ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار زنان زباله‌گرد و کارتن‌خواب افزایش یافته است

به گفته معاون سازمان بهزیستی ایران، یکی از راه‌های تأمین معاش برای این زنان علاوه بر تن‌فروشی، پناه بردن به زباله‌ها برای یافتن آذوقه و مانده غذای دیگران است.

حسن موسوی چلک، معاون ستاد برنامه ریزی رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی ایران از افزایش زنان کارتن خواب و زباله گرد در ایران خبر داد.

فقر و بی‌تفاوتی مردم از عوامل افزایش پدیده زنان زباله گرد و کارتن خواب است

موسوی چلک شنبه ۱۷ مهر به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که شمار زنانی که برای تأمین معاش خود مجبور به کار در خیابان، مترو یا پارک هستند افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول سازمان بهزیستی ایران، یکی از راه‌های تأمین معاش برای این زنان علاوه بر تن‌فروشی، «پناه بردن به زباله‌ها برای یافتن آذوقه و مانده غذای دیگران است».

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران همچنین گفت: «فقر، کاهش مسئولیت اجتماعی در جامعه و بی‌تفاوتی مردم نسبت به محیط پیرامونی از عوامل افزایش پدیده زنان زباله گرد و کارتن خواب است».

او افزود: «این موضوع می‌تواند تبعات مختلفی داشته باشد که سوءاستفاده از این زنان، گرایش آنان به اعتیاد و مسائل اخلاقی، قرار گرفتن در معرض خشونت، عدم توانایی اعتراض در برابر تضییع حقوقشان، ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله ایدز و هپاتیت، ارتکاب به جرایم مختلف از جمله سرقت، مشارکت در توزیع مواد یا حتی قوادی از آن جمله است».

آمار دقیقی درباره شمار زنان بی‌خانمان و کارتن خواب از سوی مراجع رسمی ایران منتشر نشده است. سازمان بهزیستی ایران در سال ۹۳ از پذیرش نزدیک به شش هزار زن در مراکز بهزیستی و خانه‌های سلامت خبر داده بود و اعلام کرده بود که ۸۶ درصد آنها کارتن خواب هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    از کمبود جمعیت است ! باید بفرمایش ولی امر مطلق مسلمین جهان جمعیت را زیاد کرد !