقت يک جمله را ندارند."

وی افزود: "فريب آمريکا را نخوريد، دنبال راحتی خيالی نرويد؛ اين رفاهی که به شما وعده می‌دهند دروغ است و به آن نخواهيد رسيد؛ اگر هم برسيد به چه قيمتی؟ عزت مردم را می فروشيد، خون‌های هزاران شهيد را که در طول اين سه دهه ريخته شده به باد می دهيد تا اين که چند روزی چند دلاری که از پول‌های خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهی خيال باطل!"

اين عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: "چرا داريم ارزش‌ها را فراموش می‌کنيم؟ بدتر از همه کارهايی که می‌شود اين است که اين‌ها را به پای امام و رهبری می‌گذارند و می‌گويند اين پيروی از امام و رهبری است."

در پی سخنان جنجال‌برانگيز حسن روحانی روز گذشته نيز ۱۹ تن از نمایندگان مجلس ایران، که از اصولگرایان مخالف دولت هستند طی نامه‌ای از رئیس سازمان صداوسیما خواستند که این سازمان به منتقدان ژنو فرصت پاسخگویی به حسن روحانی را بدهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    به به ، به به ! چهره نورانی آیت اله العظما مصباح ، سایت را روشن و مزین کرد ! الهم صل علا محمد و ال محمد ! این وجود مقدس و نورانی هر بار که سخن میگوید جهان در نشئه ای فرو میرود که گفتنی نیست. موسسه آموزشی و پژوهشی(!) امام خمینی با سرمایه و بودجه ده ها میلیارد تومانی و بی حساب و کتابش و با ریاست ایشان در این سالها مایه خیر و برکت فراوان در جهان اسلام و حتا آن جهان های دیگر شده است. آثار درخشان و برکات خیره کننده آموزش ها و پژوهشهای این موسسه جهان را بهره مند کرده است. اگر قرار نبود که با رهبری مقام عظمای ولایت، رهبر فرزانه بابصیرت، ما به حکومت حضرت ولی عصر (عج) برسیم، پیشنهاد میکردم حضرت آیت اله عظما مصباح ، بر جهان اسلام و آن جهان های دیگر منت بگذارند و ولایت امر مسلمین ( و غیرمسلمین ) جهان را بپذیرند .ایشان حتما امریکا و ابرقدرتها را به خاک مذلت می کشاند، حتا بیشتر از امام خمینی و امام خامنه ای با بصیرت.