ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«داعش صدها نوجوان عراقی را به قتل رسانده است»

سازمان ملل در گزارشی عنوان کرد که صدها عراقی نابالغ از سوی داعش، به بیگاری یا عملیات انتحاری وادار شد‌ه‌اند. تعداد کشتگان و معلولان این عملیات هفتصد نفر است.

سازمان ملل در گزارشی عنوان کرده که صدها عراقی نابالغ از سوی داعش، به بیگاری یا عملیات انتحاری وادار شد‌ه‌اند. تعداد کشتگان و معلولان این عملیات ۷۰۰ نفر است.

شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» به نقل از یک گزارش سازمان ملل، صدها کودک و نوجوان عراقی را کشته‌اند. لیلا زروقی نماینده ویژه سازمان ملل در حوزه «کودکان سرباز»، با اعلام این خبر در روز دوشنبه ۸ سپتامبر گفت: «شمار کشتگان یا مجروحان و معلولان، به ۷۰۰ نفر می‌رسد.»

لیلا زوروقی می‌گوید به دلیل شرایط سخت امنیتی، روند تحقیق مستقل در این زمینه بسیار کند پیش می‌رود: «جنایت علیه نوجوانان و کودکان عراقی می‌تواند گسترده‌تر از چیزی باشد که تصور می‌رود.»

برخی از این نوجوانان در اعدام‌های دسته‌جمعی تیرباران شده‌اند. گروهی از آنها با میانگین سنی ۱۳ سال مجبور به حمل اسلحه و نگهبانی از مناطق استراتژیک و یا وادار به دستگیر کردن مردم غیرنظامی شده‌اند. به شماری از آنها نیز ماموریت عملیات انتحاری داده‌اند.

سازمان ملل، شبه‌نظامیان متحد دولت عراق را نیز به اقداماتی مشابه و به کارگیری کودکان در مقام سرباز متهم کرده است. لیلا مرزوقی می‌گوید: «دولت عراق شماری از نوجوانان و افراد نابالغ را دستگیر کرده که سرنوشت‌شان معلوم نیست.»

«دولت اسلامی» روز دهم ژوئن از سمت سوریه وارد شمال عراق شد و به شکار سیستماتیک افرادی پرداخت که هم رای این گروه نیستند. سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود از پاکسازی قومی در عراق در ابعادی تاریخی از سوی داعش یاد کرده است. بیش از یک میلیون نفر دربه‌در شده‌اند.

سازمان ملل هم‌چنین فروش زنان اسیر به عنوان «غنیمت جنگی» توسط داعش را به شدت محکوم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    داعش ایران هم هزاران ایرانی را بقتل رسانده.