ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان به «شارلی ابدو» ۴۵ کلیسا را در نیجر به آتش کشیده‌اند

پلیس نیجر اعلام کرد که در جریان تظاهرات شهر نیامی علیه انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در نشریه «شارلی ابدو»، ۴۵ کلیسا به آتش کشیده شد.

به گفته پلیس نیجر در جریان تظاهرات روز شنبه در شهر نیامی علیه انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در نشریه «شارلی ابدو»، ۴۵ کلیسا به آتش کشیده شد.

در دو تظاهرات نیامی و زیندر علیه نشریه «شارلی ابدو» در مجموع ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، آدیلی تورو، سخنگوی پلیس کشور نیجر، روز دوشنبه ۱۹ ژانويه/۲۹ دی، در یک نشست رسانه‌ای گفت: «خسارات قابل توجهی ثبت شده است. ۴۵ کلیسا، پنج هتل، ۳۶ کافه، یک پرورشگاه و یک مدرسه مسیحی، غارت و سپس آتش زده شدند.»

افزون بر پنج نفر کشته تظاهرات روز شنبه که خبر آن توسط محمدو ایسوفو، رئیس جمهور نیجر اعلام شد، ۱۲۸ نفر از جمله ۹۴ مأمور انتظامی و ۳۴ تظاهر‌کننده، در این اعترضات زخمی شدند.

سخنگوی پلیس نیجر همچنین از بازداشت ۱۸۹ نفر از جمله دو نوجوان خبر داد و با تأسف گفت: «پرچم فرانسه نیز به آتش کشیده شد.»

دست‌کم ۹۰ نفر دیگر بازداشت شده‌اند

از سوی دیگر صبح روز یک‌شنبه ۱۸ ژانويه/۲۸ دی، به‌رغم اعلام ممنوعیت هر گونه تظاهراتی، با فراخوان نیروهای اپوزیسیون حدود ۳۰۰ تن از مخالفان در نيامی دست به تظاهرات زدند که به درگیری با پلیس ضد شورش انجامید.

فرماندار نیامی روز یک‌شنبه گفت که ۹۰ نفر از این معترضان دستگیر شده‌اند. رسانه‌های نیجر گفته‌اند رهبران اپوزیسیون نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده‌اند.

تظاهرات ضد نشریه «شارلی ابدو»، روز جمعه در شهر زیندر نیجر نیز پنج کشته و ۴۵ زخمی بر جای گذاشت. در این دومین شهر بزرگ نیجر، مرکز فرهنگی فرانسه ـ نیجر و چندین کلیسا به آتش کشیده شدند.

هاسومی ماسودو، وزیر کشور نیجر از حضور پرچم اسلامگرایان تندرو گروه بوکو حرام در تظاهرات سخن گفت. بوکو حرام در کشور نیجریه فعال است و شهر زیندر نیز در نزدیکی این کشور قرار دارد.

در چند روز اخیر اعتراضات گسترده‌ای در کشورهای مختلف مسلمان‌نشین در اعتراض به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام در شماره جدید «شارلی ابدو» برگزار شد که برخی از آن‌ها به خشونت کشیده شدند.

در ایران نیز گروهی از «دانشجویان بسیجی» بعد از ظهر دوشنبه ۲۹ دی در برابر سفارت فرانسه در تهران جمع شدند تا به حمایت دولت‌های غربی از اقدام نشریه «شارلی ابدو» اعتراض کنند.

هیئت تحریریه نشریه «شارلی ابدو» که هفته گذشته هدف حمله دو تروریست قرار گرفت، روز چهارشنبه ۱۴ ژانویه/۲۴ دی‌ماه، شماره جدید این نشریه را با کاریکاتوری از پیامبر اسلام که پلاکارد «من شارلی هستم» را در دست داشت و اشک می‌ریخت، منتشر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.