ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۰ پناهجوی اتیوپیایی در سواحل یمن غرق شدند

هفتاد پناهجوی اتیوپیایی در آب‌های دریای سرخ و در مسیر باب المندب غرق شده‌اند. قایق فرسوده حامل آنها به دلیل تلاطم دریا و هوای توفانی واژگون شده است.

هفتاد پناهجوی اتیوپیایی در آب‌های دریای سرخ و در مسیر باب المندب غرق شده‌اند. قایق فرسوده حامل آنها به دلیل تلاطم دریا و هوای توفانی واژگون شده است.

وزارت کشور یمن اعلام کرد که یک قایق حامل پناهجویان اتیوپیایی روز شنبه ۶ دسامبر در نزدیکی کرانه‌های باب المندب واژگون شده و همه هفتاد سرنشین آن جان خود را از دست داده‌اند.

در بیانیه وزارت کشور یمن در روز یکشنبه ۷ دسامبر آمده که تعداد مسافران از حد ظرفیت قایق فرسوده، به مراتب بیشتر بوده است.

یمن ایستگاه اول بسیاری از پناهجویان و مهاجران آفریقایی است زیرا دروازه ورود به عربستان یا عمان به شمار می‌رود. برخی از پناهجویان نیز می‌توانند خود را از یمن به کشورهای غربی برسانند.

کمیساریای آوارگان سازمان ملل می‌گوید در ۵ سال گذشته، دست کم نیم میلیون نفر از شاخ آفریقا، به خاطر شرایط جنگی و فقر کشورهای خود را ترک کرده‌اند. بیشتر این آوارگان از اتیوپی، اریتره و سومالی به جستجوی زندگی بهتری می‌آیند اما به دلیل سوداگری قاچاقچی‌ها و تراکم سرنشین در قایق‌های فرسوده، در موج‌های دریا مدفون می‌شوند.

مسیر اصلی پناهجویان آفریقایی در رسیدن به دنیای بهتر، دریای مدیترانه است اما در این دریا نیز همه ساله صدها پناهجو غرق می‌شوند. در ماه نوامبر قایق حامل گروهی از این پناهجویان در حوالی استانبول واژگون شد. در ۱۰ سپتامبر در نزدیکی مالت نزدیک ۵۰۰ نفر جان خود را در آب‌های مدیترانه از دست دادند. به گزارش سازمان ملل، از آغاز سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۵۰۰ نفر در مسیر فرار از کشورهای خود در دریای مدیترانه جان باخته‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که به مناسبت روز جهانی پناهجویان (۲۶ سپتامبر) منتشر کرد، دریای مدیترانه را "گور دسته‌جمعی" پناهجویان نامید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.