ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون استاندار تهران: باید زنان کارتن‌خواب‌ را عقیم کرد

معاون فرهنگی استاندار تهران گفت که زنان کارتن‌خواب «انواع و اقسام بیماری‌ها» را گسترش می‌دهند و از پروژه قانع‌کردن آنها برای عقیم‌شدن دفاع کرد.

معاون استاندار تهران گفت که باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، زنان تن‌فروش و کارتن‌خواب را عقیم کرد.

دست کم پنج‌هزار زن کارتن خواب در تهران زندگی می‌کنند

سیاوش شهریور، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران یکشنبه ۱۲ دی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که باید «پروژه قانع‌کردن زنان کارتن‌خواب برای عقیم‌سازی» پیگیری شود.

چندی پیش شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده برای نخستین بار پیشنهاد عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب را با رضایت خودشان مطرح کرد تا از آسیب‌های اجتماعی حاصل از به‌دنیاآمدن فرزندان این زنان جلوگیری شود. این طرح با مخالفت‌های فعالان مدنی و حقوق بشری و فعالان حقوق زنان مواجه شد و برخی فعالان حتی آن را از جنس سیاست‌های به‌سازی نژادی معرفی کردند. مولاوردی به عنوان فعال اصلاح‌طلب در نقش دبیرکل حمایت از حقوق بشر زنان ایران نیز فعالیت می‌کند.

اکنون سیاوش شهریور، معاون فرهنگی استاندار تهران ضمن تأکید براینکه «به لحاظ حقوقی» هیچ کس توان عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب را ندارد، باز هم از طرح مولاوردی دفاع کرد و گفت که عقیم‌سازی باید در مورد زنانی صورت بگیرد که «معتاد، کارتن‌خواب و تن‌فروش هستند.»

او گفت که کارگران جنسی در تهران مصرف‌کننده و توزیع‌کننده مواد مخدر هستند و گفت که «بالای ۲۰ درصد این زنان ایدز دارند و انواع و اقسام بیماری را گسترش می‌دهند.»

منتقدان طرح عقیم‌سازی معتقدند که این کار با تکیه بر گفتارهای پاکسازی نژادی و اخلاقی و نرمال‌سازی اجتماعی صورت می‌پذیرد و از ادعاهای بشردوستانه حامیان آن فاصله دارد.

شهریور گفت که مدیران ملی با گزاره «عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب» موافق نیستند و این گزاره را گزاره‌ای «ضدحقوقی» خواند که توجیه قانونی ندارد. اما در عین حال تأکید کرد که با عقیم‌کردن «زنی که خودش جانش به لبش رسیده» موافق است. او پروژه اصلی در این راستا را «پروژه قانع‌کردن زنان کارتن‌خواب» به عقیم‌شدن دانست.

بحث عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب پس از انتشار خبر «گورخواب‌های تهران» بالا گرفت. عده‌ای در واکنش به این خبر خواستار اجرای طرح «عقیم‌سازی زنان خیابانی با رضایت خودشان» شدند اما این سخنان با واکنش‌های انتقادی شدید در فضای مجازی مواجه شد.

بنا به آخرین آمار غیررسمی اعلام‌شده از سوی معاونت زنان رئیس‌جمهوری، شهر تهران دست‌کم پنج‌هزار زن کارتن‌خواب دارد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خانرادستان

    عقیم سازی! این کاری نیست که آلمان نازی با مردم خودش کرد! شاید دولت بتواند اتاق‌های گاز برای آنها فراهم کند تا بتوانند دوش طولانی بگیرند

  • ایراندوست

    شاید در نگاه اول غیر انسانی‌ بنظر برسد ولی اعتیاد ، اخلاق و شخصیت فرد را متلاشی میکند ، چه بسیار معتادینی که فرزندان خود را فروختند تا پول مواد بدست آورند، زنان و همسران خود را به تن‌ فروشی مجبور کرده اند، عزیزان و خویشاوندان خود را به ذلت و فشار روحی‌ مبتلا کرده‌اند و... عقیم کردن این افراد ظلم به کودکان متولد نشده نیست بلکه پیشگیری از فاجعه‌های انسانی‌ در آینده است !

  • nader

    در کانادا با بیمه بیکاری و دادن سر پناه دولتی٬ خانواده های بیکار را پشتیبانی و اموزش میدهند تا به کار و زندگی برگردند...

  • Farid

    خوب است پیشنهاد اعدام نداده ؟! شما که میلیاردها دلار صرف لبنان و سوریه و عراق ویمن میکنید مقداری پول هزینه مردم بیکار و بیخانمان جهت بازگشت به کار و زندگی دهید..

  • hero

    چرا بجای عقیم سازی اینها کمتر پول های ملت رو نمیخورین تا به همه برسه چرا مسولان فاسد رو عقیم نمیکنید تا دیگه نسلشونو ادامه ندن؟