ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استمداد کشورهای کانونی ابولا از بانک جهانی

روسای جمهور گینه‌، لیبریا و سیرالئون از مقامات صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواسته‌اند در قبال تهدید جهانی ابولا، واکنشی جهانی و فراگیر نشان دهند.

سه کشور آفریقایی کانون ابولا، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را به تخصیص کمک‌های فوری برای مقابله با اپیدمی ابولا فراخوانده‌اند. آنها می‌گویند ابولا پدیده‌ای جهانی است و واکنشی جهانی می‌طلبد.

چهارشنبه ۹ اکتبر، روسای جمهور گینه، لیبریا و سیرالئون از جامعه جهانی خواستند تهدید ویروس ابولا را جدی بگیرند. آلفا کنده، رئیس جمهور گینه در حاشیه نشست پاییزی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: «ابولا یک تهدید جهانی است و پاسخی جهانی می‌خواهد.»

کنده گفت که کشورهای غرب آفریقا در موقعیت بسیار شکننده‌ای قرار دارند و نیازمند هماهنگی‌های بهتر برای کمک‌رسانی هستند. رئیس جمهور سیرالئون نیز شکایت کرد که احساس مسئولیت جامعه جهانی تاکنون معطوف به آمارگیری از مرگ و میر و میزان ابتلا بوده است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۳۹۰۰ نفر در پی ابتلا به ابولا درگذشته‌ و ۸۰۰۰ نفر دیگر نیز به ویروس ابولا مبتلا شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در نشست یادشده نسبت به تشدید اپیدمی ابولا هشدار داد و تاکید کرد که وضعیت را می‌توان بهتر از این مدیریت کرد. بان کی‌مون با یادآوری افزایش تصاعدی شمار قربانیان ابولا افزود: «حمایت جهانی از کشورهای درگیر مسئله باید بیست برابر میزان موجود شود.»

رئیس بانک جهانی هم خاطرنشان کرد که چیزی مهم‌تر از آینده آفریقا نیست و لازم است واکنشی فوری و فراگیر به موضوع ابولا نشان داده شود. کریستین لاگارد، رئیس بانک جهانی ابراز نگرانی کرد که بحران ابولا در آفریقای غربی، روند توسعه در این کشورها را نابود سازد.

ده روز پیش‌تر، صندوق جهانی پول کمکی ۱۳۰میلیون دلاری برای مبارزه با اپیدمی ابولا در آفریقای غربی تقبل کرده بود. بانک جهانی و اتحادیه اروپا هم گفته بودند که به ترتیب ۴۰۰ میلیون و ۱۸۰ میلیون دلار برای پیکار با این اپیدمی خواهند پرداخت.

نشست پاییزی بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول با حضور دبیرکل سازمان ملل در واشنگتن برگزار می‌شود

هم‌زمان با نشست واشنگتن، دو تیم از صلیب سرخ آلمان وارد سیرالئون و لیبریا شدند. امدادگران داوطلب آلمانی قرار است در سیرالئون و لیبریا دو مرکز درمانی سیار بنا کنند.

یک هواپیمای مخصوص آلمانی نیز روز پنجشنبه، یک امدادگر سازمان ملل را که به ابولا مبتلا شده، از غرب آفریقا به لایپزیک منتقل کرد. این فرد سومین بیمار مبتلا به ویروس ابولاست که برای درمان به آلمان انتقال می‌یابد.

پس از درگذشت یک کشیش اسپانیایی در مادرید و سرایت ویروس ابولا به پرستار او، اتحادیه اروپا در صدد تشدید نظارت روی مسافرانی است که از مبدا آفریقای غربی به اروپا پرواز می‌کنند. قرار است در نشست وزیران بهداشت کشورهای ارووپایی در هفته آینده در زمینه تدابیر نظارتی گفت‌وگو شود. روز چهارشنبه ۸ اکتبر، نخستین بیمار مبتلا به ابولا در آمریکا درگذشت.

توماس اریک دانکان ۴۲ ساله، برای دیدار با خانواده‌اش از لیبریا به تگزاس آمده بود. او پس از تشخیص بیماری به قرنطینه انتقال داده شد ولی پیش از آن ده نفر از نزدیکان خود را نیز مبتلا به ویروس کرده بود.

وزارت حفاظت ملی آمریکا اعلام کرده که تمامی مسافران پروازها به آمریکا را از نظر نشانه‌های ابتلا به ابولا کنترل خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.