ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: دنیای فردا دنیای موشک است نه مذاکره

علی خامنه‌ای معتقد است اگر جمهوری اسلامی صرفاً در پی مذاکره و مبادله اقتصادی و علم و فن‌آوری باشد اما توان دفاعی نداشته باشد حتی دولت‌های کوچک هم آن را تهدید خواهند کرد. او بر تقویت توان نظامی و موشکی ایران تأکید کرد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین در دیدار جمعی از مداحان بار دیگر بر «توطئه‌های دشمنان» تأکید کرد و گفت آن‌ها از هر وسیله‌ای از جمله «گفت‌وگو، مبادلات اقتصادی، تحریم و تهدید نظامی» استفاده می‌کنند تا به ایران ضربه بزنند و ایران هم باید از همین ابزارها استفاده کند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از مداحان ـ چهارشنبه ۱۱ فروردین

خامنه‌ای «توان نظامی» را مهم‌ترین مسئله خواند و گفت اگر جمهوری اسلامی توان دفاعی نداشته باشد حتی دولت‌های کوچک نیز به خود اجازه می‌دهند تا آن را تهدید کنند.

او از کسانی که دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک، به‌شدت انتقاد کرد و گفت: «اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.»

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «دشمنان مدام در حال تقویت توان نظامی و موشکی خود هستند در این شرایط چطور می‌گوییم روزگار موشک گذشته است؟»

او از آزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران دفاع کرد و آن را موجب خرسندی ملت‌هایی دانست که از آمریکا و اسرائیل «دلشان خون است اما کاری از دستشان بر نمی‌آید».

این سخنان رهبر جمهوری اسلامی و تأکید او بر نظامی‌گری هر چه بیشتر ایران، ساعاتی پس از انتشار نامه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به سازمان ملل بیان می‌شود که در آن گفته‌اند آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

این چهار کشور غربی در نامه خود نوشته‌اند موشک‌های مورد آزمایش ایران «اساساً قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای» هستند و این موضوع قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.

آن‌ها خواهان «پاسخ‌های مناسب» سازمان ملل به این اقدامات ایران شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چهارشنبه ۱۹ اسفند، در رزمایش «اقتدار ولایت» دو موشک بالستیک «قدر- اچ»  و «قدر ـ اف» را آزمایش کرد. یک روز پیش از آن نیز دست به آزمایش موشک دوربُرد و بالستیک «قیام» زد.

موشک‌های بالستیک قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را دارند و همین موضوع نگرانی کشورهای غربی را برانگیخته است. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیز تحریم‌های مربوط به برنامه موشکی ایران را برای هشت سال ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    ا:رهبر تمامیت خواه حکومت اسلامی موشک اندازی را برای تبلیغ می داند و نه قدرتمند کردن ایران یا منافع ملی .هدف رهبری گسترش جنبش شیعه گری امام زمانی است . 2:هیچ مذاکره ای از موشک پرانی بدست نمی اید . مذاکره بر سر مسائل اتمی برای جلوگیری از قدرت گیری اتمی حکومت اسلامی بود و نه برای دادن امتیازی به این حکومت . حکومت اسلامی صدها میلیارد را که می توانست از ان بر ای قدرت گیری خودش و ایران صرف کند نابود کرد تا در مذاکره ای از سر اجبار اجازه پنج هزار سانیفوژ با تکنولوژی کهنه بدست اورد . 3:مقایسه شاه و خامنه ای و تاثیرپیری و بیماری در تصمیمات غلط ایندو از بنیاد غلط است . فرض کنید فردا ی از دنیا رفتن خامنه ای شیخ صادق لاریجانی ولی فقیه بعدی شود .انوقت مطمئن باشید همین سیاست موشک پراکنی و گسترش شیعه گری امام زمانی با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد .

  • faryad

    نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد در بیستم ماه مارس یک کشتی بزرگ حامل سلاح را که به سوی سومالی در حرکت بود توقیف کرده است. این دومین بار است که در ماه مارس مقادیر زیادی سلاح در این منطقه توقیف و مصادره می‌شود. کارشناسان عقیده دارند محموله‌هایی که در مسیر یمن توقیف شده بود از ایران ارسال شده است و برای حمایت از شبه‌نظامیان حوثی می‌باشد. سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بر اساس ارزیابیهای واشینگتن تسلیحاتی که اخیراً مصادره شده از ایران ارسال شده و مقصد نهایی آن یمن بوده است.

  • میترا

    متاسفانه آقای خامنه ای شرایط یک رهبر سیاسی مدیر، مدبر و آگاه به زمان را ندارند و اشتباهات راهبردی مکرر ایشان وضع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران را به شرایط امروز رسانیده. جدای از اینکه بخواهیم نظرات او را مستدل نقد کنیم، فقط با مرور سوابق اشتباهاتش در دوران صدر نشینی می توان انتظار داشت که در پرونده موشکی نیز ایران را به سمتی سوق دهد که در نهایت جز خسارت اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی چیزی برایمان باقی نماند. بزرگترین گام زندگی کاری آقای خامنه ای( بجز محکم کردن موقتی پایه های منبرش) همین توسعه صنعت هسته ای بود که در مقابل چشم همه ما باعث عظیم ترین خسارت قرن به کشور شد و در نهایت با فضاحت ختم شد. حال همان مراحل را برای صنعت موشکی طی می کنیم. افرادی که ایده ها و آمال او را دنبال می کنند لابد به این نتیجه می رسند که آرمان شهر ایشان جایی مثل کره شمالی است که در جزیره خود نشسته و صنایع بیهوده موشکی و اتمی پیشرفته تری از ما دارد. در حالیکه مردمش با قحطی روبرو هستند سران کشور پز دستاوردهایی را می دهند که به هیچ درد آن ملت اسیر نمی خورد. یادمان باشد که هنوز خیلی ها بر این باورند که شاه به دلیل بیماری نتوانست مصالح کشور را در سالهای بحران تامین کند و تصمیمات درستی بگیرد. شاید دیکتاتور مابی و خودمحوری او ناشی از آن بوده که می خواست در فرصت کمی که داشت با چشم خود ببیند که نقشه هایش برای اعتلای ایران عملی شده. الان هم آقای خامنه ای درست همین وضع را دارد. از طرفی تا همین پری روز توهم نزدیکی به گردنه های بدر و خیبر را داشت ولی اینک با شرایط شعب ابی طالب مواجه است. از طرف دیگر یع عمر آرمان تاسیس و گسترش حکومت اسلامی ختم به ایجاد بساطی شده که به جهت فساد، ظلم و عقب ماندگی در تاریخ ایران و تحریک به ایجاد رقبایی مثل القاعده و داعش در تاریخ منطقه بی سابقه است. او که از صدمات شدیدجسمی و روانی انفجار بمب رنج می برد ، اینک با سرطان هم دست و پنجه نرم می کند و خدا می داند چه مشکلات دیگر سلامتی دارد. چنین انسانی نمی تواند آدمی امیدوار، آرام ، منطقی و درست اندیش باشد. مجلس خبرگان برای حفظ روحانیت در قدرت هم که شده باید ایشان را همین الان عزل کند.

  • شهروند درجه سه

    ای قربان معجزه ات سیدعلی اف ! ولی امر مسلمین جهان، رهبر مستضعفان جهان و دیگر چیزهای جهان ! خدا این مداهان را برای وجود مبارک حفظ کند. اینها موجودات بسیار خوبی هستند، شاهکار آفرینش! منظور از شاهکار همان آخوندکار است ، سوء تفاهم نشود ! منظور آیت اله سیدعلی اف ولی امر مسلمین جهان از ایران همان اسلام عزیز است و منظور از اسلام همان نظام مقدس و منظور از نظام مقدس همان خوشان است و حکومتشان و دیگر چیزهای پیوست حکومت. منظور از دشمن همین ملت فتنه گر ایران ذلیل مرده است که قدر این حکومت مقدس را نمیداند، و قدر این ولی امر مسلمین جهان که خدا تعیین کرده و مصباح یزدی و دیگر رفقاش کشف کردند را ! بله گفتمان مال دشمن است! ما باید موشک داشته باشیم رویش هم فحش بنویسیم و پرتاب کنیم تا دشمن بداند که این نظام مقدس کوتاه نمی آید. اصلا ما باید در هر وضعیت و شرایطی دشمن داشته باشیم و با امریکا دشمن باشیم و مبارزه کنم، این تعطیل بردار نیست. ئگرنه ولی امر مسلمین جهان چه بگوید ؟ با کدام بهانه کشور را در وضع فوق العاده نگه دارد تا مردم فتنه گر ایران را سرکوب کند؟ دشمن می خواهد مبادله اقتصادی داشته باشد ، دشمن حتا اگر بخواهد کمک کند که ملت فتنه گر ایران پیشرفت کند ما نباید بگذاریم. دشمن می خواهد ما دشمن نداشته باشیم و با امریکا مبارزه نکنیم تا روابط عادی شود آن وقت ملت فتنه گر ایران برای حکومت مقدس شر درست کند. فضا باید پرتنش و بحرانی باشد مردم هم گرفتار و گرسنه تا حکومت مقدس در آن وضع و شرایط ادامه یابد و ولی آقا (سیدعلی اف) با شریکانش مشغول غارت باشند. البته حدیث داریم که این غارت ثواب دارد، همان غنایم گرفتن صدر اسلام است .

  • roozbeh

    در این مورد ایشون حق داره بدون قدرت دفاعی نظامی یک کشور کسی حتی براش تره هم خورد نمیکنه و کشورهای دیگه اجازه دست دارازی بخودشون میدهند.  ولی من با این سیاست  تبلیغاتی کشور کاملا مخالفم که هر دفعه آزمایشها رو تو بوق کرنا میکنند و کشورهای غربی رو تحریک به عکس العمل برای آرام کردن افکار عمومیشون میکنند.  خوب سرتون بیندازید پایین آزمایشهاتون بکنید و حتی اگر کسی زیر سئوال برد حتی تحت عنوان مسائل دفاعی کشور قابل نیست از جواب سر باز بزنید مثل اسراییل که همه کارشو میکنه و هیچوقت به اینگونه سئوالات پاسخ نمیده.

  • چمران

    سلام از رادیو زمانه ناامید شدم . تحریف اخبار توهین به مخاطب است. چطور به خود اجازه می دهید با وجود تنوع رسانه خبر را تحریف کنید. رهبر انقلاب با تأکید مجدد بر موافقت خود با ابزار دیپلماسی و مذاکره‌ی سیاسی به‌جز چند استثنا افزودند: طوری تبلیغ نکنند که انگار با گفت‌وگو مخالفیم، ما می‌گوییم باید قوی و هوشیار مذاکره کرد تا سرمان کلاه نرود. ۱۳۹۵/۰۱/۱۱ دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با رهبر انقلاب

  • عباس

    دنیای فردا نه دنیای موشک است و نه دنیای مذاکره. بلکه دنیای خالق فردا و دنیای خالق عالمیان است که خامنه ای و اولیای شیاطین و فرعونیان و طاغوتیانی معظم چون او از ایمان  به چنین امری چون روز روشن کوچکترین بهره و نصیبی نبرده اند.