ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممانعت ترکیه از ورود ۳۵ هزار پناهجوی سوری به خاک این کشور

والی استان مرزی کیلیس گفت که در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ هزار آواره سوری در اردوگاهی موقتی‌ در خارج از مرز ترکیه و در خاک سوریه پناه داده شده‌اند.

بیش از ۴۰ هزار شهروند سوری در پی حملات دولت این کشور به حومه شهر حلب از خانه‌های خود گریخته‌اند و شماری از آنها به سمت ترکیه پناه آورده‌اند. همزمان اتحادیه اروپا از ترکیه خواست تا مرزهایش را به روی پناهجویان سوری باز کند.

مرز سوریه با ترکیه/ عکس از AFP

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شنبه ششم فوریه/ ۱۷ بهمن گفت کمک‌هایی که این اتحادیه به ترکیه می‌کند به این هدف صورت می‌گیرد که آنکارا پناهجویان را بپذیرد و محافظت از جان آن‌ها را «تضمین» کند.

به گفته سلیمان تاپسیز، والی استان مرزی کیلیس در حال حاضر  ۳۰ تا ۳۵ هزار آواره سوری در اردوگاهی موقتی در خارج از مرز ترکیه و در خاک سوریه پناه داده شده‌اند.

دولت ترکیه مانع از ورود این پناهجویان به خاک خود شده است.

موگرینی در دیدار غیر رسمی با مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در آمستردام از مقامات آنکارا خواست که مرزهای خود را به روی پناهجویان سوری بگشاید.

همزمان، سلیمان تاپسیز، والی استان مرزی کیلیس ترکیه گفت که ترکیه «بیش از این» برنامه‌ای برای پذیرش پناهجویان سوری ندارد.

در پی حملات اخیر نیروهای نظامی دولت سوریه و حملات هوایی روسیه به روستاهای نبل، زهرا و شهر حلب، ده‌ها هزار تن از شهروندان سوریه مجبور شده‌اند که خانه‌های خود را ترک کنند و جمعه پنجم فوریه به مرز این کشور با ترکیه پناه آوردند.

۱۵ تن از شهروندان سوری که در حملات نیروهای دولتی به حلب زخمی شده بودند، توانستند با عبور از مرز وارد خاک ترکیه شوند/ عکس از AFP

با وجود بسته بودن مرز ترکیه در نقطه مرزی باب السلام، تعدادی از فعالان حقوق بشر و امدادگران ترکیه برای کمک‌رسانی به این پناهجویان وارد خاک سوریه شدند.

خبرگزاری دولتی آنادولو خبر داده است که ۱۵ تن از شهروندان سوری که در حملات نیروهای دولتی به حلب زخمی شده بودند، شامگاه جمعه پنجم فوریه توانستند از مرز عبور کنند و وارد خاک ترکیه شوند.

بر خلاف والی استان مرزی کیلیس، وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به خواست اتحادیه اروپا گفت که درهای ترکیه همواره به روی پناهجویان سوری باز بوده و «باز خواهد ماند».

چاوش‌اوغلو افزود: «ما تا کنون بیش از پنج هزار تن از آنان را پذیرفته‌ایم و ۵۰ تا ۵۵ هزار سوری دیگر نیز در راه‌اند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را در سوریه رها کنیم».

در حال حاضر بیش از دو میلیون و۵۰۰ هزار پناهجو در خاک ترکیه به سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.