ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۱ سرباز یمنی در حمله القاعده کشته شدند

شبه نظامیان القاعده اکنون کنترل شهر مرکزی استان جنوبی یمن را در دست گرفته‌اند. حمله به سربازان ساعاتی پس از چندین حمله انتحاری به مساجد شهر صنعا صورت گرفت.

در حمله شبه‌نظامیان القاعده در جنوب یمن که ساعاتی پس از حملات انتحاری به چند مسجد در صنعا صورت گرفت، حداقل ۲۱ سرباز یمنی کشته شدند. در حملات به مساجد شیعیان حدود ۱۴۲ تن کشته شدند.

شبه نظامیان القاعده اکنون کنترل شهر مرکزی استان جنوبی یمن را در دست گرفته‌اند و ۲۱ سرباز را در این منطقه کشتند. این در حالی است که صنعا، پایتخت یمن، در دست شیعیان حوثی است.

جمعه نیروهای القاعده از شهر الحوطه بیرون رانده شده بودند. آن‌‌‌ها کنترل الحوطه را برای ساعاتی در دست داشتند. دو یگان ارتش یمن اکنون وارد این شهر، پایتخت استان لحج شده‌اند.

به گزارش شبکه الجزیره، در حالی که نیروهای ارتشی متحمل تلفات شده‌اند، هیچ گزارشی از تلفات و آسیب به نیروهای القاعده منتشر نشده است.

الحوطه در ۳۰ کیلومتری بندر عدن بر کرانه اقیانوس هند قرار دارد. رئیس‌جمهوری یمن، عبد ربه منصور هادی، اکنون در این شهر پناه گرفته است. عبد ربه منصور هادی چندین هفته در صنعا زیر نظر شیعیان حوثی در بازداشت خانگی  به سر می‌برد تا اینکه بالاخره موفق شد با فرار از بازداشت خانگی، مجدداً در عدن دولت خود را تشکیل دهد.

او پنج‌شنبه ۱۹ مارس/ ۲۸ اسفند، پس از حمله دو جنگنده به قرارگاهش در عدن، از «شکست تلاش برای انجام کودتا» خبر داد. پس از این حمله عبد ربه منصور هادی ناچار شد از مقر خود در شهر عدن فرار کند. به‌ گفته یک مقام دولتی او اکنون در خانه امنی که مشخص نیست کجاست، پناه گرفته است.

حملات مرگبار جمعه به مساجد شهر صنعا توسط بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به شدت محکوم شده‌اند. او از تمام طرف‌های درگیر خواسته است که فوراً به خشونت‌ها پایان و حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.

سخنگوی کاخ سفید نیز حمله به نمازگزاران در مساجد شهر صنعا را محکوم کرده است.

داعش مسئولیت حمله به این مساجد را بر عهده گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.