ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگهداری «بدون مجوز» حیوانات وحشی در سه پارک بزرگ تهران

رئیس اداره محیط زیست تهران خبر داد که در سه پارک بزرگ تهران حیوانات وحشی بدون مجوزهای لازم از سازمان حفاظت از محیط زیست نگهداری می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست تهران خبر داد که در سه پارک بزرگ تهران حیوانات وحشی بدون مجوزهای لازم از سازمان حفاظت از محیط زیست نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسین بازگیر، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت در میان ۱۲ مرکز نگهداری از حیات وحش در ایران، پارک ملت، پارک ساعی و پارک چیتگر فاقد مجوزهای لازم برای نگهداری از حیوانات وحشی هستند.

به گفته بازگیر هرگونه نگهداری حیات وحش با عنوان‌های مختلف مانند باغ وحش، باغ پرندگان، مرکز نگهداری و ... مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست است.

این مجوز تابع شرایط خاص است. مراکز نگهداری از حیات وحش باید به طور دائم گزارش خود را از تعداد گونه‌ها، نوع گونه‌ها، ورود و خروج حیات وحش مختلف به آن مکان، مرگ‌ومیر و تولد آن‌ها گزارش دهند.

محمدحسین بازگیر افزود وضعیت تغذیه و نگهداری حیات وحش در چنین مکان‌هایی باید مناسب باشند؛ فضای مناسب و کافی برای نگهداری از حیات وحش وجود داشته باشد؛ شرایط و مقررات لازم رعایت شده باشد؛ و همچنین، مرکز دامپزشکی مستقر داشته باشند.

رئیس اداره محیط زیست تهران درباره سه پارک ذکر شده گفت که این مراکز نه تنها مجوزهای لازم سازمان محیط زیست را ندارند بلکه شرایط و ضوابط نگهداری از حیات وحش را نیز رعایت نکرده‌اند.

او گفت اگر مراکز نگهداری حیات وحش در وضعیت نگهداری حیات وحش تغییراتی ایجاد یا شرایط را مناسب کنند و به استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست نزدیک شوند مجوز برایشان صادر خواهد شد.

به‌گفته او در صورتی که این مراکز پس از مهلت تعیین‌شده برای دریافت مجوز درخواست‌های خود را تحویل ندهند و محل نگهداری را اصلاح نکنند، به‌عنوان مراکز غیرمجاز معرفی شده و بر اساس قانون شکار و صید علیه آنان اعلام جرم خواهد شد.

در همین زمینه در سال ۱۳۹۳ یک باغ وحشی خصوصی در بابلسر به دلیل شرایط نامناسب نگهداری و «زجر حیوانات» وحشی و انقضای مجوز سازمان محیط زیست تعطیل شد.

شرایط زیستی حیوانات وحشی در طبیعت نیز چندان امیدوارکننده نیست. تخریب محیط زیست و از بین رفتن زیستگاه حیوانات وحشی نسل برخی از آن‌ها را دچار خطر انقراض کرده است.

همچنین آمارهای موجود از شمار جانوران و میزان شکار نشان می‌دهد که شکار بی‌رویه یکی از مشکلات مهم محیط زیست ایران در چند دهه اخیر بوده است که به شدت بر تعداد حیوانات وحشی اثر گذاشته و جمعیت برخی گونه‌‌ها را کاهش داده و یا به انقراض کشانده است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.