ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی سخنان حسن روحانی

جلسه علنی امروز بیست و یکم مردادماه مجلس ایران، به درخواست بیش از ۱۸۰ نماینده برای بررسی اظهارات حسن روحانی در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور، غیرعلنی شد.

جلسه علنی امروز بیست و یکم مردادماه مجلس ایران، به درخواست بیش از ۱۸۰ نماینده برای بررسی اظهارات حسن روحانی در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور، غیرعلنی شد. خبرگزاری فارس تعداد امضاهای پای این درخواست را «۲۰۰ امضا» اعلام کرده است.

جلسه غیرعلنی مجلس در واکنش به گفته‌های دیروز حسن روحانی تشکیل شده است.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که پس از قرائت نامه نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم،‌ نمایندگان برای بررسی اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری ایران در جمع سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور،‌ جلسه را غیرعلنی کردند.

روز گذشته رییس جمهوری ایران با انتقاد از منتقدان مذاکرات هسته‌ای گفته بود: «از بس بعضی‌ها هراسان زندگی می‌کنند و چون خودشان اعتماد به نفس ندارد، دیگران را هم این چنین می‌بینند لذا چند مورد از مذاکرات خود را در کتاب هسته‌ای آوردم تا این ترسوها بخوانند. یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید.»

صبح امروز، محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس ایران که امروز در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، به اظهارات حسن روحانی واکنش نشان داد و گفت: «مسئولان ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه‌ها نبود قطعاً شما از آرامش برخوردار نبودید. با ادبیاتی که شایسته مسئولان نظام نیست و واژه‌های تکفیر که انتظار نمی‌رود در ادبیات سیاسی یک نظام اسلامی و دولت اخلاق مشاهده شود، منتقدان را از سخن باز نداریم.»

او گفت که جمعی از دانشگاهیان و چهره‌های سیاسی به دلیل تجربه‌های گذشته و رفتار آمریکا، در نشست‌های مختلف نگرانی و دغدغه‌های خود را در زمینه هسته‌ای بیان می‌کنند و طرح این دیدگاه‌ها در راستای حراست از منافع ملی و به دلیل این نگرانی است که مبادا در عرصه مذاکرات کمترین زوایه‌ای با اصول نظام ایجاد شود.

در مقابل این واکنش اما علیرضا محجوب به خبرنگاران گفته است: «رئیس جمهور پیشین بارها به مجلس توهین کرد، آقایان ککشان نگزید و هیچ کس اینجا حرف نزد.»

آن طور که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،  گزارش داده، علیرضا محجوب در جمع خبرنگاران درباره‌ درخواست نمایندگان برای تشکیل جلسه غیر علنی درباره صحبت‌های رئیس جمهور گفته است: «من موافق انتقاد هستم اما به شرطی که همه بتوانند انتقاد کنند.»

او افزوده است: «هر کسی باید ایده‌های خود را بتواند مطرح کند. اگر مجلس مثل امروز همیشه نسبت به این گونه رفتارها انتقاد داشته باشد، قطعاً کار خوبی خواهد بود اما زمانی که رئیس جمهور پیشین در مجلس با ضبط صورت فایل صوتی پخش می‌کرد و یا ۱۷ هزار میلیارد تومان به کشور تحمیل کرد، هیچکس اینجا حرف نزد.»

ادامه چالش درباره بهشت و جهنم

روح الله حسینیان، عضو جبهه پایداری، واکنش تندی نسبت به سخنان دیروز حسن روحانی داشته است. او درباره جلسه غیرعلنی مجلس درباره اظهارات رئیس جمهوری گفته است: «هیئت رئیسه درمورد تذکر به رئیس جمهوری به دلیل نحوه‌ صحبت کردن او تصمیم می‌گیرد.»

حسن روحانی دیروز مخالفان سیاسی خود را بزدل خوانده بود.

حسینیان به خبرنگاران گفته است: «۱۸۰ نفر از نمایندگان نامه‌ای را امضا کردند و خواستار بررسی نحوه صحبت‌های رئیس جمهور شدند.»

او درباره‌ نتیجه جلسه به مزاح گفته است: «نمایندگان تصمیم می‌گیرند که به جهنم بروند یا نروند.»

این با بیان این که در پایان جلسه تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد، گفته: «هیئت رئیسه تصمیم می‌گیرد که به رئیس جمهور تذکر دهد تا از این گونه سخنانی که موجب تنش در جامعه ما می‌شود، بپرهیزد.»

حسینیان در پاسخ به این سئوال که «چرا با تمام توهین‌هایی که احمدی‌نژاد در دوران ریاستش کرده بود اینگونه برخورد نشد»، گفته: «هیچگاه احمدی‌نژاد اینطور صحبت نکرد.»

این نماینده مجلس ایران به سخنان خود در جلسه غیرعلنی اشاره کرده و گفته است: «رئیس جمهور مطابق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مقام دوم کشور است و اگر بنا باشد رئیس جمهور با منتقدین و مخالفان خود این گونه صحبت کند قطعاً جایگاه رئیس جمهور تضعیف خواهد شد.»

حسینیان سخنان رئیس جمهوری ایران را باعث ایجاد «بدعت» در کشور دانسته و گفته: «حتی شاه وقتی با مخالفان خود صحبت می‌کرد به آنها نگفت به جهنم بروند بلکه گفت پاسپورت بگیرند و به خارج از کشور بروند. در واقع این نوع ادبیات رئیس جمهور دیکتاتور مآبانه است که رئیس جمهور باید از آن پرهیز کند.»

او خطاب به رئیس جمهوری گفت: «رئیس جمهور می‌گوید من مسئول بهشت رفتن مردم نیستم چطور شده الان مسئول جهنم رفتن شده است؟»

حسینیان ادبیات حسن روحانی را نشانه «عصبانیت» دانسته و گفته: «رئیس جمهور قول داد صد روزه تحولی در اقتصاد ایجاد کند اما اکنون آمار تورم نقطه به نقطه را می‌دهد در حالی که تورم سالیانه گفته نمی‌شود. بنابراین رئیس جمهور عصبانی است از این که تورم چندان مهار نشده و همچنین در سیاست خارجی چندان موفق نبوده است.»

او  دولت حسن روحانی را «دولت پیرمردها» نامید که نمی‌تواند خوب کار کند و اضافه کرد که به روحانی حق می‌دهد اما راه نشان دادن عصبانیت توهین به منتقدان نیست و به جای آن باید از بنیه علمی کشور و دانشگاه‌ها استفاده کند.

از سوی دیگر، مشاور فرهنگی حسن روحانی با دفاع از گفته‌های رئیس جمهوری ایران در جمع سفرا و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، گفته است: «رئیس جمهور دیروز صریح بودند.»

حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره صحبت‌های روز گذشته حسن روحانی و انتقاداتی که به این ادبیات از سوی موافقان و مخالفان دولت وارد شده گفته است: «به نظر بنده رئیس جمهور عصبانی نبود، ولی صریح بود.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jamal

    یک مشت حراف که از بیت و بنیاد و مرتضوی و زنجانی و..... زمین و خانه و پول  گرفته اند نماینده واقعی  مردم نمیباشند....

  • irani

    زیاد جوش نزنید. همتون از دم یک ***د.