ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه آفریقا به نبرد با بوکو حرام می‌رود

اتحادیه آفریقا طرحی برای حمله به گروه بوکو حرام دارد. دست‌کم هفت هزار و ۵۰۰ سرباز علیه این گروه تروریستی نیجریه‌ای نبرد خواهند کرد. برای اجرای طرح سازمان ملل باید به آن کمک مالی کند.

اتحادیه آفریقا قصد دارد از نیروهای منطقه‌ای برای نبرد با گروه نیجریه‌ای بوکو حرام استفاده کند. دست‌کم هفت هزار و ۵۰۰ سرباز در این نبرد شرکت خواهند کرد.

بوکو حرام از پنج سال پیش با خشونت در پی برقراری حکومت اسلامی در منطقه شمال نیجریه است

این تصمیم شامگاه روز پنج‌شنبه ۲۹ ژانويه/ ۹ بهمن‌ماه در نشست شورای صلح و امنیت جامعه کشورهای عضو اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، گرفته شد.

رادیو بین‌المللی فرانسه، روز جمعه ۳۰ ژانويه/ ۱۰ بهمن‌ماه اعلام کرد که اتحادیه آفریقا در حال حاضر قصد دارد سازمان ملل را متقاعد کند تا برای اینحمله نظامی‌ به این اتحادیه کمک مالی کند.

خانم «نکوسازانا دالمینی زوما»، وزیر کشور پیشین آفریقای جنوبی و رئیس کنونی اتحادیه آفریقا، چند روز پیش آفریقا را فراخوانده بود تا نقش رهبری در مبارزه با افراطیون را بر عهده بگیرد.

او گفت از اعمال خونین اسلامگرایان تندرو «عمیقاً شوکه شده» و ترورهای آن‌ها را «غیرقابل قبول» می‌داند.

صبح جمعه در آدیس ‌آبابا دومین روز نشست کشورهای اتحادیه آفریقا برگزار خواهد شد و موضوع گروه تروریستی بوکو حرام در دستور اصلی کار آن قرار دارد.

در هفته‌های اخیر، حملات خشونت‌بار این گروه افراطی در شمال شرقی نیجریه ابعاد بی‌سابقه‌ای یافت. بوکو حرام از پنج سال پیش با خشونت در پی برقراری حکومت اسلامی در این منطقه است. آخرین بار این گروه به شهر چند میلیونی مایدوگوری در ایالت بورنو نیجریه حمله کرد.

شبه‌نظامیان بوکوحرام مناطق وسیعی از ایالت بورنو و حتی برخی از مناطق آداماوا و یوب در کشورهای همسایه را زیر نفوذ خود دارند. آن‌ها به‌تازگی از طریق دریاچه چاد کنترل شهر باگا و ارتش آن را هم در اختیار گرفتند.

در دی‌ماه سال جاری شبه‌نظامیان بوکو حرام به شهر «بقا» در شمال نیجریه حمله کردند، شهر را به آتش کشیدند و آن را با خاک یکسان کردند. در این حمله بیش از دو هزار نفر کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.