ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمین‌خواری در ایران در پوشش پرورش حیوانات

علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌زیست از سوءاستفاده برخی متقاضيان زمين از طرح‌های پرورش پستانداران و پرندگان وحشی خبر داد.

علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌ زیست از سوءاستفاده برخی متقاضيان زمين از طرح‌های پرورش پستانداران و پرندگان وحشی خبر داد.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اين مقام مسئول گفت برخی دریافت زمین برای تکثیر و پرورش پستانداران و پرندگان وحشی در اسارت را بهانه‌ای برای تصرف زمین‌ها قرار داده‌اند.

علی تیموری افزود: «به افرادی که بخشی از زمین‌ها را گرفته‌‌اند و فعالیت خود را شروع نکرده‌اند، فرصت سه‌ماهه‌ای داده شده تا در مهلت تعیین‌شده برای اتمام عملیات اجرائی و دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کنند».

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برای حدود ۷۰ مرکز تکثیر و پرورش پرندگان و پستانداران وحشی در اسارت در استان‌های مختلف برای اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست موافقت صادر شده است، افزود: «از ابتدای سال ۹۴ روند ارائه مجوزهای تکثیر و پرورش برای اشخاصی که متقاضی دریافت زمین دولتی هستند متوقف و مقرر شد بر عملکرد افرادی که با موافقت سازمان زمین اخذ کرده‌اند نظارت شود».

در همین حال قاسم سبزعلی، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران می‌گوید زمین‌خواران به زمین‌ها و منابع طبیعی پنج استان تهران، البرز، گیلان، مازندران و گلستان بیش از دیگر مناطق کشور علاقه‌مندند. او گفت: «در استان‌هایی که ارزش افزوده زمین‌ها بیش از دیگر مناطق است، طبعاً میزان تصرفات غیرقانونی نیز بیشتر است.»

زمین‌خواری یکی از معضلاتی است که میراث طبیعی و فرهنگی ایران را سال‌هاست تهدید کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    قدری مفصل تر نوشتن سر مقاله این خبر هیجان انگیزتر نمایان میشد. زمین خوران و چپاولگران میلیاردها دلاری و جنایت کاران در پوشش حیوانات.