ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۱۲ سال بردگی»، بهترین فیلم اسکار؛ «گرگ وال استریت» بی‌نصیب ماند

«۱۲ سال بردگی» ساخته استیو مک کوئین جایزه اسکار بهترین فیلم را به دست آورد. «گرگ وال استریت» ساخته مارتین اسکورسیزی بی‌نصیب ماند.

«۱۲ سال بردگی» ساخته استیو مک کوئین که در ۹ بخش نامزد هشتاد و ششمین جوایز سینمایی اسکار بود، جایزه اسکار بهترین فیلم را به دست آورد و افزون بر آن، اسکار بهترین بازیگر زن مکمل (لوپیتا نیونگ‌اُ) و فیلمنامه اقتباسی (جان ریدلی) را از آن خود کرد.

نمایی از «۱۲ سال بردگی»

این نخستین بار در تاریخ اسکار است که فیلمی به کارگردانی یک کارگردان سیاهپوست جایزه اسکار می‌گیرد.

«جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون در هفت رشته بهترین کارگردانی، فیلمبرداری، تدوین، موسیقی، جلوه‌های تصویری، صداگذاری و تدوین صدا اسکار گرفت. این فیلم در ۱۰ بخش نامزد جوایز اسکار بود.

کیت بلانشت برای بازی در فیلم «یاسمین غمگین» به کارگردانی وودی آلن اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. او در تاریخ جوایز اسکار بیست و یکمین بازیگری است که در هر دو بخش اصلی و مکمل اسکار گرفته‌‌.

«باشگاه خریداران دالاس» در دو بخش بهترین بازیگر مرد مکمل (جارد لتو) و چهره‌پردازی و مو اسکار گرفت. همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد را متیو مک کاناهی برای ایفای نقش یک بیمار مبتلا به ایدز در این فیلم به‌دست آورد.

اسپایک جونز برای فیلم «او» جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کرد.

«کلاهبرداری آمریکایی» ساخته دیوید ا. راسل با وجود آنکه در ۱۰ بخش نامزد اسکار بود، در هشتاد و ششمین جوایز سینمایی اسکار توفیقی به دست نیاورد. «نبراسکا» و «کاپیتان فیلیپس» هر یک در شش بخش نامزد بودند و «گرگ وال استریت» هم در پنج بخش نامزد اسکار بود، اما این سه فیلم هم از اسکار بی‌نصیب ماندند.

اسکار بهترین فیلم غیر زبان انگلیسی هم به پائولو سورنتینو برای فیلم «زیبایی بزرگ» رسید.

برخی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ جوایز اسکار

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.