ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ساخت نيروگاه شماره دو بوشهر پاييز سال آينده آغاز می‌شود»

کارشناسان و متخصصان روسیه از ماه ژانويه انجام تحقيقات فنی - مهندسی و جمع‌آوری اطلاعات اوليه برای بلوک‌های جديد نيروگاه هسته‌ای شماره دو بوشهر را آغاز کردند.

سفير روسيه در ايران می‌گوید تدارکات ساخت نيروگاه هسته‌ای شماره دو بوشهر طبق روال پیش‌بینی‌شده پیش می‌رود و ساخت این نیروگاه پاییز سال ۱۳۹۴ آغاز خواهد شد.

نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است که از ۳۸ سال پيش ساخت آن آغاز شد.

لوان جاگاريان، سفير روسيه در ايران به خبرگزاری اينترفکس گفته است: «پروژه ساخت نيروگاه هسته‌ای "بوشهر دو" بر اساس زمان‌بندی تعيين‌شده انجام می‌شود.»

به گفته وی، هيچ موردی از به تعويق افتادن مهلت برنامه تعيين شده ديده نمی‌شود و ساخت اين نيروگاه در پاييز سال آينده راه‌اندازی خواهد شد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تیرماه سال جاری از تفاهم با روسیه برای ساخت دو نیروگاه در بوشهر خبر داد.

کمالوندی گفت: «پیش‌بینی می‌شود در صورت طی مراحل کار کلنگ‌زنی این دو نیروگاه تا پایان امسال انجام خواهد شد.»

شرکت «راس اتم» روسيه و سازمان انرژی اتمی ايران ۲۰ آبان‌ماه سال جاری توافقنامه هسته‌ای جدیدی امضا کردند که ساخت و تجهيز دو راکتور جديد نيروگاه بوشهر، امکان گسترش آن تا ۴ عدد، ساخت ۴ راکتور هسته‌ای جديد در ساير نقاط ايران از جمله موارد آن هستند.

همچنین بر اساس این توافقنامه، سوخت هسته‌ای مورد استفاده در نيروگاه اتمی بوشهر در طول چرخه طول عمر خويش در ۸ راکتور هسته‌ای جديد ايران، توسط روسيه توليد و آماده می‌شود و بازفرآوری و ذخيره‌سازی آن نیز به روسيه باز گردانده خواهد شد.

ایران و روسیه همچنين توافق کردند تا در آينده امکان ساخت راکتورهای جديد هسته‌ای ديگری در ايران را نيز مورد بررسی قرار دهند.

سفير روسيه در ايران گفته است که از ماه ژانويه سال جاری ميلادی، متخصصان روس تحقيقات برای محل نصب مولدهای توليد انرژی را آغاز کرده‌اند.

لوان جاگاريان چند روز پیش گفته بود روسیه قصد دارد مرحله تحقيقات مهندسی را در ماه اوت امسال به پايان برساند.

نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است که از ۳۸ سال پيش ساخت آن آغاز شد.

عمليات احداث اين نيروگاه در سال ۱۳۵۵ و در زمان محمدرضا پهلوی، آخرين پادشاه ايران طی قراردادی با کشور آلمان توسط شرکت زيمنس آغاز شد. اما در زمان جنگ ايران و عراق در دهه ۶۰ خورشيدی، آلمان از ادامه همکاری در اين پروژه انصراف داد.

با انصراف آلمان، روسيه ۱۷ سال پيش کار احداث نيروگاه بوشهر را آغاز کرد اما راه‌اندازی آن چندين بار به تعويق افتاد.

روسیه شهریورماه سال ۱۳۹۲ کنترل این نیروگاه را به ایران سپرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.