ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: خانه‌‌ فلسطینی‌های مظنون فورا تخریب می‌شود

بنیامین نتانیاهو حمله به کنیسه یهودیان در بیت‌المقدس را کشتار خواند و فلسطینی‌ها را به تخریب خانه‌هایشان تهدید کرد. خانه‌ راننده‌ای که رهگذران را زیر گرفته بود‌، ویران شده است.

بنیامین نتانیاهو حمله به کنیسه یهودیان در بیت‌المقدس را کشتار خواند و فلسطینی‌ها را به تخریب خانه‌هایشان تهدید کرد. خانه‌ راننده‌ای که در ماه اکتبر رهگذران را زیر گرفته بود‌، ویران شده است.

در حمله به کنیسه محله حارنف در روز سه‌شنبه ۱۸ نوامبر پنج یهودی کشته شدند

پس از حمله‌‌ به کنیسه یهودیان در بیت‌المقدس، نخست وزیر اسرائیل در کنفرانسی مطبوعاتی، عاملان سوءقصد را به اقدامات تلافی‌جویانه و شدید تهدید کرد. او گفت که دستور فوری تخریب محل سکونت «ترورویست‌ها» را صادر کرده و «از این پس خانه‌های آنها سریع‌تر از قبل ویران خواهد شد.»

نتانیاهو افزود که افراد مظنون به تحریک، دستگیر و مجازات می‌شوند و تشکل‌های مرتبط با ‌آنها نیز ممنوع خواهد بود: «علاوه بر این، تدابیر حفاظتی و امنیتی تشدید می‌شود.» پس از سخنان نتانیاهو‌، نفرات پاسگاه‌های مرزی بیت‌المقدس شرقی با پیوستن ماموران ذخیره تقویت شدند.

نخست وزیر اسرائیل عاملان حمله به کنیسه را «حیواناتی انسان‌نما» خواند که با «اقدامات بربرمنشانه»، علیه یهودیان، نفرت‌پراکنی می‌کنند. او گفت حساب‌مان را با آنها به زودی صاف می‌کنیم.

طبق تصمیم کابینه امنیتی اسرائیل، سربازان و نیروهای انتظامی، از این پس مجاز خواهند بود که در زمان فراغت از کار نیز اسلحه حمل کنند. هم‌چنین قرار شد که بین بخش عربی و یهودی بیت‌المقدس، موانع بتونی ساخته شده و هر فلسطینی مظنون به اقدامات مشکوک به فوریت بازداشت شود.

دولت اسرائیل، اجازه اقامت همسر یکی از عاملان سوءقصدها در بیت‌المقدس را از او گرفت. مادر و سه فرزند این فلسطینی نیز به تصمیم گیلعاد اردان، وزیر کشور اسرائیل، به کرانه باختری رود اردن فرستاده شدند.

نتانیاهو در عین حال، یهودیان را از اقدامات تلافی‌جویانه و خودسرانه علیه فلسطینی‌ها برحذر داشت. این هشدار پس از آن داده شد که شامگاه سه‌شنبه ۱۸ نوامبر، سه جوان یهودی در بیت‌المقدس با چاقو به یک فلسطینی حمله کردند. بیت‌المقدس شب گذشته نسبتا آرام بود اما بیم آن می‌رود که تنشج و انتقام‌جویی، شهر را فرا بگیرد.

سوءقصد به کنیسه محله «حارنوف»، صبح روز سه‌شنبه ۱۸ نوامبر با چاقو و تبر و سلاح دستی انجام شد و جان پنج نمازگزار یهودی و یک پلیس اسرائیلی را گرفت. دو عامل حمله نیز توسط پلیس از پای در آمدند. نتانیاهو در نخستین واکنش اعلام کرد که جهان ناظر چنین کشتارهایی است اما از فلسطینی‌ها نمی‌خواهد تحریکات خود را پایان بخشند.

نتانیاهو گفت‌ که یهودیان و دولت آنها به طور سیستماتیک مورد آزار قرار می‌گیرند. او از همه رهبران دولت‌ها در جهان متمدن خواست که کشتار یهودیان را با قطعیت محکوم کنند.

نتانیاهو افزود کسانی چون محمود عباس که مدعی‌اند دولت اسرائیل می‌خواهد توافق یهودیان و مسلمانان بر سر کوه معبد را تغییر دهد، دروغ می‌گویند. نتانیاهو رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به تحریک و نفرت‌پراکنی نیز متهم کرد.

در این میان، کنیسه محله حارنوف در بیت‌المقدس (اورشلیم) بازگشایی شده است. پرتال خبری «ینت» می‌نویسد که صبح چهارشنبه ۱۹ نوامبر، گروهی از جمله وزیر اقتصاد اسرائیل در این کنیسه مراسم عبادی برگزار کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 75

    […] […]