ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: فساد در قسمت‌های مختلف کشور به شدت رشد کرده است

دبیر شورای نگهبان در همایشی در مشهد گفته است عده‌ای که از هم‌اکنون می‌دانند صلاحیت‌شان در شورای نگهبان تأیید نمی‌شود، شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند.

رویارویی و تقابل نیروهای درون حاکمیت ایران برای انتخابات مجلس دهم در حالی رو به آغاز است که دبیر شورای نگهبان، نهاد ناظر بر انتخابات در ایران، از رد صلاحیت برخی افراد سخن به میان می‌آورد.

احمد جنتی: شورای نگهبان یکی از بزرگ‌ترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی است که به اصلاح ریشه‌ها می‌پردازد.

احمد جنتی، روحانی و دبیر شورای نگهبان که منسوب رهبر ایران است، در همایشی با عنوان ناظران امین در مشهد گفته است که «عده‌ای از هم‌اکنون می‌دانند که صلاحیت‌شان در شورای نگهبان تأیید نمی‌شود و لذا شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند.»

او مشخص نکرده که این عده دقیقاً چه کسانی هستند اما با توجه به فضای سیاسی ایران و صف‌بندی‌های چند سال اخیر، به نظر می‌رسد که خطاب جنتی به اصلاح‌طلبان و حامیان اکبر هاشمی رفسنجانی باشد.

۲۲ دی ۱۳۹۳، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفت که «کلید انتخابات سال آینده کشور با هدف "صیانت از حق‌الناس" از هم‌اکنون زده شده است.» حال با توجه به صحبت‌های شامگاه پنج‌شنبه، دوم بهمن ماه دبیر شورای نگهبان، چندان مشخص نیست که صیانت از حق‌الناس چگونه صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای نگهبان در مشهد گفته است که «برای اصلاح جامعه راهی جز سپردن کار به افراد متخصص وجود ندارد و هر جا مشکلی در کشور وجود دارد به خاطر این است که افراد فاقد صلاحیت، مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند.»

او به رشد شدید فساد در قسمت‌های مختلف کشور اشاره کرده و گفته است: «به نظر من با قرار گرفتن افراد صالح بر مسئولیت‌ها، این مشکلات حل می‌شود.»

جنتی در مورد این افراد صالح و ویژگی‌های‌ آنان توضیحی نداده و نگفته است که این فساد چگونه در طول سال‌های پس از انقلاب در ایران شکل گرفته است.

سایت «انتخاب»، با گزارش صحبت‌های احمد جنتی از قول او نوشته است: «باید افرادی در مملکت مسئولیت بر عهده بگیرند که ضمن اعتقاد به قانون اساسی تسلیم دشمن نشده و بر سر انقلاب و وطن‌ وارد معامله نشوند.»

او با اشاره به مسئولیت ناظران در انتخابات گفته است که شورای نگهبان یکی از بزرگ‌ترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی است که «به اصلاح ریشه‌ها» می‌پردازد.

خبرگزاری مهر هم با انتشار صحبت‌های دبیر شورای نگهبان از قول او آورده است که «شورای نگهبان با هیچ‌ شخصی معامله نمی‌کند و اهل مسامحه هم نیست.» او در ادامه گفته است: «بررسی صلاحیت نامزدها یکی از وظایف مهم شورای نگهبان است و این شورا تلاش می‌کند تا افراد صالح مسئولیت‌های کلیدی نظام را برعهده بگیرند.»

احمد جنتی هم‌چنین خبر داده است که «از مدت‌ها قبل عده‌ای برای انتخابات در حال فعالیت هستند تا سهمی در مجلس آینده برای خود ایجاد کنند که اگر مقدمات مشروع و معقولی باشد، هیچ مشکلی نیست، اما برخی از فعالیت‌ها با جناح‌بندی‌های سیاسی همراه است.»

او درباره این جناح‌بندی و مشکلات احتمالی آن توضیح بیش‌تری نداده است.

«دست پرورده‌های استکبار در صف اول فتنه»

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وقایع پس از انتخابات جنجال‌برانگیر سال ۸۸ که حاکمیت در ایران از آن به عنوان فتنه یاد می‌کند، گفته است: «در جریان این فتنه عده‌ای که دست پرورده استکبار بودند در صف اول قرار گرفتند و عده‌ای نیز به دلیل نداشتن بصیرت فکر کردند که باید در خیابان شعار بدهند و لذا بعدها پشیمان شدند.»

او هم‌چنین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» را به دلیل آن‌چه که «توهین به مقدسات مسلمانان» خوانده محکوم کرده و گفته که «توهین به ساحت پیامبر در همه کشورهای دنیا محکوم است.»

او اضافه کرده که «هر چند این اتفاق حادثه‌ای تلخ بود اما برکاتی نیز به دنبال داشت زیرا موجب شد تا دشمنان مسلمانان مشخص شوند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    پیروان تندروی  مثل تو در اقلیت کامل هستند که چون حرف و منطقی ندارند دست به چماق و اسلحه میشوند....

  • nader

    تو خودت سر منشا فساد و اختناق و سرکوب هستی .

  • بهنام

    این جنتی همان کوتوله احمقی نیست که با حمایت از احمدی تژاد منصوب خامنه ای و سپاه ، به این همه دزد و مفسد میدان داد تا آنها هر چه دلشان خواست غارت و چپاول کنند ؟

  • Ali Hassouri

    حکومت اسلامی و این همه فساد؟ این آقا شرم نمی کند؟