ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیسون رضائیان و سه زندانی دوتابعیتی دیگر در ایران آزاد شدند

دادستان تهران اعلام کرد آزادی جیسون رضائیان، امیر حکمتی، سعید عابدینی، نصرت‌الله خسروی در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و "مصالح کلی نظام" صورت گرفت.

جیسون رضائیان، امیر حکمتی، سعید عابدینی، نصرت‌الله خسروی چهار زندانی ایرانی- آمریکایی هستند که در آستانه اعلام اجرای توافق‌نامه هسته‌ای ایران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه ایران، میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران عصر شنبه ۲۶ دی اعلام کرد آزادی این زندانیان در راستای «مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران» و «مصالح کلی نظام» صورت گرفت.

همزمان این خبرگزاری از آزادی هفت ایرانی در زندان‌‎های آمریکا خبر داد.

به گفته دولت‌آبادی چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی «در چهارچوب مبادله زندانیان» آزاد شدند.

امیر میرزایی حکمتی، عضو سابق نیروهای نظامی ایالات متحده، سعید عابدینی، کشیش مسیحی و جیسون رضائیان، خبرنگار واشنگتن پست، سه تن از زندانیان دو تابعیتی ایرانی آمریکایی هستند که در زندان‌های ایران به سر می‌بردند.

ایالات متحده بارها خواهان آزادی این زندانیان شده بود.

این اقدام دادستانی تهران در حالی صورت گرفت که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران همراه با هیأت ایرانی امروز، برای اعلام آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ در وین با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. جان کری نیز بعد از ظهر امروز برای شرکت در این نشست وارد وین شد.

قرار است گزارش نهایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدهای ایران که در مفاد توافق‌نامه هسته‌ای آمده است منتشر شود.

بیشتر بخوانید: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آخوندزاده از تهران

    من از ملاها می پرسم که آیا این نظرات را می خوانند یا نه؟ آیا فحاشی های مردم را در کوچه و بازار و مترو و اتوبوس و حیابان می شنوند یا نه؟ آیا عمل کردشان را در سراسر منطقه و یه آشوب کشیدن و به خون و آتش کشیدن منطقه و شکنجه و تجاوز و ازاله ی بکارت و اعدام و قتل و سرکوب و آزادی کشی و اعتیاد و روسپیگری مرم را می بینند یا نه؟؟؟ آیا سزاوار بود که چنین ضرر و زیانی و چنین حسارتی و چنین تخریبی از تمامی ارزشها به نام دین در ایران انجام شود و منطقه به آتش و خون کشیده شود و این چشم و همچشمی و عداوت شیعه و سنی شعله ور شود و نامش را بیداری اسلامی نهاد. من از روحانیت شیعه که باعث و بانی تمامی این تخریبها و این بی عدالتی ها و بیشرفی هاست می پرسم که آیا سزاوار بود که به نام دین حتا این دینتان را نیز تخریب کنید؟؟؟؟ کدام ارزش را شما بکر و. دست نخورده گذاشتید؟؟؟ کدام واژه از درون تهی نکردید. کدام ادبیات کدام شعر کدام معنویت کدام خوبی کدام جوانمردی و کدام صداقت را شما دستبرد نزدید؟؟؟ آخر کسی و کسانی طرفدار شرف و انسانیت و تقوا در میانتان نیست که فریاد سر دهد و این ته بساط باقی مانده از آنچه از تخریبتان در امان مانده را نگدارد و جدایی دین و سیاست طلب کند. نه نیست؟؟؟

  • کمرنگ تهران

     آمریکا به آقا نفوذ کرده و ایشون با اراده ی پوتین و آمریکا عمل کرده است و البته قیمتش اگر چه گران است و مردم ایران هزینه ی بیشرفی های آقا را می پردازند ولی بهرحال خوبه که این بیچاره غیر مسلمونها آزاد شوند. اینکم عن الله. یعنی سلام و تحتانیات بر آقا امام زمان و نایب پر حق و خقوق ایشون.