ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو برادر در کانادا به اتهام فعالیت‌های تروریستی

اشتون لارموند در اتاوا بازداشت شده و برادرش کارلوس در فرودگاه بین‌المللی «ترودو» در مونترال. سطح هشدار امنیتی در کانادا بعد از دو حمله تروریستی در این کشور افزایش یافته است.

پلیس کانادا می‌گوید دو برادر را به اتهام ارتباط با فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی بازداشت کرده است. سن هر دو برادر ۲۵ سال اعلام شده است.

اشتون لارموند در اتاوا بازداشت شده است و برادرش کارلوس در فرودگاه بین‌المللی ترودو مونترال

در بیانیه پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا درباره این دو برادر آمده است که «اشتون کارلتون لارموند» و «کارلوس لارموند»، هر دو ۲۵ ساله، در تدارک نقشه‌ای برای ترک کانادا و شرکت در فعالیت‌های تروریستی بوده‌اند.

پلیس می‌گوید در میان موارد اتهامی اشتون لارموند، تسهیل فعالیت‌های تروریستی نیز وجود دارد. از موارد اتهامی برادر دیگر، یعنی کارلوس لارموند، شرکت در فعالیت‌های تروریستی یک گروه تروریست و تلاش برای ترک کانادا به منظور شرکت در فعالیت‌های تروریستی خارج از این کشور است.

فاکس نیوز به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داده است که بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی پلیس کانادا، این بازداشت‌ها روز جمعه صورت گرفته است. اشتون لارموند در اتاوا بازداشت شده است و برادرش کارلوس در فرودگاه بین‌المللی ترودو مونترال.

پلیس به دلیل آن‌که «دادگاه این پرونده هنوز برگزار نشده است»، توضیحات بیشتری در‌باره بازداشت این دو برادر ارائه نداده است.

سطح هشدار امنیتی در کانادا بعد از دو حمله تروریستی که در ماه‌های اخیر در این کشور رخ داد، افزایش یافته است اما  حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس، نگرانی‌ها از وقوع چنین حملاتی در دیگر نقاط جهان را افزایش داده است.

در حالی که به گزارش شبکه خبری الجزیره،‌ شاخه‌ القاعده‌ یمن مسئولیت حمله‌ مرگبار به نشریه «شارلی ابدو» را پذیرفته، بیم آن می‌رود که اعضای القاعده در کشورهای مختلف دست به چنین فعالیت‌های مرگباری بزنند.

القاعده یمن گفته که تیراندازی‌ها و کشتار در پاریس، عملیاتی برای آموختن محدودیت‌های آزادی بیان در فرانسه بوده است.

پیش از این، نخست وزیر کانادا، استفان هارپر گفته بود که نبرد این کشور با سازمان‌های تروریستی در خارج از کانادا افزایش خواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.