ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات مینسک؛ پوتین توافق بر سر بحران اوکراین را اعلام کرد

در پی ۱۶ ساعت گفت‌وگو در مینسک، مذاکرات رهبران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه بر سر بحران اوکراین به سرانجام رسید و قرار است آتش‌بس به اجرا گذاشته شود.

از ۱۶ ساعت پیش تاکنون رهبران چهار کشور اروپایی در پایتخت بلاروس در پی دست‌یابی به راهکاری برای صلح پایدار در اوکراین‌ گفت‌وگو می‌کردند. با این‌که گفته می‌شد نمایندگان اوکراین و فرستادگان جدایی‌طلبان نتوانستند به توافق برسند، ولادیمیر پوتین اعلام کرد که توافق حاصل شده است.

رهبران چهار کشور اروپایی پس از ۱۶ ساعت گفت‌وگو در مینسک به توافق رسیدند.

به‌گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ فوريه / ۲۳ بهمن اعلام کرد که سند پایان دادن به مناقشه اوکراین در مینسک منعقد شده است.

پوتین گفت: «ما موفق شدیم که بر روی نکات اساسی به توافق برسیم.»

به‌گفته رئیس‌جمهور روسیه بر اساس این توافق، آتش‌بس میان اوکراین و جدایی‌خواهان می‌بایست از روز یکشنبه ۱۵ فوریه به اجرا گذاشته شود و طرف‌های متخاصم با سلاح‌های سنگین خود از مناطق درگیری خارج شوند تا ایجاد یک منطقه حائل بزرگ ممکن شود.

خبرگزاری ریا نووستی پیش از این گزارش داده بود که پترو پروشنکو، رییس جمهور اوکراین، هنگامی که مذاکرات به ثمر می‌نشست، با شرایط روسیه موافقت نکرد. او به خبرگزاری ریانووستی گفته بود: «شرایط روسیه قابل قبول نیست برای ما.»

پروشنکو اما در ادامه خاطرنشان کرده بود که هنوز امیدی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

خبرگزاری ایتاتارس نیز پیش‌تر گفته بود فرستادگان جدایی‌طلبان هم از امضای سند صلح خودداری کرده‌اند.

در این سند که ۱۲ الی ۱۳ بند دارد، پیش‌بینی شده که چگونه طرفین درگیری می‌توانند در چند مرحله معاهده صلح سپتامبر سال گذشته را اجرا کنند.

از سپتامبر ۲۰۱۴ در اوکراین آتش‌بس برقرار است اما فقط روی کاغذ. سند مینسک می‌بایست متضمن آتش‌بس پایدار در اوکراین باشد.

در مینسک دو گروه، هم‌زمان با هم مذاکره کردند: فرانسوا اولاند (رییس جمهور فرانسه)، آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان)، ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) و پترو پروشنکو (رییس جمهور اوکراین) بر سر یک میز نشستند. در اتاقی دیگر نمایندگان اوکراین، فرستادگان جدایی‌طلبان و همچنین نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا به موازات این گروه با هم مذاکره کردند.

مذاکرات مینسک تاکنون مهم‌ترین گام برای حل بحران اوکراین در ۱۰ ماه گذشته است. در حالی‌که سراسر شب رهبران چهار کشور اروپایی مذاکره می‌کردند، درگیری‌ها در شرق اوکراین هم ادامه داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.