ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

المپیک ریو: آمریکا و چین دوشادوش هم مدال‌ها را درو می‌کنند‎

در پایان سومین روز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، ورزشکاران آمریکا و چین هر یک باپنج مدال طلا رقابتی دوشادوش در تابلوی مدال ملت‌ها داشتند. آمریکایی‌ها در مجموع صاحب ۱۹ مدال مختلف شده‌اند و چینی‌ها ۱۳ مدال.

در پایان سومین روز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو، ورزشکاران آمریکا و چین هر یک باپنج مدال طلا رقابتی دوشادوش در تابلوی مدال ملت‌ها داشتند. آمریکایی‌ها در مجموع صاحب ۱۹ مدال مختلف شده‌اند و چینی‌ها ۱۳ مدال.

Detail of the bed covers in a room for athletes during a media tour at Olympic and Paralympic Village in Rio de Janeiro, Brazil, on June 23, 2016. / AFP PHOTO / YASUYOSHI CHIBA

ژاپن، میزبان بازی‌های المپیک چهار سال دیگر نیز در ژیمناستیک و شنا سه طلا گرفت؛ مثل ایتالیا که سه طلا دارد.

استرالیا نیز به لطف شناگرانش و  با چهار مدال طلا در جای سوم جدول پس از آمریکا و چین ایستاد.

نخستین طلای روز سوم رقابت‌های المپیک ریو در رشته تفنگ بادی ۱۰ متر مردان به تیکو لوکابریان، تیرانداز ایتالیایی رسید.

تیکو لوکابریان

در ژیمناستیک هنری با اسباب، یک پدیده ژاپنی به حکومت چند ساله رقبای چینی خود پایان داد. چینی‌ها در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن مدال طلای این رشته را برده بودند ولی این بار ماکوهی اوشیمورا شرط‌بندی را برنده شد و یکی از مدال‌های طلای ژیمناستیک را برای کشورش به ارمغان آورد.

شگفتی بزرگ این که ژیمناست‌های روس مدال نقره گرفتند و چین سوم شد. ورزشکاران بریتانیایی هم از رفتن به روی سکوی المپیک محروم ماندند.

دیگر اخبار روز سوم بازی‌های ریو:

احتمال دارد مجلیندا کلمندی که اولین مدال طلای المپیک تاریخ کوزوو را در رشته جودو برای کشورش در رشته جودو به ارمغان آورد (در وزن ۵۲ کیلوگرم و با پیروزی برحریف ایتالیایی)، با محرومیت روبه‌رو شود.

جودو کار کوزوویی در ماه ژوئن گذشته که برای تمرین‌های آمادگی همراه با ورزشکاران خارجی دیگر به فرانسه رفته بود، حاضر به انجام آزمایش دوپینگ نشده بود.

فدراسیون جهانی جودو اما به خبرگزاری فرانسه گفته است که این آزمایش فقط در قلمرو فرانسه بوده و از سوی این فدراسیون تایید نشده است.

هنوز آژانس جهانی ضد دوپینگ واکنشی به این خبر و جنجال‌های ایجاد شده نشان نداده است.

از سوی دیگر پلیس برزیل یک مشت زن نامیبیایی را به اتهام تعرض جنسی در دهکده المپیک بازداشت کرد.

این دومین مشت‌زنی است که به این اتهام دستگیر می‌شود. پیشتر یک مشت‌زن مراکشی به همین جرم بازداشت شده بود:

کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ریو، روز دوشنبه به اعتراض و شکایت چینی‌ها هم رسیدگی کرد و پرچم دیگری از این کشور را در مراسم اهدای جایزه مورد استفاده قرار داد که به تایید مقام‌های مستقر در برزیل رسید.

چینی‌ها به طرز قرار گرفتن ستاره‌های روی پرچم‌شان که در المپیک ریو مورد استفاده قرار گرفته بود اعتراض داشتند. روزنامه تلگراف نوشت که پرچم‌های مورد استفاده دربازی‌های المپیک ریو ساخت چین هستند. چینی‌ها اما این موضوع را رد می‌کنند.

ابتهاج محمد، شمشیر‌باز آمریکایی در رشته سابر که با حجاب اسلامی در المپیک ریو شرکت کرده بود پس از پیروزی بر شمشیر‌باز اوکراینی النا کراوتسکا، در دومین دیدار مغلوب نماینده فرانسه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ابتهاج محمد

سومین روز بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ برای ورزشکاران ایرانی در تیراندازی، قایقرانی و مشت‌زنی با نتایجی ضعیف به پایان رسید.

پوریا نوروزیان در رده بیست و دوم ایستاد و حذف شد.

مهسا جاور، رویینگ سوار ایرانی هم نتوانست از امتیاز شانس دوباره‌ استفاده کند و در مرحله یک چهارم حذف شد.

مهسا جاور

احسان روزبهانی هم که تنها مشت‌زن ایرانی در این المپیک بود و در وزن ۸۱ کیلو‌گرم مبارزه می‌کرد، در سه راند پیاپی به پیتر مولنبرگ، مشت زن هلندی باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در پایان این مسابقه، اینستاگرام مشت‌زن هلندی مورد حمله ایرانی‌ها قرار گرفت تا آنجا که او اینستاگرامش را بست.

روزبهانی در المپیک چهار سال پیش لندن هم برابر یک مشت‌زن قزاقستانی شکست خورد و حذف شد.

احسان روزبهانی

در روز چهارم اما ۱۰ ورزشکار ایرانی در تیراندازی، جودو، شنا و تیراندازی با کمان رقابت می‌کنند. تیم والیبال ایران هم در بازی دوم خود مقابل لهستان قرار می‌گیرد.

محمد داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران پس از شکست والیبال ایران برابر آرژانتین گفت: «این شکست را به فال نیک می‌گیرم. این می‌تواند به ما کمک کند تا در دیدارهای بعدی مقابل لهستان، روسیه و مصر پیروز شویم.»

گزارشی از آن‌چه در المپیک ریو گذشته است را از اینجا بشنوید:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    المپیک برای همه محل شادی و رقص و جذابیت میباشد غیراز برای حکومت اسلامی که تیمش برخورد فیزیکی با حریف میکند و اینترنت و ماهواره سانسور و پارازیتی میشود تا مردم از تماشای بدون سانسور محروم شوند....

  • مهران

    آقای داورزنی به همین خیال باشید. سالی که نکوست از بهارش پیداست. تیم ملی والیبال هم دارد حاشیه دار می شود و به بلای تیم فوتبال دچار می شود. از نجابت و اخلاق فاصله می گیرد و این همان بلایی است که آفت جانش خواهد شد. ۳ تن از اعضای تیم در حرکتی نادر از رفتن رژه خودداری کردند و این تازه گوشه ای از بی نظمی ها و خودسری هاست. شاید لازم باشد تیم متحول شود حتی اگر به بهای خروج بعضی بهترین ها منجر شود. بازی با آرژانتین هم که افتضاح بود. نمیدانیم این تیم چرا انقدر بالا و پایین دارد؟ زمان را دریابید.