ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم ۳۷ سال حبس برای ۱۶نفر در ارتباط با «عرفان حلقه»

۱۶ نفر به اتهام «توهین به مقدسات و تحصیل مال نامشروع» به یک تا پنج سال حبس محکوم شده‌اند. سه مرجع تقلید برای محمدعلی طاهری، رئیس این گروه حکم ارتداد صادر کرده‌اند.

۱۶ نفر در ایران به اتهام فعالیت‌ در گروه «عرفان حلقه» محکوم شدند. حکم صادره در مجموع ۳۷ سال حبس و ۱۳۰ میلیون تومان رد مال است.

خبرگزاری فارس اتهام این ۱۶ نفر را توهین به مقدسات و تحصیل مال نامشروع عنوان کرده است.

«فارس» می‌نویسد ۴۰ نفر از طرفداران این سبک از عرفان و مربیان آن‌ها که کلاس‌های غیر قانونی برپا کرده بودند، هنگام برگزاری این کلاس‌ها دستگیر و ۱۶ نفر‌شان محاکمه و محکوم شده‌اند.

این ۱۶ نفر به اتهام تلاش برای زنده نگه‌داشتن فعالیت‌های مجموعه‌شان، بعد از دستگیری محمدعلی طاهری، رییس این گروه، بازداشت و به یک تا پنج سال زندان محکوم شده‌اند. آنها همچنین به علت «تحصیل مال نامشروع»، به فراخور درآمد حاصله، به رد مال محکوم شده‌اند.

گفته شده که بخشی از مجازات جریمه نقدی این ۱۶ نفر، به خاطر «کشف مشروبات الکلی در محل» بوده است.

عرفان حلقه، انواعی از رفتار‌های آیینی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه علمی را در برمی‌گیرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پیدا می‌کند.

این فعالیت‌ها در یک دهه گذشته در ایران بیشتر از قبل شده‌اند. جمهوری اسلامی خود مروج انواعی از آن بوده است، اما در سال‌های اخیر با عنوان‌هایی چون عرفان‌های انحرافی، عرفان‌های کاذب یا عرفان‌های نوظهور به مقابله با آن‌ها برخاسته است.

رسانه‌های داخلی در اعلام خبر محکومیت این افراد، از صفت «ضاله» برای گروه «عرفان حلقه» استفاده کرده‌اند.

محمدعلی طاهری، رییس «عرفان حلقه»، به دلیل «توهین به مقدسات»، در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است. او سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور، توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد. بازجویی او در بند ۲ الف (متعلق به سپاه)،  ۶۷ روز به طول انجامید تا اینکه به قید وثیقه آزاد شد.

طاهری اوایل سال ۱۳۹۰ بار دیگر به اتهام ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی‌الارض و سب‌النبی بازداشت شد و از آن زمان تاکنون، در زندان به سر می‌برد.

سب‌النبی اصطلاحی است که برای توهین به پیامبر اسلام به کار برده می‌شود و کسی که مرتکب آن شده باشد به اعدام یا مجازات‌های بسیار سنگین محکوم می‌شود.

خبرگزاری فارس می‌نویسد پرونده «افساد فی‌الارض» طاهری هم‌اکنون در حال بررسی است و «در استفتائاتی که از سوی دستگاه قضایی صورت گرفته، سه نفر از مراجع تقلید حکم ارتداد او را صادر کرده‌اند.»

در صورت درستی این ادعاها، دادگاه می‌تواند برای او حکم اعدام صادر کند. قرار است دادگاه محمد‌علی طاهری به زودی برگزار شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    حلقه عرفان . چه اسم مضحک و بی معنایی ، عرفان ازچه کسی و کجا ؟ اینها هم دست کمی از دراویش متوهم با آن آداب خرافتی شان ندارند و از این رهگذر چه بسی افراد نادان و جاهل به آنها روزی میرسانند و آنها هم تا میتوانند این افراد ساده لوح را چپاول میکنند .