ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبلیغات برای «نامه رهبر»

۸۰ نمایندگی و رایزنی فرهنگی ایران در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی برای تبلیغ «نامه رهبر به جوانان اروپایی و آمریکایی» بسیج شده‌اند. احتمال موفقیت‌ آن‌ها اما اندک است.

۸۰ نمایندگی و رایزنی فرهنگی ایران در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی زیر نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بسیج شده‌اند که تبلیغاتی پیرامون نامه رهبر جمهوری اسلامی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی انجام دهند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران

آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش دیرهنگام به حمله مسلحانه چهارشنبه ۷ ژانویه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی نامه نوشت و از آن‌ها خواست فریب تبلیغات سیاستمداران را نخورند و به «اسلام‌هراسی» تن ندهند. اکنون ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور را بسیج کرده است که نامه خامنه‌ای به جوانان اروپایی را تبیین و تفسیر کنند و پیام «رهبر» را به دست آنان برسانند.

«نامه رهبر به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی» تاکنون فقط در برخی رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در کشورهای لبنان و عراق و مصر، رسانه‌هایی مانند «القدس العربی» (چاپ لندن)، شبکه تلویزیونی «النیل» مصر، روزنامه «الرای» (چاپ اردن) و «السفیر» (چاپ لبنان) بازتاب پیدا کرده است.

آیت‌الله رضا رمضانی، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در نامه‌ای که برای رهبر جمهوری اسلامی نوشته خاطرنشان کرده که پیام او به گوش جوانان اروپایی و آمریکایی می‌رسد. رمضانی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی می‌نویسد: «افزایش مراکز دینی و اسلامی به خصوص در بخش‌های علمی و آکادمیک و حجم استقبال معنادار از همایش‌‌ها و سمینارهای معنوی و معرفتی، هوای تازه‌‌ای را در ریه‌‌های معنوی غرب به گردش انداخته است و در برابر این حرکت پرشتاب، کسی را یارای ایستادن نیست.»

مرکز اسلامی هامبورگ از سال ۱۳۳۲ در آلمان فعالیت می‌کند و یکی از مؤسسات مهم شیعه در اروپاست. در کنار این مرکز اسلامی وابسته به ایران، «شورا» (شورای جوامع اسلامی در هامبورگ) عده زیادی از مسلمانان ترک و مهاجران مسلمان اهل سنت از دیگر کشورها را زیر سقف خود گرد آورده و از سال ۱۹۹۹ تاکنون به یکی از مراکز پرنفوذ اسلامی تبدیل شده است. پس از حمله مسلحانه به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس این مرکز اسلامی در بیانیه‌ای این حادثه را محکوم و مسلمانان را به آرامش دعوت کرد. «شورا» یک راهپیمایی بزرگ هم با شعار «آزادی، برابری و برادری» در همبستگی با روزنامه‌نگاران به قتل رسیده فرانسوی برگزار کرد.

سهیل اسعد، مؤسس مراکز اسلامی در آمریکای لاتین هم خواهان ترجمه و تفسیر «نامه رهبر به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی» و تبلیغات گسترده درباره آن شده و نامه رهبر جمهوری اسلامی را با نامه آیت‌الله خمینی به گورباچف مقایسه کرده است. او از حوزه‌های علمیه و مراکز اسلامی خواسته با استفاده از رسانه‌ها و ماهواره‌ها نامه آیت‌الله خامنه‌ای را به دست همه جوانان اروپایی و آمریکایی برسانند.

در حالی‌که مراکز شیعه مانند «مرکز اسلامی هامبورگ» و «مرکز اسلامی آمریکای لاتین» برای ابلاغ پیام رهبر به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی چشم به برگزاری «همایش‌ها و سمینارهای معنوی» دوخته‌اند، مراکز سلفی در کشورهای اروپایی و در آمریکای شمالی بسیار فعال‌اند. تنها در آلمان بنا بر آماری که دولت این کشور منتشر کرده است، از سال ۲۰۱۲ تاکنون تعداد مبلغان سلفی از ۳۸۰۰ نفر به ۶۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است. آن‌ها در انجمن‌هایی مانند «دعوت به بهشت» فعالیت‌های میدانی می‌کنند و در شبکه اینترنت فعالیت گسترده‌ای دار‌ند. در بریتانیا «جمعیت احیای سنت» سلفی‌های این کشور را زیر سقف خود گرد آورده و همچنین در ایالات متحده آمریکا سه سازمان «جامعه قرآن و سنت»، «انجمن اسلامی آمریکای شمالی» و «جامعه سلفی‌ها» فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کنند.

شخصی به نام نادر طالب‌زاده که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه‌شب شبکه دو سیما به عنوان «کارشناس مسائل غرب» معرفی شد، پیشنهاد داده است که بر اساس نامه «رهبر به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی» یک فیلم مستند ساخته شود. او در این برنامه می‌گوید شبکه‌های بزرگ مانند «سی ان ان» به این دلیل تاکنون واکنشی به نامه رهبر نشان نداده‌اند که در بهت فرورفته‌اند.

در پژوهشی که مؤسسه معتبر «مدیا تنور» انجام داده است، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌ بودند که در میان رهبران جامعه مسلمانان جهان یک چهره رسانه‌ای با حضوری معنوی و دلنشین وجود ندارد. به همین جهت تروریست‌های داعش و بوکو حرام موفق شده‌اند فضاهای رسانه‌ای جهان را تصاحب کنند و اسلام را دینی با پیروان بی‌رحم جلوه دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • rozbeh

    های وهوی. دیگری برای به باد دادن پول این ملت بیچاره.

  • omid

    لطفا لینک کاریکاتور مانا نیستانی را اضافه کنید.

  • Majid

    لطفأ لغت «میدارد» را در بالا با «نمیدارد» جایگزین نمایید. با تشکر.

  • Majid

    تنها و تنها خداوند به شرح نامه اعمال «رهبر»آگاه است  و تمام تبلیغات عالم هم قادر به تغییر یک کلمه از آن نیست. «نامه رهبر» هم چون نامه های طاغوتهای قبل از او به زباله تاریخ ریخته خواهد شد. بدون هیچ شک و تردید. "و كارنامه [عمل شما در ميان] نهاده می‏شود آنگاه بزهكاران را از آنچه در آن است بيمناك میبينى و میگويند اى واى بر ما اين چه نامه ‏اى است كه هيچ [كار] كوچك و بزرگى را فرو نگذاشته جز اينكه همه را به حساب آورده است و آنچه را انجام داده ‏اند حاضر يابند و پروردگار تو به هيچ كس ستم روامی‏دارد." (آیه ۴۹ از سوره ۱۸ در قرآن)