ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر امور خارجه آمریکا در راه وین

آخرین دور گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، با اضافه شدن جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به گروه مذاکره کننده ۱+۵ ادامه پیدا می‌کند.

آخرین دور گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که از روز سه‌شنبه، ۱۷ نوامبر در وین آغاز شده است، با اضافه شدن جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به گروه مذاکره کننده ۱+۵ ادامه پیدا می‌کند. آقای کری قصد دارد مذاکرات با ایران را از نزدیک دنبال کند.

جان کری

او پیش از این با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا در لندن دیدار و درباره پرونده اتمی ایران گفت‌و‌گو کرده است.

پس از این دیدار، وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای از تهران خواست انعطاف بیشتری در مذاکرات داشته باشد. در این بیانیه تاکید شده است که امکان رسیدن به توافق وجود دارد، اما «ما با توافق بد موافقت نمی‌کنیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا امروز راهی پاریس، پایتخت فرانسه شد تا پس از رایزنی با مسئولان این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران، راهی وین شود.

گفته می‌شود که کری، پنجشنبه شب ۲۰ نوامبر یا صبح جمعه به وین خواهد رفت.

از روز سه‌شنبه، ۱۷ نوامبر/ ۲۸ آبان و در آستانه مهلت نهایی تعیین شده برای حل و فصل پرونده اتمی ایران در روز ۲۴ نوامبر، ‫آخرین تلاش‌های طرفین مذاکره‌کننده برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای آغاز شده است. پایان تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور و رفع نگرانی‌های کشورهای عضو گروه ۱+۵ در زمینه صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران موضوع این گفت‌وگوهاست.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، فضای حاکم بر مذاکرات در سطوح کارشناسی و معاونان وزارای خارجه را «فشرده و جدی» توصیف کرده و گزارش برخی از رسانه‌های غربی درباره تمدید مهلت مذاکرات را رد کرده است.

نکات مورد اختلاف میان کشورهای در حال مذاکره، «میزان و ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران» و همین‌طور «زمان‌بندی رفع یا تعلیق تحریم‌ها» است.

پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا و سرپرست مذاکره‌کنندگان ۱+۵ دیدار کرده است.

او در پی این دیدار به خبرنگاران گفت که «از این پس دیگر به اراده سیاسی نیاز است تا به نتیجه برسیم».

مقامات ایران و آمریکا رسیدن به توافق هسته‌ای را یک تصمیم‌گیری‌ دشوار اعلام کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.