ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران بازداشت شد

محمود بهشتی لنگرودی، از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران، به دنبال مراجعه ماموران امنیتی به خانه‌اش، بازداشت شده است.

محمود بهشتی لنگرودی، از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران، صبح امروز (۱۵ شهریورماه) و به دنبال مراجعه ماموران امنیتی به خانه‌اش، بازداشت شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گزارش کرده است که بر اساس خبرهای منتشر شده توسط خانواده این عضو ارشد کانون‌ صنفی معلمان، ماموران امنیتی با حکم شعبه دو بازپرسی اوین، پس از  ورود به خانه و تفتیش منزل این فعال صنفی، برخی وسایل موجود در خانه را ضبط کرده‌اند و همراه با او برده‌اند.

تاریخ حکم بازداشت این فعال صنفی، مربوط به پنجم مرداد ماه بوده است و تا این لحظه اطلاعی از محل نگهداری او در دست نیست.

این عضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران در حالی بازداشت شده است که روز گذشته (شنبه، چهاردهم شهریور ماه)، در جلسه‌ای مشترک میان کانون صنفی معلمان و محمد‌باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری حضور داشته و گزارشی از مشکلات صنفی معلمان ارائه کرده است.

کمتر از یک هفته پیش و در تاریخ نهم شهریور ماه نیز محمدرضا نیک‌نژاد و مهدی بهلولی، دو عضو دیگر کانون صنفی معلمان، با حکم همین شعبه بازپرسی، بازداشت و روانه زندان شدند.

علاوه بر این سه نفر، اسماعیل عبدی، دبیر‌کل کانون صنفی معلمان ایران، علی‌اکبر باغانی و رسول بداقی، از دیگر اعضای این کانون صنفی هم در زندان به سر می‌برند.

بر اساس خبری که ۲۲ مرداد ماه امسال منتشر شده است، اسماعیل عبدی، با اتهام‌های جدید «تبانی برای اخلال در امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» روبه‌رو شده است.

او روز سه‌شنبه ۲۰ مرداد ماه، در چهل‌ و ششمین روز بازداشتش توسط مأموران امنیتی، در تماس تلفنی با همسرش از کیفرخواستی که توسط شعبه دوم بازپرسی سپاه پاسداران علیه او صادر و به دادگاه ارسال شده، خبر داده است.

عبدی گفته که پرونده‌اش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران فرستاده شده و قرار است در روز‌های آینده دادگاه او برگزار شود.

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان اما پیش از این نیز بازداشت و زندان را تجربه کرده است.

او بعداز‌ظهر روز یک‌شنبه، ۱۶ خرداد‌ ماه سال ۸۹ هجری خورشیدی، در حالی بازداشت شده بود که پنج روز پیش از آن، با سپردن وثیقه و پس از ۳۵ روز از زندان اوین آزاد شده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.