ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمادگی اردن برای مبادله یک تروریست با یک اسیر

وزیر اطلاعات اردن اعلام کرد کشورش ساجده الریشاوی را در ازای آزادی خلبان اسیر آزاد می‌کند. برای نخستین بار دولتی به خواست گروه «دولت اسلامی» (داعش) تن می‌دهد.

اردن اعلام آمادگی کرده است که ساجده الریشاوی، تروریست زندانی را که به مرگ محکوم شده با معاذ الکساسبه، خلبان اسیر اردنی مبادله کند.

مبادله معاذ الکساسبه، خلبان اسیر اردنی با ساجده الریشاوی، تروریست زندانی

شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» در سومین ویدئوی تهدیدآمیز خود اعلام کرده بودند که چنانچه ساجده الریشاوی آزاد نشود، گروگان ژاپنی و خلبان اسیر اردنی را گردن می‌زنند. آن‌ها مهلت ۲۴ ساعته‌ای هم تعیین کرده‌اند که بعد از ظهر چهارشنبه ۲۸ ژانویه به پایان می‌رسد. اکنون، پیش از به سر آمدن مهلت تعیین شده، محمد المومنی، وزیر اطلاعات اردن به خبرگزاری «پترا» اعلام کرده که اردن آماده است ساجده الریشاوی را در ازای آزادی معاذ الکساسبه، خلبان اسیر اردنی آزاد کند.

خبرگزاری «پترا» خبرگزاری رسمی دولت اردن است.

ساجده الریشاوی به دلیل عملیات انتحاری و بمب‌گذاری در هتل رادیسون در امان، از ۹ سال قبل در اردن زندانی است و به مرگ محکوم شده.

معاذ الکساسبه، ستوان ۲۶ ساله ارتش اردن از چهارشنبه ظهر (۲۴ دسامبر) در شهر رقه به اسارت داعش در آمد و از آن به بعد از سرنوشت او خبری نیست.

او هدایت جنگنده‌ای را بر عهده داشت که در نزدیکی رقه سرنگون شد. داعش مدعی شد که جت اف-۱۶ اردنی را با موشک ره‌یاب هدف قرار داده است. این نخستین بار بود که داعش فردی از نیروهای ائتلافی را به اسارت خود در آورد. همان زمان گفته شد که اسارت خلبان اردنی، سناریویی برای مبادله زندانی و اسیر است.

پدر خلبان اردنی گفته است پسرش قرآنی همراه دارد و طبق سنت‌های اسلامی، باید میهمان داعش باشد نه گروگان آن.

گروگان ژاپنی، کنجی گوتو نام دارد و خبرنگار است. مادر او بابت دردسری که پسرش برای ژاپن فراهم کرده، عذرخواسته است. او از داعش تمنا کرده که پسرش را نکشند زیرا او دشمن مسلمانان نیست.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن ضرب‌الاجل داعش را اقدامی بیشرمانه خوانده و آن را نکوهش کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.