ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: آزمایش موشکی حق ماست

ظریف می‌گوید آزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران ناقض قطعنامه شورای امنیت نیست. او گزارش‌ها درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را «سیاسی» خواند.

محمدجواد ظریف در سفر خود به زلاند نو در گفت‌وگویی با رادیوی این کشور از آزمایش‌های موشکی اخیر سپاه پاسداران دفاع کرد و گزارش حقوق بشری احمد شهید را «سیاسی» خواند.

به‌گزارش سایت رادیو نیوزلند (RNZ) محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران امروز دوشنبه ۱۴ مارس / ۲۴ اسفند در گفت‌وگو با این رادیو آزمایش‌های موشکی اخیر نیروی هوافضای سپاه پاسداران را که با واکنش‌های منفی آمریکا و کشورهای غربی روبه‌رو شد در چارچوب برنامه دفاعی جمهوری اسلامی خواند و آن را ناقض قطعنامه شورای امنیت ندانست.

ظریف گفت: «برنامه موشکی یکی از نمونه‌های توان دفاعی است که ما به آن نیاز داریم.»

او افزود این آزمایش‌ها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض نکرده‌اند و بنابراین جمهوری اسلامی نباید به خاطر این فعالیت‌ها تحریم شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چهارشنبه ۱۹ اسفند، در رزمایش «اقتدار ولایت» دو موشک بالستیک «قدر- اچ»  و «قدر ـ اف» را آزمایش کرد. یک روز پیش از آن نیز دست به آزمایش موشک دوربُرد و بالستیک «قیام» زد.

موشک‌های بالستیک قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارند و همین موضوع نگرانی کشورهای غربی را برانگیخته است. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیز تحریم‌های مربوط به برنامه موشکی ایران را برای هشت سال ادامه خواهد داشت.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با رادیو زلاند نو گفته است که این موشک‌ها به تسلیحات هسته‌ای ربطی ندارند.

او بر این موضوع تأکید کرد که ایران «در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه تنها بخش ناچیزی را صرف توان دفاعی خود می‌کند» و قصد تجاوز به کشوری ندارد.

این در حالی است که بر روی موشک‌های شلیک‌شده توسط سپاه پاسداران شعار «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» به زبان عبری و فارسی نقش بسته بود.

وزیر امور خارجه ایران در مورد مسائل حقوق بشری در این کشور همچون سخنان بهمن‌ماه خود در پارلمان اروپا از آن‌چه «دموکراسی پرجنب‌وجوش ایران در منطقه» نامید دفاع کرد و گفت: «ایران به این افتخار می‌کند که شاهد تغییرات در دولت از طریق دموکراتیک است.»

ظریف افزود که در ایران «تمامی منصب‌ها از طریق انتخابات تعیین می‌شوند، نه از راه‌های غیر از آن».

او درباره سخنان اخیر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، گفت: «ایران تنها کشور منطقه است که تحقیقات حقوق بشر در آن انجام می‌شود. ولی این تحقیقات با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شوند و حقوق بشری نیستند.»

احمد شهید روز پنج‌شنبه ۱۰ مارس / ۲۰ اسفند در ژنو بار دیگر از حکومت ایران به دلیل افزایش چشمگیر اعدام‌ها در سال گذشته میلادی انتقاد کرد. او همچنین از عدم وجود امکان برای برگزاری تجمعات مخالفان و دسترسی نداشتن متهمان به دادرسی عادلانه و اعتراف تحت فشار و بی‌توجهی به حقوق اقلیت‌ها ابراز نگرانی کرد.

محمدجواد ظریف در این‌باره گفت: «ما علاقمند به یک گفت‌وگوی واقعی در مورد حقوق بشر هستیم و نه گفت‌گویی سالوسانه.»

نیوزیلند از واردکنندگان نفت و محصولات پتروشیمی ایران بوده است و پس از لغو تحریم‌ها جمهوری اسلامی می‌خواهد روابط خود را با این کشور در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری گسترش دهد. سفر وزیر امور خارجه ایران به زلاندنو در همین چارچوب انجام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    وزارت کشور نوار غزه که توسط حماس اداره می‌شود، روز یکشنبه 23اسفند 94 یک ارگان حکومت اسلامی  ایران را که تحت عنوان جمعیت خیریه فعالیت می‌کرد، تعطیل کرد. ایاد البزم سخنگوی رسمی این وزارتخانه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: ما جمعیت خیریه ”الباقیات و الصالحات“ را که وابسته به حکومت ایران است، به‌دلیل انجام ”فعالیت سیاسی“!! منحل کردیم.

  • حمید

    آقای موسوی آمد. همو که در رودبار طلبه بوده و بچشم خود حضرت استاد حوزه را می بیند که در حجره ای با طلبه ای جوان جفت شده و حجره را به آتش می کشد و باقی ماجراها. در میان صحبت هایش گفت: در سال 73 تعداد پرونده های لواط در دادگاه ویژه ی روحانیت شهرستان قم، از کل پرونده های لواط در کل کشور افزون تر بوده است. http://farsi.alarabiya.net/fa/views/2016/03/11/%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D9%87%D8%8C-%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%90-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%86%D9%86%D8%AF%D9%87-.html

  • میترا

    متن قطعنامه 2231 مشخص است و نیازی به دورغگویی نیست. ممکن است ایران دنیا را قبول نداشته باشد ولی نتیجه اش می شود همان بساط تحریم و نرمش قهرمانانه و آن مصیبتهایی که ما را از دروازه های سراب تمدن بزرگ ( یا بقول خامنه ای آستانه بدر و خیبر) به شعب ابی طالب در افکند. اینکه پشت ماجرای تعیین گزارشگر حقوق بشری برای ایران چه انگیزه ای نهفته باعث نمی شود فقط در سال 94 صدها نفر در ایران اعدام نشده باشند، ده ها فعال حقوق بشر و حیوان و رمال و مطرب و آدم عادی توی کوچه از سیستم قضایی ایران زخم بی خودی نخورده باشند و یا حقوق زنان و کودکان و اقلیت ها بطور سیستماتیک نقض نشده باشد. آقای ظریف! آیینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن آیینه شکستن خطاست! ایشان یا تحت فشار این دفاعیات بی نمک را از نظام می فرمایند یا با دنائت تمام و بر حسب عادت چشم بر واقعیت ها می بندد و دروغ را که چاشنی بدمزه ولی محبوب نظام شیعی ایران است را به آش بیانات خود می افزاید.

  • Farid

    سخنان شجاعانه محمد نجفی وکیل دادگستری در مسجد شازند در باره فساد و تبهکاری باندهای حکومتی و فقر و سیه روزی مردم. وی در باره خرید و فروش رای با مواد مخدر و هزینه کردن سرمایه های مردم ایران در سوریه و عراق سخن می گوید. www.youtube.com/watch?v=VjUUmdm0WDU

  • Farid

    عجب! انبارکردن صدها موشک بالستیک روسی و کره شمالی  و پرتاب ان به چه منظوری است ؟  غیراز صدور ولایت فقیه ؟ ۱۰۰۰ اعدام در سال و ۲۵۰۰۰۰ زندانی دروغ و مطرح کردنش سیاسی است ؟! صدها روزنامه نگار و استاد و معلم و کرد و بلوچ و ترک و کیل وشاعر و اقتصاد دان و مادران زندانیان سیاسی  با جرمهای واهی اهانت به رهبری !در زندان چکار میکنند؟