ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طلوع ستاره تازه شنای سرعت و متحد شدن دو کره در یک عکس

تصویری از ژیمناست‌های دو کره منتشر شده که نشان می‌دهد آن‌ها در جریان تمرین خود عکسی سلفی گرفته‌اند. این عکس در توییتر هزاران بار بازنشر شده است: نماد روح المپیک و پیام صلح و دوستی.

در حالی که آمریکایی‌ها به‌خصوص در غیبت ورزشکاران دوپینگی روسیه مدال‌های طلا را درو می‌کنند، یک ستاره شنای سرعت در المپیک ریو طلوع کرد.

سریع‌ترین شناگر المپیک، کیل چالمرز نام دارد که به انتظار ۴۰ ساله استرالیایی‌ها برای طلای ۱۰۰ متر پایان داد.

چالمرز شنای ۱۰۰متر، شاه رشته رقابت‌های شنای المپیک را با زمان ۴۷ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه انجام داد و مدال طلا گرفت.

چالمرز با ۱۸ سال سن جوان‌ترین برنده طلای المپیک در شنای سرعت هم هست، البته  بعد از جرج وویت، شناگر ۱۷ ساله آلمان شرقی که در المپیک ۱۹۸۰ مسکو قهرمان شد.

اما در رقابت‌های بسکتبال، زمین‌لرزه کوچکی برای تیم رویایی بسکتبال آمریکا با ستاره‌های NBA اتفاق افتاد. این تیم که از سال ۱۹۳۶ تاکنون طلای المپیک‌‌ها را در اختیار دارد، در روز پنجم بازی‌ها برابر تیم استرالیا پس از عقب افتادن در نیمه نخست به تکان افتاد و سرانجام با نتیجه ۹۸ بر ۸۸ برنده شد.

شکست تیم ملی والیبال ایران هم در یک رقابت تنگاتنگ برابر لهستان، قهرمان جهان، در روز پنجم المپیک ریو رخ داد. دومین شکست تیم ایران اما همزمان شد با خداحافظی زهرا نعمتی از المپیک‌.

پرچمدار کاروان ورزشی ایران در مراسم گشایش المپیک ریو پس از شکست و حذف شدن از رقابت‌های تیر و کمان المپیک گفت که دیگر در المپیک شرکت نمی‌کند و برخی از مشکلات مربوط به فدراسیون تیر‌اندازی است.

کاروان ایران اما در پایان روز پنجم همچنان در حسرت مدال مانده است، در حالی که ۵۱ کشور از کشورهای شرکت کننده، دست‌کم یک مدال برنز گرفته‌اند.

دیگر نکته مهم در المپیک ریو اما خالی ماندن صندلی‌های بیش‌تر ورزشگاه‌هاست.

سبز شدن ناگهانی آب استخر ویژه شیرجه المپیک و یک تصویر جاودان از دو دختر نوجوان ژیمناست کره شمالی و جنوبی که یادآور حضور سیاست در ورزش است، از دیگر نکته‌های قابل توجه المپیک ریو تا اینجای کار است.

در عکسی که از ژیمناست‌های دو کره (که از سال ۱۹۵۰ تقسیم شده‌اند) منتشر شده است، آن‌ها در جریان تمرین خود یک عکس سلفی گرفته‌اند. این عکس در توییتر ۲۰ هزار بار بازنشر شده است: نماد روح المپیک و پیام صلح و دوستی.

رضا تقی‌زاده

رضا تقی‌زاده، استاد پیشین دانشگاه گلاسکو و کارشناس سیاسی که از علاقه‌مندان همیشگی رویداد‌های ورزشی به ویژه المپیک است، درباره حضور سیاست در وزرش و به طور مشخص بازی‌های المپیک با رادیو زمانه گفت‌و‌گو کرده است.

او همچنین درباره آن‌چه تا روز ششم المپیک، پنج‌شنبه یازدهم اوت گذشته، صحبت کرده است.

صحبت‌های آقای تقی‌زاده را از اینجا بشنوید:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.