ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در شرق اوکراین شکننده است

آتش‌بس توافق شده در دونتسک و ماریوپول به طور متناوب و با تیراندازی‌ها و انفجارهای پراکنده شکسته می‌شود. زنی ۳۳ ساله نخستین قربانی نقض آتش‌بس شد.

آتش‌بس توافق شده در دونتسک و ماریوپول به طور متناوب و با تیراندازی‌ها و انفجارهای پراکنده شکسته می‌شود. زنی ۳۳ ساله نخستین قربانی نقض آتش‌بس شد.

آتش‌بس در شرق اوکراین ناپایدار است و هر دو طرف، یکدیگر را به نقض آن متهم می‌کنند. در شهر بندری ماریوپول که دست نیروهای دولتی است، صدای انفجارهای منقطع به گوش می‌خورد. شامگاه شنبه ۶ سپتامبر، خودرویی در پست بازرسی دولتی به آتش کشیده شد. نخستین قربانی درگیری‌های پراکنده پس از برقراری آتش‌بس در روز جمعه ۴ سپتامبر، زنی ۳۳ ساله در ماریوپول بود که در تیراندازی به سوی یک پاسگاه دولتی کشته شد. سه بزرگسال و دو کودک نیز در این تیراندازی زخمی شده‌اند.

صبح یکشنبه ۷ سپتامبر، در نزدیکی دونتسک نیز صدای انفجار و تیراندازی به گوش خورد. تبادل آتش میان شورشیان و نیروهای دولتی از دو جبهه محلات شهر و فرودگاه صورت گرفت. شهر کاملا در اختیار شورشیان قرار دارد اما فرودگاه دونتسک تحت کنترل نیروهای دولتی است. شورشیان می‌گویند که چهار غیرنظامی در درگیری‌ها کشته‌ شده‌اند. این خبر از سوی منابع مستقل تایید نشده است

تقویت نیروهای دولتی در ماریوپول

انفجار نارنجک در بندر استراتژیک ماریوپول در شامگاه شنبه ۶ سپتامبر، یک پمپ بنزین و چند خانه در حوالی آن را به آتش کشید. وزیر کشور اوکراین، شورشیان را مسئول این اقدام معرفی کرد و از تقویت واحدهای نظامی در این شهر خبر داد. جدایی‌خواهان نیز متقابلا گفته‌اند که انفجار یاد شده به دست نیروهای دولتی و به قصد تحریک علیه انها صورت گرفته است.

دولت غرب‌گرای اوکراین تاکید کرده که آتش‌بس را حفظ خواهد کرد. پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده که مخالفان دولت کی‌یف، روز شنبه چند تن از اسرای خود در شهر لوهانسک را آزاد کرده‌اند.

تبادل اسرا از جمله مفاد توافق آتش‌بس است. این توافق ظهر جمعه ۵ سپتامبر در پایتخت بلاروس و با حضور نمایندگان روسیه، سازمان امنیت و همکاری اروپا، بین نمایندگان دولت اوکراین و مخالفان آن امضا شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.