ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حرکت تانک‌های عربستان سعودی به سوی مرز یمن

«سی ان ان» گزارش کرده حتی امروز نیز امکان حمله زمینی وجود دارد. همزمان از یمن خبر می‌رسد که شیعیان حوثی با نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی در جنوب عدن درگیر شده‌اند.

ساعاتی پس از آنکه منابع خبری از استقرار کامیون‌های نظامی عربستان سعودی در نزدیکی مرز یمن خبر دادند، اکنون گزارش‌ها حاکی از حرکت تانک‌های عربستان سعودی به سمت مرز یمن است.

در صورت جنگ زمینی، بخش اعظم نبرد در مناطق کوهستانی بين ارتش متعارف عربستان با چريک‌های حوثی رخ خواهد داد

به گزارش شبکه خبری سی ان ان حتی امروز يکشنبه (۲۹ مارس/نهم فروردين) نيز امکان حمله زمينی وجود دارد.

شبکه العربيه صبح يکشنبه گزارش داد که اتحاديه عرب در بيانيه نهايی خود مجوز رسمی حمله «ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان» را به يمن صادر خواهد کرد. این اتحادیه در نشست امروز خود تصویب کرده که کشورهای عضو نیروهای واحد نظامی ایجاد کنند.

در صورت جنگ زمینی، بخش اعظم نبرد در مناطق کوهستانی بين ارتش متعارف عربستان با چريک‌های حوثی رخ خواهد داد و همين امر می‌تواند حمله نظامی زمينی را با مشکل مواجه کند.

جنگجويان حوثی اغلب چريک هستند و جنگ بر روی زمين با آنها می‌تواند بسيار خونبار و طولانی باشد.

بخش عمده‌ای از يمن نيز کوهستانی است که کارزار جنگ زمينی را دشوار می‌کند.

همزمان با این تحولات از یمن خبر می‌رسد که شیعیان حوثی با نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری‌ فراری این کشور در جنوب شهر «عدن» درگیر شده‌اند.

همزمان عربستان امروز در شبکه خبری خود گزارشی از برکناری احمد صالح، سفير يمن در امارات و پسر عبدالله صالح رئيس‌جمهوری مخلوع يمن مخابره کرده است.

بر اساس اين گزارش احمد صالح به سلطان سلمان، پادشاه عربستان پيشنهاد کودتا عليه حوثی‌ها را از سوی نيروهای ارتشی وفادار به عبدالله صالح مطرح کرده است، اما شرط آن را لغو تحريم‌های بين‌المللی عليه پدر خود دانسته است.

اگرچه اين پيشنهاد می‌توانست به لغو عمليات نظامی منجر شود، اما عربستان آن را رد کرد و عبدربه منصور هادی نيز در واکنش احمد صالح را امروز از سمت سفارت يمن در امارات کنار گذاشته است.

استقرار کامیون‌های نظامی عربستان در ۲۰ کيلومتری يمن

نيمه شب شنبه (۲۸ مارس /هشت فروردين) کاميون‌های نظامی بزرگی در صحرای عربستان در شهر «جزان» ديده شده است. اين کاميون‌ها که شديداً استتار شده‌اند در ۲۰ کيلومتری مرز يمن توقف کردند.

کاميون‌های نظامی عربستان که شديداً استتار شده‌اند در ۲۰ کيلومتری مرز يمن توقف کردند

در ويدئويی که خبرگزاری رويترز منتشر کرده، رانندگان کامیون‌های نظامی می‌گويند به آنها گفته شده در صورت گسترش شورش حوثی‌ها، به يمن حمله زمينی خواهند کرد و اين تنها يک حرف نيست.

در دو روز گذشته مقامات عربستان و مصر در نشست اتحاديه عرب در شرم الشيخ بارها درباره امکان اينکه می‌توانند «چکمه‌های خود را در يمن بر روی زمين بگذارند»، صحبت کرده‌اند.

این خبر ها در حالی منتشر می‌شود که شنبه رياض ياسين، وزير امور خارجه يمن گفت انتظار زيادی می‌رود در روزهای آتی نيروهای ائتلاف عرب وارد يمن شوند.

رهبران سعودی گفته‌اند که تا زمانی که توانايی نظامی حوثی‌های مورد حمايت ايران به طور کامل کاهش نيابد، حملات به يمن را متوقف نخواهند کرد.

حملات هوايی نيروهای ائتلاف عرب به رهبری عربستان به يمن روز پنجشنبه،۲۶ مارس، ۶ فروردين ساعت ۲ بامداد به‌وقت بحرين آغاز شد. اين حملات به درخواست رئيس‌جمهوری يمن، عبد ربه منصور هادی عليه شيعيان حوثی صورت گرفت.

مقامات عربستان، يکشنبه ۲۹ مارس اعلام کردند حملات هوايی‌شان موفقيت‌آميز بوده و توانسته‌اند حوثی‌ها را از پايگاه‌های هوايی‌شان عقب برانند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    هیچ کشوری در خاور میانه و نیز هیچ جنبش مردمی ، که مخالف آل سعود باشد ، آسایش ، آرامش و امنیت ندارد. یا عربستان حمله مستقیم نظامی می کند ، مثل یمن یا عربستان از طریق پلیس و نیروهای امنیتی اش ، اوضاع را به نفع خود تغییر می دهد ، مثل بحرین یا اینکه عربستان از نیروهای ناتو می خواهد که آن کشور را بمباران و موشک باران کنند ، مثل لیبی و یا اینکه عربستان با ایجاد گروهی مثل جبهه النصره امنیت آن کشور را بر هم می زند مثل سوریه و اگر هم نشد دست آخر می آید و با تجهیز داعش و حمایت اطلاعاتی از آن ، چند کشور خاورمیانه را همزمان به ویرانی می کشاند. البته فراموش نشود که عربستان در گذشته با حمایت از طالبان پاکستان و طالبان افغانستان، در آن دو کشور نیز تا حدی ، ورق را به نفع خود برگرداند. ذکر این نکته نیز ضروری است که: اصلی ترین حامی رژیم صدام در جنگ علیه ایران ، عربستان بود.

  • ائتلاف عربی، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد | جستجوگر اتوماتیک

    […] حرکت تانک‌های عربستان سعودی به سوی مرز یمن – رادیو ز… […]

  • jamal

    در جواب ناظر ٬  چه کسی مجوزی برای اشغال عراق و سوریه و  یمن و..... به حکومت اسلامی تهران داده  است ؟!

  • jamal

    خامنه‌ای،در وحشت از بازتابهای داخلی عملیات «توفان قاطع» توسط ائتلاف عربی علیه اشغال یمن برای کنترل اوضاع در داخل از یک سو دستور داده است تعداد اعدامهای مخفی و علنی افزایش یابد و از سوی دیگر نیروی تی قدس به باند مزدورش موسوم به «عصائب الحق» مأموریت حمله موشکی و تروریستی به لیبرتی را داده است!

  • ناظر

    ما نمی‌دانستیم اتحادیه عرب قدرت قانونی برای صدور مجوز اشغال یک کشور دیگر را دارد. گویا این وظیفه‌ی سازمان ملل بود. آن هم در شرایطی که حاکمان آن کشور دست به نسل کشی از ملت خود زده باشند یا آن که به کشور دیگری حمله کرده باشند. در آن صورت شورای امنیت می‌تواند مجوز یک اعتلاف جهانی را برای حمله صادر کند. اتحادیه عرب از کجا می‌تواند؟ آیا جنگ داخلی یمن مجوزی برای اشغال یمن است؟

  • hasani

    شبه‌نظامیان گروه حوثی، با همکاری نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن !، موفق شدند مناطق وسیعی از خاک این کشور را تصرف کنند. عملیات «توفان قاطعیت» برای حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری قانونی یمن صورت می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، یاسین یکشنبه ۲۹ مارس در کنفرانسی خبری پس از پایان نشست سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر گفت: «حمله نظامی خط هوایی را که از تهران می‌آمد قطع کرد. روزانه حد اقل دو هواپیما برای آن‌ها (حوثی‌ها) اسلحه حمل می‌کرد.»

  • افشین

    اینکه اینها مورد حمایت لفظی ایرانند که خب شکی درش نیست ، ولی اینکه واقعا ایران بخواد یا بتونه ازینها حمایت نظامی بکنه واقعا محل تردیده ... این ماجرا بیش ازینکه برای عربستان اقتدار بهمراه داشته باشه ، اگر عربها ورود زمینی کنند به یمن یه باتلاق تمامی‌ناپذیر خواهد بود ... حمایت ایران از حوثی‌ها هم از نوع حمایت ایمن الظواهری از مثلا چریک‌های القاعده در یمنه ، لفظی ، هیجانی و عقیدتی ...نه بیشتر .... البته ایران اگر هم بخواد کمک کنه ( اگر انقدر از عقل دور باشه !) نمیتونه به یه جایی اونور جزیرة‌العرب لجستیک نیرو و تجهیزات انجام بده ... باید نشست و منتظر اقدامات بعدی ارتش گرانقیمت پونصد میلیارد دلاری عربستان بود که جلوی حوثی‌های پا برهنه ولی سرسخت چه کاری از دستش ساخته‌س !!!! من که روی حوثی‌ها شرط‌بندی میکنم ، البته اگر عربستان انقدر احمق باشه که حمله زمینی بکنه ... در هر دوحال ایران تو این میدان اوضاعش بد نیست ...منتظره که مذاکرات لوزان به یه جای مطمئن برسه ، بعد با آمریکایی‌ها جریان سوریه و یمن رو رو میز بذارن و یه توافقی بکنند .... حوثی‌ها بهترین انتخاب براشون اینه که عدن رو هم بگیرند و بعد از طریق صالح بگن ما طالب مذاکره‌ایم ...و با گرفتن یه سهم سیاسی فشار نظامی رو از رو خودشون بردارند ...

  • بهنام

    و سر انجام این دو سر پر مدعای فتنه اسلام یعنی عربستان و ایران با هم درگیر شده و یک بار برای همیشه مردم جهان از شر این مذهب من در آوردی محمد خلاص خواهند شد . البته خونهای زیادی بر زمین میریزد و بیگناهان زیادی که جو گیر دین و دکان مذهب گشته اند قربانی شده و به خاطر هیچ و پوچ جان خود را از دست میدهند .

  • محمد رحیم جمشیدی

    آغاز تغییر مرزهای جغرافیایی سیاسی در شبه جزیره عربستان