ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان اروپا برای به‌رسمیت شناختن فلسطین شرط گذاشت

پارلمان اروپا به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را مشروط به از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه کرد. در قطعنامه پارلمان اروپا آمده است همزیستی بین اسرائیل و فلسطین «تنها راه حل ممکن برای حل درگیری است.»

پارلمان اروپا اعلام کرد کشور مستقل فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد اما به ‌شرطی که مذاکرات صلح خاورمیانه از سر گرفته شود.

نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کردند که از راه حل دو کشور مستقل حمایت می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا در نشست روز چهارشنبه ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر خود در استراسبورگ درباره بحران خاورمیانه و مسأله به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین گفت‌وگو کرد و در قطعنامه‌ای گفت در اصل با این موضوع موافق است اما تحت شرایطی که باید فراهم شود. بر این اساس ابتدا باید مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل از سر گرفته شوند.

نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کردند که از راه حل دو کشور مستقل حمایت می‌کنند. در قطعنامه آمده است همزیستی بین دو کشور اسرائیل و فلسطین «تنها راه حل ممکن برای حل درگیری است».

این قطعنامه از سوی تمام فراکسیون‌های پارلمان اروپا مورد تأیید قرار گرفت و با ۴۹۸ رأی موافق در برابر ۸۸ رأی مخالف و ۱۱۱ رأی ممتنع تصويب شد.

قطعنامه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا پس از هفته‌ها مذاکره سخت با محافظه‌کاران به‌تصویب رسید و نمایندگان سبزها و چپ‌ها نیز با آن موافقت کردند.

پارلمان اروپا همچنین بار دیگر شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی را مورد انتقاد قرار داد و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست.

بر اساس این قطعنامه هر دو طرف باید از «اقداماتی که پایداری منطقه و چشم‌انداز راه حل دو کشور را به خطر می‌اندازند، پرهیز کنند.»

طرح «نمایندگان برای صلح»

همچنین طرح «نمایندگان برای صلح» از سوی پارلمان اروپا می‌بایست در آینده با همتایان اسرائیلی و فلسطینی مورد مذاکره قرار گیرد. با همکاری هم باید «دستور کار برای صلح» تدوین شود و تلاش‌های دیپلماتیک که مورد پشتیبانی اتحادیه اروپاست در پیش گرفته شود.

در ماه اکتبر سوئد نخستین کشور غربی اتحادیه اروپا بود که کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخت. جمهوری چک، مجارستان، لهستان، بلغارستان، رومانی، مالت و قبرس پیش از عضویت در اتحادیه اروپا فلسطین را به‌رسمیت شناخته بودند.

پارلمان ایرلند آخرین پارلمان اروپا بود که چهارشنبه ۱۰ دسامبر / ۱۹ آذرماه کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

به‌گفته مقامات فلسطینی در حال حاضر ۱۳۵ کشور جهان فلسطین را به‌رسمیت شناخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.