ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امیرعبداللهیان: مانع عملیات تروریستی درمتروی تهران شدیم

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران گفت اگر هشیاری دستگاه‌های امنیتی و نظامی نبود، باید اینک از انفجار در ایستگاه‌های متروی تهران صحبت می‌کردیم.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران می‌گوبد اگر هشیاری دستگاه‌های امنیتی و نظامی نبود، باید اینک از انفجار در ایستگاه‌های متروی تهران صحبت می‌کردیم. مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل هم بار دیگر بشار اسد را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست.

حسین امیر عبداللهیان در کنار محمدرضا نقدی(فرمانده بسیج) و قاسم سلیمانی( فرمانده سپاه قدس)

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه هشتم اردیبهشت گفت شکل‌گیری نیروهای موسوم به دولت اسلامی «داعش» در سوریه و عراق خطری بود که می‌توانست مرزهای ایران در "نطقه آسیب‌پذیری" قرار دهد. او گفت: «اما همه این‌ها پنجاه کیلومتر دور از مرزهای ما متوقف شد و اجازه ورود این‌ها به کشور داده نشد.»

امیرعبداللهیان در نشستی تحت عنوان "تحولات سوریه و سناریوهای پیش‌رو"، بار دیگر حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه را «مستشاری» نامید و گفت: «اگر کمک های جدی مستشاری ایران در سوریه نبود دمشق از دست رفته بود. جمهوری اسلامی ایران اجازه نداد تروریست ها نظام سیاسی و قانونی سوریه را سرنگون کنند.»

امیرعبداللهیان در توضیح حضور نیروهای ارتش ایران در سوریه گفت: «پس از حضور نیروهای سپاه حالا بخشی از نیروهای مستشاری زبده ارتش وارد سوریه شده‌اند».

حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه در حالی تکذیب می‌شود که تا به حال خبرهای متعددی از کشته شدن مقام‌های نظامی وابسته به سپاه و ارتش در جریان درگیری‌های سوریه منتشر شده است. معاون وزیر امور خارجه ایران «نزدیکی به محل عملیات» را دلیل کشته شدن برخی از نیروهای وابسته به سپاه و ارتش دانست و گفت که « اگر نیازی باشد نیروهای مستشاری بیشتری به سوریه اعزام خواهیم کرد.»

امیر عبداللهیان که صبح امروز برخی از خبرگزاری‌ها از برکناری او خبر دادند، بخش دیگری از نیروهای نظامی ایران در سوریه را « مدافعان حرم» خواند و گفت که «اگر کمک آن‌ها نبود شاید امروز اثری از اماکن دینی و مذهبی در سوریه باقی نمی ماند.»

او جلوگیری از تجزیه سوریه را یکی از اقدامات لازم ایران دانست و گفت: «ما زمانی می‌توانیم از آینده سوریه صحبت کنیم که در جهت جلوگیری از تجزیه سوریه و مبارزه با تروریسم به نتیجه ای رسیده باشیم.» پیش از این فرمانده سپاه پاسداران ایران هم گفته بود که «ایران اجازه تجزیه سوریه را نمی‌دهد.»

امیرعبداللهیان در ادامه سخنان خود، معامله بر سر بشار اسد را «خیلی عقلانی» ندانست و در غین حال افزود: «ما از این ایده که بشار اسد به رییس‌جمهور مادام‌العمر در سوریه تبدیل شود حمایت نمی‌کنیم.»

ولایتی: بشار اسد خط قرمز ایران است

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین‌الملل هم عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس مجلس سنای بلژیک، یک‌بار دیگر بشار اسد را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: «بشار اسد رئیس‌جمهور قانونی این کشور است و تا پایان دوره ۵ سال باقی می‌ماند و ماندن بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.»

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که هر زمان اروپایی‌ها این مسئله را پذیرفتند « می‌توان در مورد دیگر مسائل گفت‌وگو  کرد.»

ولایتی پیش از این نیز حفظ دولت بشار اسد را از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانسته و گفته بود که ایران اجازه حذف بشار اسد از آینده سوریه را نمی‌دهد چون او توسط مردم سوریه انتخاب شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    جناب ایرانی: با اینگونه طرز تفکر و با این نحوه متهم نهودن این و آن  حقا که بدرستی نام خود را «ایرانی» نهاده اید که زیر این عنوان خود و قومی را چون خامنه ای تند رو!؟! ( کجرو در واقع) به قهقرا و به گمراهی و به نابودی کشانید.  بهتر که «کش» ندهیم این زبون دراز و این سگ خوب را بر طبق نتیجه گیری جاهلانه سرکار!!! 

  • ebne Moljem

    اره ایرانی دلث را با این چرندیات خوش کن اینجا را با نماز جمعه اغات اشتپاه گرفتی کسی به این  مزخرافاث اغات     پشیزی بها نمی ده. بروجیره تو بگیر  و جلو روسها ***شو. مانند تو این اخوندها زیاد پس انداختند. مثل سگ از           روسهامیترسید.

  • ایرانی

    کل رسانه های فارسی زبان خارج نشین کاسه لیسی آمریکا و رفقاشون را می کنند حتی بعضی ها حمایت از تروریست هم می کنند فکر می کردم بی بی سی اینطوری فقط نگو واگیردار است همین جماعت مردم را به شرکت نکردن در انتخابات یا انقلاب و غیره دعوت می کنند تنها چیزی که شما را شبیه به ایرانیها کرده هم زبان فارسیتون هست گروه تروریستی مجاهدین خلق هم که از حمایت آمریکا برخوردار است مثل علف هرز همه جا هستند لیاقت شما همونهاست آمریکا تون هم با دزدی هاش سخنان خامنه ای تندرو را داره محقق می کند و مردم کم کم می بینند که اون بهتر از همه آمریکا را می شناخته است در خارج هم کسی زورش به آمریکا نمی رسد و کسی هم اعتراضی را به احکام آمریکا از یازده سپتامبر و ویزا و دو میلیارد دلار نمی کنند فقط زبونش برای ایران دراز است پیش آمریکا مثل یک سگ خوب کنارش دراز می کشند

  • حمید

    اینهم یک نمایش دیگر در دروغگویی و خود را با اهمیت جلوه دادن از برای اظهار وجود، کسب اعتبار از دست رفته، و ترساندن مردم از هشیاری دستگاه های امنیتی و انتظامی از برای جلوگیری از قیام  اجتناب ناپذیر مردم در براندازی نظام فاسق.