ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام ارشد نظامی: سپاه پاسداران به دنبال کودتا نيست

حسن رستگارپناه، جانشين مرکز مطالعات و امنيت پايدار ملی ستادکل نيروهای مسلح می‌گويد سپاه پاسداران ايران به دنبال «سهم‌خواهی سياسی و اقتصادی» نيست.

يک مقام بلندپايه نظامی در ايران می‌گويد سپاه پاسداران ايران به دنبال کودتا نيست.

حسن رستگارپناه، جانشين مرکز مطالعات و امنيت پايدار ملی ستاد کل نيروهای مسلح

سرتيپ حسن رستگارپناه، جانشين مرکز مطالعات و امنيت پايدار ملی ستاد کل نيروهای مسلح که امروز چهارشنبه دوم اردیبهشت به مناسبت سی‌وششمين سال تأسيس سپاه پاسداران با روزنامه «قانون» مصاحبه کرده، گفته است: «برخی می‌گويند سپاه می‌خواهد کودتا کند و اين درست نيست زيرا سپاه جايگاه خود را در حکومت دارد و نياز به اين مباحث ندارد.»

مخالفان حکومت ايران، سپاه پاسداران را به «کودتای انتخاباتی» در انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ و سرکوب معترضان متهم می‌کنند.

رستگارپناه افزوده است: «سپاه در هيچ جريان سياسی و اقتصادی سهم‌خواهی نمی‌کند، البته شايد تخلفات فردی باشد ولی در همه انقلاب‌ها اين اتفاق‌ها وجود دارد.»

به‌گفته اين مقام نظامی، «سپاه نگفته است که من اسلحه به دست گرفته‌ام که اين سهم سياسی را داشته باشم، تعداد نماينده و وزير خاص را داشته باشم و اين در حالی است که متوليان انقلاب‌ها در جهان سهم خاص خود را می‌گيرند.»

اين مقام ستاد کل نيروهای مسلح در حالی «سهم‌خواهی سياسی» سپاه را رد کرده که از سال‌ها پيش تاکنون، شماری از اعضای اين نهاد نظامی در پست‌های سياسی فعاليت داشته و دارند.

سپاهيان از جمله به عنوان وزير، استاندار، فرماندار و نماينده مجلس در ايران فعاليت می‌کنند. هم‌اکنون شماری از نمايندگان مجلس از اعضای پيشين سپاه پاسداران هستند.

افزون بر اين سپاه پاسداران از ده‌ها سال پیش اجرای پروژه‌های بزرگ راه‌سازی، پروژه‌های نفتی و گازی، مخابرات و اينترنت و اخيراً درمانی را بر عهده گرفته و به يکی از بزرگ‌ترين کارتل‌های اقتصادی در ايران تبديل شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران دوم ارديبهشت ۱۳۵۸ تأسيس شد.

اين نهاد نظامی با راه‌اندازی مراکز استانی و شهرستانی سپاه و همچنين واحدهای بسيج در شهرهای کوچک و روستاها دامنه نفوذ و فعاليت خود را در سرتاسر ايران گسترش داده و يکی از قدرتمندترين نهادهای حکومتی در ايران است که بيشترين بودجه نظامی کشور را دريافت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    مگر از ۱۳۸۸ کودتا نشده؟! تمام مقامات امنیتی و  با همه مسایل بصورت امنیتی برخورد میشود حتی با فوتبال !

  • بهنام

    راست گفته است ، سپاه بیچاره که چیری جز مخابرات و اسکله های قاچاق و واردات قاچاق و فروش نفت قاچاق و فروش اسلحه و مهمات قاچاق و فروش و ترانزیت مواد مخدر و پروژه های بدون برگزاری تشریفات قانونی و هزاران خواهش نامشروع دیگر نمیخواهد و جز کل کشور به هیچ چیز دیگر قانع نیست . ولی امر دزدان جهان هم بداند که وقتی نظامیان مسلح وارد سیاست شدند ، همانها نیز روزی اسلحه خود را روی شقیقه همان رهبر بی لیاقت و به قول خودش بی بصیرت خواهند گذاشت . امید است این جانیان مفسد تبهکار برای همیشه تاریخ به زباله دان تاریخ بپیوندند .

  • hamid

    نظام ولایت مطلقه فقیه مروج بت زورپرستی در اشکال مختلف آن خصوصا دروغگویی است! حرف این آقا را بنابراین باید اینطور فهمید که سپاه برای کنترل کامل نظام اگر لازم باشد کودتا خواهد کرد! بدانیم که فعلا اقتصاد کشور با سپاه است! و مسئولان سپاه میبراند و میچاپند بدون پاسخگویی به کسی‌! شاد باشید. حمید