ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«محمدشریف ملک‌زاده، معاون سابق احمدی‌نژاد بازداشت شد»

محمدشریف ملک‌زاده، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد و رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازداشت شد.

محمدشریف ملک‌زاده، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد و رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازداشت شد.

محمدشریف ملک‌زاده معاون پیشین محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت دهم ظهر پنج‌شنبه چهارم تیرماه / ۲۵ ماه ژوئن بازداشت شد. خبر این بازداشت تاکنون در هیچ‌کدام از رسانه‌های رسمی ایران منعکس نشده است.

به گزارش تارنمای سحام نیوز، به نقل از یک منبع آگاه، مأموران روز سه‌شنبه دوم تیرماه ۱۳۹۴ با مراجعه به دفتر ملک‌زاده، قصد بازداشت او را داشتند. در این روز با توجه به عدم حضور ملک‌زاده در دفتر کارش یکی از اعضای دفتر او به نام «سروش‌پور» را دستگیر کردند.

به گفته این منبع آگاه پس از این رویداد، ملک‌زاده از هجوم مأموران به دفتر خود مطلع و از دفتر کار و منزلش متواری می‌شود. در نهایت، ظهر روز پنج‌شنبه چهارم تیرماه ۹۴ مأموران او را در دفتر کار یکی از دوستانش بازداشت و به زندان اوین منتقل می‌کنند.

محمدشریف ملک‌زاده پیش‌تر و در دوم تیرماه سال ۹۰ پس از احضار به دادگاه و تفهیم اتهام، نیز زندانی شده بود.

پس از حدود سه ماه از بازداشت ملک‌زاده، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی استان تهران از آزادی ملک‌زاده با «قرار وثیقه» خبر داد. دولت‌آبادی گفت که «رسیدگی به پرونده ملک‌زاده همچنان ادامه دارد.» دادستان تهران هم‌چنین گفته بود: «پرونده او در آستانه ارسال به دادگاه و صدور کیفرخواست بود که براساس ارسال نامه و گزارش‌هایی برای مقام معظم رهبری او مورد رأفت اسلامی و عفو مقام معظم رهبری قرار گرفت.»

گفته می‌شود محمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضائیه و عضو عضو مجلس خبرگان، در آزادی او نقش تأثیرگذاری داشته است. محمدشریف ملک‌زاده پیش از حضور در دولت مشاور هاشمی شاهرودی بود.

در ۵ اردیبهشت ۹۱ احمدی‌نژاد طی حکمی محمدشریف ملک‌زاده را به‌عنوان مشاور خود منصوب کرد. احمدی‌نژاد در ۱۱ آذر همان سال این حکم را منتفی کرده و طی حکمی جدید، ملک‌زاده را به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منصوب کرد.

مشاور ریاست عالیه و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ریاست عبدالله جاسبی، معاونت رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در زمان ریاست مشایی، دبیری شورای عالی ایرانیان، عضویت و ریاست هیأت مدیره شرکت نفتی ایرانول، از دیگر مسئولیت‌های محمدشریف ملک‌زاده در یک دهه گذشته می‌باشد.

در ماه‌های اخیر برخورد با حلقه نزدیکان محمود احمدی‌نژاد شدت گرفته است. روز یکشنبه ۲۶ بهمن سال گذشته محمدرضا رحیمی، معاون اول سابق احمدی‌نژاد برای تحمل ۵ سال حبس به زندان اوین منتقل شد.

دوشنبه ۱۸ خرداد ۹۴ غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران از بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین خبر داد.

هفته گذشته نیز کامران دانشجو، استاندار سابق تهران و وزیر علوم در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، از سوی رئیس سازمان امور اراضی ایران متهم به همکاری با زمین‌خواران در دوره تصدی استانداری تهران شد.

از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران، اتهام‌های مالی و اداری گسترده‌ای متوجه نزدیکان و اعضا سابق دولت‌های نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    مملکت را یک مشت دزد و مفسد اقتصادی و اخلاقی به زور تصاحب کرده اند و در راس آنها ولی امر دزدان جهان از نوچه ها و بادمجان دور قاب چینان مزدور و مزور حمایت میکند . این است معنای عدالت اسلامی از زمان صدر اسلام با آن محمد دروغگو و دین من در آوردیش تا هم اکنون .