ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک نوجوان در ترکیه به اتهام «توهین» به اردوغان

یک نوجوان ۱۶ ساله دبیرستانی در شهر قونیه، واقع در مرکز ترکیه به اتهام «توهین به رئیس‌جمهور» بازداشت شد.

در شهر قونیه، واقع در مرکز ترکیه یک نوجوان ۱۶ ساله دبیرستانی به اتهام «توهین به رئیس‌جمهور»، رجب طیب اردوغان، بازداشت شد.

محمد امین آلتونسس از مسئولان یک گروه دانش‌آموزی چپ است

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این نوجوان که نام وی محمد امین آلتونسس است، عضو یک گروه دانش‌آموزی چپ است و روز چهارشنبه ۲۴ دسامبر / ۳ دی در مراسم ‌یادبود مصطفی فهمی، معلم لائیکی که در سال ۱۹۳۰ توسط اسلامگرایان تندرو کشته شد، به اردوغان «توهین» کرده است.

روزنامه حریت، چاپ ترکیه نوشته است محمد امین در سخنانی که در این مراسم ایراد کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و حکومتش را به باد انتقاد گرفت و به‌ویژه آن را متهم «فساد مالی» کرد.

این نوجوان شامگاه چهارشنبه توسط پلیس به دستگاه قضایی سپرده شد و سپس متهم و زندانی شد. این خطر وجود دارد که او تا چهار سال در زندان بماند.

بنا به این گزارش، وکیل محمد امین روز پنج‌شنبه قرار است دادخواستی را به دادگاه ارائه کند تا بتواند او را از زندان آزاد کند.

دولت ترکیه از سال ۲۰۰۳ تا ماه اوت ۲۰۱۴ در دست رجب طیب اردوغان بود و پس از این تاریخ، اردوغان به ریاست جمهوری ترکیه برگزیده شد.

اردوغان از تابستان سال ۲۰۱۳ با اعتراضات مردمی روبه‌رو شد. مخالفان اردوغان وی را متهم به «استبداد» و «اسلامی کردن ترکیه» می‌کنند.

در ادامه اعتراضات تابستان سال ۲۰۱۳ رسوایی فساد مالی گسترده در زمستان همان سال که تا چند ماه به‌طول انجامید دولت او را متزلزل کرد.

اردوغان متحد پیشین خود فتح‌الله گولن را متهم به رهبری این ماجراها کرد. او معتقد است که گولن در صدد سرنگونی دولت است.

یک هفته پیش، قرار بازداشت فتح‌الله گولن در ترکیه صادر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.