ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کابینه جدید یونان در خدمت پایان دادن به ریاضت اقتصادی

نخست‌وزیر جدید یونان اعضای کابینه‌اش را معرفی کرد. آلکسیس سیپراس مدیریت سیاست‌های کلان مالی را به حلقه‌ای از سیاستمداران چپ‌گرای یونانی واگذار کرد.

آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر جدید یونان پس از پیروزی‌اش در انتخابات دو روز پیش این کشور اعضای کابینه‌اش را معرفی کرد. وزیر دارایی کابینه او یکی از منتقدان سیاست‌های مالی منطقه یوروست.

یانیس واروفاکیس وزیر اقتصاد و آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر جدید یونان

آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر جدید یونان، یانیس واروفاکیس، سیاستمدار ۵۳ ساله را به وزارات اقتصاد این کشور منصوب کرد. خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی دولت تازه یونان گزارش داده است که در آینده واروفاکیس با کشورهای اتحادیه اروپا که به یونان از نظر مالی کمک کرده‌اند مذاکره خواهد کرد.

واروفاکیس در مبارزات انتخاباتی اعلام کرده بود که پیشنهادهایی با اتحادیه اروپا در میان می‌گذارد که حتی سخت‌گیرترین سیاستمداران هم نتوانند رد کنند. آلمان یکی از مهم‌ترین حامیان مالی یونان در بحران اقتصادی اخیر این کشور است.

واروفاکیس به حلقه‌ای از سیاستمداران چپ‌گرای یونانی تعلق دارد که پیرامون جان میلیوس، مغز اقتصادی و سرسخت‌ترین مشاور الکسیس سیپراس گرد آمده‌اند.

میلیوس گفته بود: «مردم ما را خلق کردند.»

حزب چپ‌گرای سیریزا پیش از فروپاشی اقتصادی یونان فقط ۵ درصد رأی داشت، اما در اواسط سال ۲۰۱۲ تعداد آرای آن به ۲۷ درصد رسید.

جیانیس دراگاساکیس، سیاستمدار ۶۶ ساله نیز یکی دیگر از سیاستمداران کهنه‌کار چپ است که به حلقه میلیوس تعلق دارد. او به سمت معاونت نخست‌وزیر یونان منصوب شده و در آینده بر همه ساختارها و نظام‌نامه‌های مالی یونان و سیاست‌های کلان اقتصادی این کشور نظارت خواهد کرد. دراگاساکیس دانش‌آموخته اقتصاد است و در مذاکرات مالی در پیش روی دولت یونان با اتحادیه اروپا نیز مشارکت می‌کند.

آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر تازه یونان وعده داده است که به «پنج سال رنج و تحقیر» ناشی از بدهی‌های بین‌المللی این کشور پایان خواهد داد. واروفاکیس و دراگاساکیس، هر دو از طرفداران پایان دادن به ریاضت اقتصادی در یونان‌اند. آن‌ها می‌گویند تنها راه این است که ۳۲۰ میلیون یورو بدهی یونان بخشیده شود.

اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول این مبلغ را در اختیار یونان گذاشته‌اند، اما در اثر ریاضت اقتصادی، اقتصاد یونان ۳۰ درصد افت کرده و اکنون از هر ۱۰ نفر که تا پیش از این به قشر متوسط تعلق داشتند، یک نفر به لایه پایین‌تر سقوط کرده است. فروپاشی تولید یونان و مهاجرت جوانان بخشی دیگر از پیامدهای افزایش مالیات‌ها و کاهش بودجه‌هایی‌ست که وام‌دهندگان اروپایی از جمله آلمان درخواست کرده بودند.

حزب سیریزا به اکثریت مطلق آراء دست نیافت و از همین‌روی با حزب دست راستی «یونانی‌های مستقل» به رهبری پانوس کامنئوس ائتلاف کرده است. آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر جدید یونان، کامنئوس را به عنوان وزیر کشور منصوب کرده است.

حزب سیریزا که به طیف چپ تعلق دارد با حزب دست راستی «یونانی‌های مستقل» بر سر سیاست‌های مالی منطقه یورو و پایان دوره ریاضت اقتصادی در یونان توافق دارد، اما درباره برخورد با مهاجران غیر قانونی با «یونانی‌های مستقل» اختلاف دارد.

نخست وزیر جدید یونان همچنین نیکوس کوزیاس، دانش‌آموخته علوم سیاسی و تکنوکرات‌ یونانی را به عنوان وزیر خارجه این کشور تعیین کرده است. انتظار می‌رود سیاست خارجی یونان در دولت آلکسیس سیپراس در جهت تنش‌زدایی و برقراری آرامش تدوین شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.