ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادارات دولتی اوکراین در مناطق شرقی بسته می‌شوند

پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین دستور داده که تمامی مراکز و دفاتر دولتی در مناطق تحت کنترل مخالفان در دونتسک و لوهانسک در راستای ایزوله کردن منطقه تعطیل شوند.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین دستور داده که تمامی مراکز و دفاتر دولتی در مناطق تحت کنترل مخالفان در دونتسک و لوهانسک در راستای ایزوله کردن منطقه تعطیل شوند.

فرودگاه دونتسک از جمله ساختارهای ویران شده در شرق اوکراین در حال حاضر در کنترل نیروهای دولتی است

رئیس جمهور اوکراین در ابلاغیه‌ای به دولت این کشور، از کلیه ادارات، نهادها و تشکیلات دولتی در شرق اوکراین خواسته که ظرف یک هفته به فعالیت‌های خود در مناطق عملیاتی «ضد ترور» پایان دهند.

طبق این دستور، کارکنان و دفاتر دولتی به شهرهای دیگر اوکراین منتقل می‌شوند. علاوه بر این، بانک ملی اوکراین باید هرگونه همکاری با بانک‌های محلی در شرق اوکراین را خاتمه دهد.

ارتش اوکراین در حال حاضر سرگرم انجام عملیات یاد شده، علیه جدایی‌خواهان مخالف دولت مرکزی در مناطق شرقی است. مخالفان دولت مرکزی اوکراین، کنترل این ناحیه را با تشکیل «جمهوری خلق» در دست دارند و درگیری میان طرفین، همه روزه تعدادی کشته بر جای می‌نهد.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی اوکراین می‌نویسد که دستور پوروشنکو شامل بسته شدن مدارس، بیمارستان‌ها و خدمات اجتماعی نیز می‌شود.

مقامات کی‌یف تصمیم گرفته‌اند که بیش از این از امکانات دولت مرکزی در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک هزینه نکنند. مقام امنیتی یاد شده گفته است که دولت اوکراین، درآمد ناشی از این صرفه‌جویی را برای کمک‌های انسانی در مناطق شرقی اختصاص می‌دهد.

ابلاغیه پوروشنکو واکنش دیگری است به همه‌پرسی پارلمانی و ریاست جمهوری در دوم نوامبر در شرق اوکراین. دو روز پس از این رفراندوم، پوروشنکو دستور داد که مناطق برگزارکننده همه‌پرسی از نظر نظامی و اقتصادی ایزوله شوند «تا سرطان بیشتر پیشروی نکند.»

در حالی که غرب و اوکراین این همه‌پرسی را محکوم کردند، روسیه نتیجه آن را به رسمیت شناخت.

سازمان ملل می‌گوید منازعه شرق اوکراین از آوریل تا اکتبر ۲۰۱۴ بیش از ۳۶۶۰ کشته و ۸۷۰۰ نفر زخمی به جای گذاشته است. آتش‌بس توافق شده در ۵ سپتامبر نیز تاکنون شکننده بوده و کشمکش‌های مسلحانه هم‌چنان افراد غیرنظامی را قربانی می‌کند.

کمیساریای کمک به آوارگان سازمان ملل (UNHCR) در آغاز ماه سپتامبر گفته بود که جنگ در شرق اوکراین بیش از یک میلیون نفر را در به در کرده است. نزدیک ۸۱۴ هزار نفر از آوارگان به روسیه گریخته‌اند و ۲۶۰ هزار نفر دیگر به مناطق مجاور کانون درگیری پناه برده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، ماه اکتبر تاکید کرد که زندگی پنج میلیون نفر در شرق اوکراین، دستخوش منازعه مسلحانه موجود شده است. تنها در دونتسک و لوهانسک حدود ۴۰ هزار کارگاه و مغازه و محل کسب و کار تعطیل شده‌اند و هزاران نفر از مردم نیز به همین ترتیب، شغل خود را از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.