ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۸ سال زندان برای هفت متهم جاسوسی، ۱۸ سال زندان برای رضا شاهینی

رضا (رابین) شاهینی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی‌ست که حکم محکومیتش به اتهام جاسوسی در دادگاه عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان صادر شده است.

رضا (رابین) شاهینی

این در حالی‌ست که دستگاه قضایی ایران در روزهای گذشته شش متهم به جاسوسی دیگر به نام‌های محمدباقر و سیامک نمازی، علیرضا امیدوار، نزار زکا، فرهاد عبدصالح و کامران قادری را هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است: احکام سنگین قضایی برای شش متهم به جاسوسی آمریکا

افراد محکوم شده اغلب دو تابعیتی هستند.

در یک سال اخیر حکومت ایران دست‌کم ۱۰ ایرانی دو تابعیتی را دستگیر کرد است. این رقم بیش‌ترین میزان دستگیری دو تابعیتی‌ها در یک دوره زمانی کوتاه در سال‌های اخیر است: رکوردشکنی در بازداشت دو تابعیتی‌ها: یک ایرانی‌آمریکایی دیگر بازداشت شد

علاوه بر این در ۱۰ روز گذشته یک شهروند دو تابعیتی دیگر هم دستگیر شده است.

در واکنش به احکام صادر شده برای دو تابعیتی‌ها، یک کاربر توییتر به نام آقای خاص نوشته است که: «تو این سه سال بهترین طرح اقتصادی روحانی همین بود که دو تابعیتی‌ها رو دستگیر می‌کنیم می‌گیم پول بدین آزادشون کنیم.»

رضا شاهینی ۴۶ ساله اما بیش از ۱۶ سال در آمریکا زندگی کرده است. او که به نوشته وایس نیوز، در رشته «امنیت بین‌المللی و حل تنازعات» از  دانشگاه ایالتی سن دیه‌گو فارغ التحصیل شده است، برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود که نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران، تیر ماه سال جاری او را در شهر گرگان، مرکز استان گلستان بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

ماموران حکم بازداشتی به او نشان داده‌ بودند که بر اساس آن او به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده بود. منزل مسکونی او تفتیش شده و لوازم شخصی و الکترونیکی‌اش را هم همراه با خود او برده بودند.

دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد که او برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته امنیت ملی پذیرش گرفته بوده اما در هیچ کلاسی ثبت‌نام نکرده. قرار بوده است شاهینی روز ۲۵ ژوئن به سن دیه‌گو بازگردد تا از ۲۲ آگوست درسش را شروع کند.

دوست دختر او که هویت خود را فاش نکرده، بیش از این گفته بود که او به صلح و عدالت و حقوق بشر علاقه داشت و می‌خواست مدافع حقوق بشر باشد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی او را به «همکاری با دولت‌های متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب» متهم کرد و بر اساس این اتهام حکم ۱۸ سال حبس برایش صادر شده است.

او اعلام کرده که برای اعتراض به این حکم دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.