ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام رهبر حزب اصلی اسلامگرایان در بنگلادش تأیید شد

دیوان عالی کشور بنگلادش مطیع‌الرحمان نظامی، یکی از رهبران مسلمانان این کشور را تأیید کرد. او به اتهام «قتل و تجاوز جنسی» در جریان جنگ استقلال این کشور در سال ۱۹۷۱ محکوم به مرگ شده است.

دیوان عالی کشور بنگلادش مطیع‌الرحمان نظامی، یکی از رهبران مسلمانان این کشور را تأیید کرد. او به اتهام «قتل و تجاوز جنسی» در جریان جنگ استقلال این کشور در سال ۱۹۷۱ محکوم به مرگ شده است.

مطیع‌الرحمان نظامی

مطیع‌الرحمان نظامیِ ۷۳ ساله رهبر حزب «جماعت اسلامی» است.

جنگ استقلال بنگلادش در اواخر ماه مارس ۱۹۷۱ آغاز شد. در آن زمان نیروهای پاکستان غربی (پاکستان کنونی) به بخش پاکستان شرقی (بنگلادش کنونی) حمله کردند. بنگالی‌ها در بخش شرقی پاکستان زندگی می‌کردند و خواهان استقلال بودند.

در برابر حمله پاکستان غربی بنگالی‌ها گروه چریکی تأسیس کردند و به مقابله با آن‌ها پرداختند. از آن‌جایی که بخش غربی پاکستان خود را یک حکومت اسلامی می‌دانست، مسلمان‌های بنگالی با پاکستان غربی همدست شدند و از این رو پس از استقلال به خیانت علیه بنگلادش متهم شدند.

در جریان جنگ استقلال بنگلادش بین ۳۰۰ هزار تا سه میلیون نفر کشته شدند.

با روی کار آمدن دولت سکولار در بنگلادش حزب «جماعت اسلامی» مدتی ممنوع بود تا اینکه دوباره به صحنه سیاست بازگشت و در سال ۲۰۰۰ برای پیروزی در انتخابات با حزب محافظه‌کار ناسیونالیست‌ها ائتلاف کرد.

پس از پیروزی در انتخابات مطیع‌الرحمان نظامی حتی توانست وزیر کشاورزی در دولت ائتلافی شود.

نظامی در اوایل سال جاری میلادی به اعدام محکوم شده بود.

سه سال پیش نیز عبدالقادر ملا، رهبر اسلامگرایان تندرو اعدام شد. او نیز به اتهام جنایت جنگی در زمان جنگ استقلال از پاکستان در سال ۱۹۷۱، به مرگ محکوم شد.

ملا مسئول «قتل‌عام و تجاوز» در مکانی در نزدیکی داکا شناخته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این مسلمان بیچاره بیگناه است . او به دستوات دین من در آوردی محمد کذاب و علی جنایتکار عمل نموده و مانند آنان به قتل و تجاوز و وحشیگری روی آورده است . البته اعدام حق او و دیگر مسلمین جنایتکاریست که به فرمایش دین مبینشان قتل و تجاوز در آن عملی ثواب و دستور خداوند تلقی می گردد . به امید نابودی اسلام من در آوردی محمد کذاب در سراسر عالم .