ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واردات روغن پالم به ایران همچنان ادامه دارد

آمار منتشر شده توسط گمرک ایران نشان می‌دهد در فروردین ماه ۹۴ میزان واردات روغن پالم به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

آمار منتشر شده توسط گمرک ایران نشان می‌دهد در فروردین ماه ۹۴ میزان واردات روغن پالم به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است. در سال جاری روغن پالم بعد از ذرت دامی، جو، برنج، انواع ماشین‌آلات، موز و کنجاله سویا در ردیف هفتم واردات ده قلم عمده کالای وارداتی به ایران قرار گرفته‌ است.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

بنا بر گزارش خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، واردات روغن پالم به ایران که اوایل سال گذشته با جنجال‌های زیادی از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراه شد، دیگر مانند گذشته مورد توجه نیست.

به گواهی آمار گمرک ایران، در فرودین‌ماه سال جاری ۴۱هزار تن روغن پالم به ارزش ۳۱ میلیون دلار به ایران وارد شده‌ است. این رقم در فروردین‌ماه سال گذشته ۳۷ هزار تن و به ارزش ۳۳ میلیون دلار بود. بر این اساس حجم واردات روغن پالم به کشور در ماه نخست سال جدید ۱۱.۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته، در حالی که ارزش این میزان واردات ۶.۶۷ درصد کاهش داشته است.

برابر این آمار در فروردین ماه امسال رتبه روغن پالم در جدول کالاهای وارداتی ایران به عدد هفت تنزل یافته است. سال گذشته این کالا رتبه دوازدهم را در این جدول داشته است.

اول بار روز ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از وجود «روغن پالم» در شیرهای تولیدی در این کشور خبر داد. روغن پالم (نخل)، دارای اسید چرب اشباع شده و سنگین است و به ویژه برای افراد دارای کلسترول و سنین بالا مناسب نیست. طبق تفاهم‌نامه مشترک سازمان استاندارد و وزارت بهداشت قرار بود تا پایان شهریور ۱۳۹۳ روغن پالم از روند تولید شیر و لبنیات حذف شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.