ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاهره: انفجار در مرکز شهر، کشف دو بمب در فرودگاه

مقامات امنیتی قاهره در پی یک رشته از بمب‌گذاری‌ها در روز سه شنبه، تدابیر امنیتی فوق‌العاده اتخاذ کرده‌اند. انفجار در مرکز پایتخت به کسی آسیب نزده است.

به دنبال یک سلسله از بمب‌گذاری‌ها در قاهره، تدابیر امنیتی در پایتخت مصر تشدید شده است.

انفجار در پاساژی نزدیک میدان «طلعت حرب» تلفات انسانی نداشته است

مقامات مصری روز سه شنبه ۳ فوریه/۱۴ بهمن اعلام کردند دو بمب را که در نزدیکی پارکینگی در فرودگاه بین‌المللی قاهره کار گذاشته بود یافته‌اند و آن‌ها را خنثی کرده‌اند.

تلاش برای منفجر کردن این فرودگاه بین‌المللی نگرانی‌های زیادی در قاهره برانگیخته است.

اما در همین حال گزارش شده است که روز سه شنبه یک بمب دست ساز در مرکز شهر قاهره و در حوالی میدان «طلعت حرب» منفجر شده اما تلفات انسانی برجای نگذاشته است.

علاء عبدالظاهر، رییس بخش مقابله با بمب‌گذاری در اداره کل امنیت قاهره به پایگاه اطلاع رسانی «اصوات مصریه» گفت که انفجار روز سه‌شنبه در پاساژی نزدیک میدان رخ داده است.

تحقیقات اداره کل امنیت قاهره نشان داده که مواد منفجره در تابلوهای برق کار گذاشته شده بود و انفجار آن به برخی مغازه‌ها و شیشه‌های آن‌ها آسیب وارد کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی گزارش داده است که صدای انفجار در تمام مرکز شهر قاهره شنیده شد.

بمب‌گذاری‌های روز سه شنبه پس از آن اتفاق افتاد که احکام اعدام ۱۸۳ نفر از اعضای اخوان‌المسلین تأیید شد. یک سال و نیم پیش این اشخاص هنگام حمله به یک کلانتری در قاهره دستگیر شده بودند. عفو بین‌الملل به احکام فله‌ای اعدام در مصر اعتراض کرده است.

دور تازه خشونت‌ها در مصر در آستانه چهارمین سالگرد اعتراض‌های مردمی سال ۲۰۱۱ که منجر به برکناری حسنی مبارک شد آغاز شده است. در سالگرد‌ اعتراض‌ها، حداقل ۲۳ نفر در نقاط مختلف کشور کشته شدند.

همچنین انفجارهای مختلفی در سرتاسر مصر به قوع پیوسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.